کد خبر : 203950
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۸:۱۵
-

اشپیگل: متحدان آمریکا ترامپ را غیرقابل اعتماد می‌دانند

اشپیگل: متحدان آمریکا ترامپ را غیرقابل اعتماد می‌دانند

به گزارش قائم آنلاین، ژنرال آهارون زیوی فرکاش، رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی اسرائیل به اشپیگل گفت: «ایرانیان حداقل با منطق عمل می‌کنند، اما در مورد ترامپ نمی‌توان گفت که او با محاسبات منطقی روشنی عمل می‌کند.» اهود باراک، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل گفت: اسرائیل از سالیان پیش قاسم سلیمانی را زیر نظر داشت و فعالیت‌های

به گزارش قائم آنلاین، ژنرال آهارون زیوی فرکاش، رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی اسرائیل به اشپیگل گفت: «ایرانیان حداقل با منطق عمل می‌کنند، اما در مورد ترامپ نمی‌توان گفت که او با محاسبات منطقی روشنی عمل می‌کند.» اهود باراک، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل گفت: اسرائیل از سالیان پیش قاسم سلیمانی را زیر نظر داشت و فعالیت‌های او را رصد می‌کرد، اما به‌‌علت احتمال یک جنگ غیرقابل کنترل با ایران از کشتن فرمانده سپاه قدس خودداری نمود. باراک در مورد قابل اطمینان بودن شخص ترامپ تردید نشان داده و گفته است: «بسیاری از تصمیمات ترامپ برای اسرائیل خوب بوده اما تصمیماتش غیرقابل پیش‌بینی است. ما نمی‌توانیم مطمئن باشیم که آمریکا تحت هر شرایطی در کنار ما خواهد ایستاد.»

هفته‌نامه آلمانی اشپیگل در ادامه نوشت: سیاست‌های راهبردی ترامپ نسبت به ایران در داخل ایالت متحده آمریکا نیز منتقدانی دارد. داگلاس سلیمان سفیر سابق آمریکا در عراق از استراتژی ترامپ در قبال ایران انتقاد کرده  و گفته است که گمان نمی‌کند رئیس‌جمهور دقیقا در مورد پیامدهای گسترده تصمیمات خود باخبر باشد و توجه کافی داشته باشد که اقدامات او چه پیامدهایی می‌تواند داشته باشد. سفیر سابق آمریکا در عراق تاکید کرد ترامپ استراتژی مشخصی نسبت به ایران ندارد.

ترکان: شورای نگهبان نمایندگان دلال‌مسلک را رد صلاحیت کند
مشاور سابق رئیس ‌جمهور گفت: شورای نگهبان باید نمایندگانی را که دلالی و تجارت می‌کنند، رد صلاحیت کند.

اکبر ترکان در گفت‌وگو  با روزنامه آرمان اظهار داشت: تعدادی از نماینده‌ها هستند که در دوره‌های پیشین مجلس کارنامه خوبی از خود ارائه ندادند به ‌طوری که دائما مشغول داد و ستدهای تجاری و دلالی بودند.  وی تصریح کرد: من از همین جا از شورای نگهبان خواهش می‌کنم، نمایندگانی که حتی سهواً در روابط تجاری و دلالی لغزیدند تایید صلاحیت نشوند و راه ورود دوباره آنها را به مجلس ببندد.

هر کسی که لغزیده باید برود و کوچک و بزرگ و جناح و گروه نمی‌شناسد. ما دو دسته سوءمدیریت و سوءنیت داریم. به عنوان مثال فردی در مدیریت خود خطا کرده باشد می‌توان از سوءمدیریت گذشت کنیم اما به هیچ عنوان نباید از سوء‌نیت گذشت کرد، از هیچ‌ سوءنیتی نباید چشم‌پوشی شود اگر نماینده‌ای را می‌شناسیم و می‌دانیم او سوءنیت در مورد مسائل کشور دارد و از قدرت نمایندگی برای روابط غلط استفاده کرده، نباید به هیچ عنوان شرایط را برای ورود دوباره این نماینده به مجلس فراهم کنیم. در واقع با نمایندگانی که سوءنیت دارند باید مستقل از اینکه خط آنها چیست؟ با آنها رفتار شود، اصلاح‌طلب و اصولگرا فرقی ندارد، هر کسی لغزیده باید برود تا بتوانیم در این مسیر از خون شهدا پاسداری کنیم.  ترکان گفت: نامه‌های برخی از نماینده‌ها هنوز روی میز  من است.

در این نامه‌ها افرادی را معرفی کرده‌اند برای مدیریت و کارهای مختلف. نامه‌هایی از نمایندگان دارم که در کارهای اقتصادی منطقه خود دخالت کرده‌اند و این نمایندگان نباید باز هم به مجلس وارد شوند. شورای نگهبان دستش پر از این نامه‌هاست، ما نباید به هیچ عنوان اصطلاح خودی و غیرخودی به کار ببریم و در بررسی خطا هیچ اصلاح‌طلب و اصولگرایی وجود ندارد. هر کسی که لغزیده است جایی در مجلس ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × دو =