کد خبر : 204193
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۹:۳۰
-

دبیر فدراسیون دوومیدانی: در انتخابات بی‌طرفم

دبیر فدراسیون دوومیدانی: در انتخابات بی‌طرفم

به گزارش قائم آنلاین، مسابقات بین‌المللی دوومیدانی جام فجر ۱۹ و ۲۰ دی ماه به میزبانی تهران برگزار شد. این مسابقات انتخابی تیم ملی هم بود اما در بسیاری از ماده‌ها، ورزشکارن موفق نشدند ورودی‌هایی که سازمان تیم هالی ملی در نظر گرفته بودند را به دست بیاورند. پژمان معتمدی، سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی برای

به گزارش قائم آنلاین، مسابقات بین‌المللی دوومیدانی جام فجر ۱۹ و ۲۰ دی ماه به میزبانی تهران برگزار شد. این مسابقات انتخابی تیم ملی هم بود اما در بسیاری از ماده‌ها، ورزشکارن موفق نشدند ورودی‌هایی که سازمان تیم هالی ملی در نظر گرفته بودند را به دست بیاورند. پژمان معتمدی، سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی برای حل این مشکل از رکوردگیری مجدد خبر داد.

معتمدی، سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی در گفت‌وگو با ایسنا به مسابقات بین‌المللی دوومیدانی داخل سالن اشاره کرد و گفت: انتظارمان مسابقه کیفی‌تری بود و دوست داشتیم که تیم‌های خارجی شرکت کننده با قوت بیشتری حضور داشته باشند اما به خاطر ناامنی‌هایی که آمریکا در منطقه ایجاد کرد خیلی از تیم‌ها شرکت نکردند. البته از نظر داخلی بیشترین تعداد شرکت کننده را داشتیم به گونه‌ای که مسابقات با حضور ۱۷ تیم در بخش مردان و ۱۵ تیم در بخش بانوان برگزار شد. با این تفاسیر سطح مسابقات اگر چه در حد انتظار فدراسیون نبود اما رضایت بخش بود.

تجدید نظر فدراسیون در ورودی‌های تیم ملی

معمتدی در مورد تجدید نظر در رکوردهای ورودی تیم ملی بیان کرد: زمانی که به فدراسیون آمدم خیلی از مصوبات از قبل عملیاتی و به استان‌ها ابلاغ شده بود. علاوه بر این ورودی‌های تیم ملی را هم تصویب کرده بودند. نظر سازمان تیم‌های ملی که ورودی های خاصی را در نظر گرفته، اصلح‌ است اما شاید بتوانیم رکوردگیری مجددی برای ورزشکاران صاحب صلاحیت انجام دهیم.

او در این مورد افزود: در برخی از مواد رکوردها نسبت به اتفاقاتی که در آسیا میفتد، متعادل نیست در نتیجه با پایان مسابقات و ارجاع نتایج به فدراسیون، همراه با سازمان تیم‌های ملی شرایط را ارزیابی می‌کنیم. شاید در برخی از مواد مسابقه مجدد در نظر بگیریم یا برحسب رکوردی که کسب شده  نسبت به انتخاب افراد تجدید نظر کنیم.

 ساختار فدراسیون تغییر می‌کند

معتمدی در مورد شرایط دوومیدانی کشور گفت: زمانی که وارد فدراسیون شدم کمیته‌های تخصصی به نوعی رنگ باخته بودند. اتفاقاتی هم که شاهد آن هستید به چند ماه حضور آقای عرب بر نمی‌گردد بلکه نتیجه فعالیت‌هایی است که در گذشته اتفاق افتاده است اما امیدوارم با تغییراتی که در ساختار، چارچوب‌ها و انتخاب افراد به وجود می‌آید،  تاثیر مثبتی در فرایند دوومیدانی و گسترش آن در جامعه  ایجاد شود.

کمک‌های ارزی وزارت ورزش به دوومیدانی

معتمدی در مورد حمایت‌های مالی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به دوومیدانی بیان کرد: از آنجایی که در سال منتهی به المپیک هستیم، کمک‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تاثیرگذار  است. برای ورزشکارانی که به بلاروس اعزام می‌شوند ماهیانه بین دو تا سه هزار دلار هزینه می‌شود. وزارت و کمیته با تزریق بودجه‌های ارزی می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند،  خوشبختانه این تفاهم برقرار شده و دستمان باز است تا برای ورزشکارانمان اردوهای خارجی بگذاریم.

کاندیداها به حضور صیامی اعتراض کردند

معتمدی در مورد حواشی به وجود آمده پس از انتخابش به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون گفت: خیلی از کاندیداهای انتخابات فدراسیون، به وزارت ورزش و جوانان شکایت کرده بودند که حضور افرادی که از قبل در سیستم فدراسیون حضور داشتند، ممکن است باعث جهت‌گیری انتخابات شود. آقای صیامی خیلی برای دوومیدانی زحمت کشید اما حضور او نوعی تحریک ذهنی برای کاندیداها ایجاد کرد، در نتیجه وزارت ورزش از من به عنوان فردی بی طرف خواست تا به فدراسیون بیایم. شاید مصاحبه‌هایی که آقای صیامی بعد از رفتن انجام داد، مهر تائیدی بر دغدغه کاندیداها گذاشت.

 مشکلی با هیچ کدام از روسای فدراسیونها نداشته ام

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به اینکه شما در اواخر دوره فدراسیون قبلی با ریاست فدراسیون دچار مشکل شده بودید، آیا انتخاب شما به عنوان سرپرست دبیری  باز هم شائبه جهت گیری را ایجاد نمی‌کند؟ گفت: من از دوره آقای کفاشیان به فدراسیون دوومیدانی وارد شدم و مسئولیت کمیته آموزش و کمیته استعدادیابی را برعهده داشتم. در  دوره ریاست چندین فدراسیون دیگر هم مسئولیت داشتم، بنابراین به عنوان فردی بی‌طرف با  هیچ رئیس فدراسیونی مشکل نداشتم؛ اگر قبلا اتفاقی افتاده به دلیل سوء نظر رئیس سابق نسبت به من بوده است چون از پرداخت حق الزحمه تدریسم سرباز زد و خواستار قطع همکاری فدراسیون جهانی با من شد. البته به لطف آقای عرب و وزارت ورزش و جوانان قرار است سهمیه مدرس و  آموزش بین‌المللی که نادانسته از جامعه دوومیدانی گرفته شد به فدراسیون برگردد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + بیست =