کد خبر : 204115
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
-

لزوم پیشگیری در حوزه اعتیاد

لزوم پیشگیری در حوزه اعتیاد

به گزارش قائم آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران، گفت: شهرداری با توجه به اینکه در مهلت مقرر بیش از ۴۰ روز تاخیر در انجام تکالیفش داشته، تکالیفی که باید نسبت به ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام می‌داده و این تاخیر به وجود آمده، در این جلسه

به گزارش قائم آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران، گفت: شهرداری با توجه به اینکه در مهلت مقرر بیش از ۴۰ روز تاخیر در انجام تکالیفش داشته، تکالیفی که باید نسبت به ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام می‌داده و این تاخیر به وجود آمده، در این جلسه در خصوص این موضوع صحبت شد.

وی افزود: مقرر شده که تمهیدات لازم برای ساماندهی ۶۰۰۰ نفر توسط شهرداری تهران انجام شود.

وی ادامه داد: هزینه بهزیستی برای ساماندهی معتادین متجاهر حدود ۳۳ میلیارد تومان بود که در حقیقت این رقم را بهزیستی باید دریافت کند. از این میزان ۱۳ میلیار تومان توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر استان و ۲۰ میلیارد تومان دیگر نیز باید توسط شورای اجتماعی وزارت کشور پرداخت شود که ما پیگیر این طلب بهزیستی هستیم.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه تعدادی مراکز ساماندهی معتادان به زودی راه اندازی می‌شود، افزود: یکی از این مراکز در شهریار احداث خواهد شد.

وی افزود: در خصوص آبرسانی مرکز اخوان نیز با توجه به تعهدات انجام شده باید در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به تامین آب این مرکز اقدام شود.

استاندار تهران در تشریح طرح یاریگران زندگی نیز گفت: در جلسات متعددی در خصوص این موضوع بحث و بررسی شد. بی تردید ما باید به سمت پیشگیری حرکت کنیم و بیشتر هزینه‌ها را در این حوزه طرح کنیم. چرا که این اقدام مرقون به صرفه‌تر خواهد بود. کار پلیس، قوه قضائیه و زندان‌ها در مبارزه با مواد مخدر فوق‌العاده بوده است.

محسنی بندپی تاکید کرد: آموزش و پرورش باید از وضعیت روانی جامعه دانش آموزی در تهران گزارشی ارائه دهد که این وضعیت را مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی ادامه داد: طرح نماد(نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزان) در گذشته اجرایی شده بود و مقرر بود در قالب این طرح اقداماتی انجام شود ولی گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه نشده است.

محسنی بندپی تاکید کرد:‌ یکی از نقاط ضعف ما نظارت است. بی تردید در بعد قانونگذاری مشکلی نداریم اما در بعد نظارتی ضعیف هستیم که باید به ضعف‌ها رسیدگی کنیم. کشور در شرایط اقتصادی مناسبی نیست و توطئه‌های دشمن نیز ادامه دارد. لذا باید اثربخشی منابع را افزایش دهیم.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به طرح پاکسازی دره فرحزاد اشاره کرد و افزود: اقدامی که در دره فرحزاد توسط نیروی انتظامی صورت گرفت قابل تقدیر است. تخریب پاتوق‌ها در این محدوده اقدام مناسبی بود و در این مسیر باید شهرداری‌های مناطق ۲ و ۵ به تعهدات خود در مورد این محدوده عمل کنند. ما از عوامل اجرایی شهرداری رضایتمندی کامل داریم اما در یکی از کمیته‌های شورا موانعی ایجاد می‌شود که باید نسبت به رفع آنها اقدام شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت + 19 =