کد خبر : 203930
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵
-

ورود رهبر فراری کاتالونیا به پارلمان اروپایی

ورود رهبر فراری کاتالونیا به پارلمان اروپایی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، کارلس پوجدمون، رئیس‌ سابق کاتالونیا و قانونگذار جدید پارلمان اروپایی با برخورداری از مصونیت قضایی می‌تواند به نبرد سیاسی خود برای استقلال کاتالونیا از اسپانیا ادامه دهد. او به محض ورود به استراسبورگ فرانسه خواهان آزادی دیگر رهبر کاتالان‌ها که به عنوان عضو پارلمان اروپایی انتخاب

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، کارلس پوجدمون، رئیس‌ سابق کاتالونیا و قانونگذار جدید پارلمان اروپایی با برخورداری از مصونیت قضایی می‌تواند به نبرد سیاسی خود برای استقلال کاتالونیا از اسپانیا ادامه دهد.

او به محض ورود به استراسبورگ فرانسه خواهان آزادی دیگر رهبر کاتالان‌ها که به عنوان عضو پارلمان اروپایی انتخاب شده از زندان اسپانیا شد و گفت: او باید با من اینجا می‌بود او هم همین حق را دارد.

کارلس پوجدمون، رئیس جمهور سابق کاتالان در اواخر اکتبر ۲۰۱۷ و پیش از آنکه دستگیر شود از اسپانیا به همراه چهار نفر دیگر فرار کرد. دادگاه عالی اسپانیا ۹ رهبر جدایی طلب کاتالونیا را بر سر نقششان در اقدام نافرجام سال ۲۰۱۷ برای اعلام استقلال در منطقه کاتالونیا، به ۹ تا ۱۳ سال حبس محکوم کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 3 =