کد خبر : 203871
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
-

سیل اخیر، آسیبی به خوابگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی زاهدان وارد نکرد

سیل اخیر، آسیبی به خوابگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی زاهدان وارد نکرد

به گزارش قائم آنلاین، دکتر «علیرضا انصاری مقدم» معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن اعلام این خبر افزود: آب گرفتگی و سیل چند روزی است که قسمت‌های جنوبی استان سیستان و بلوچستان و روستاهای جنوبی را فراگرفته و متاسفانه خسارات زیادی به زیرساخت‌های جنوب استان وارد کرده است اما این سیل، تهدید

به گزارش قائم آنلاین، دکتر «علیرضا انصاری مقدم» معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن اعلام این خبر افزود: آب گرفتگی و سیل چند روزی است که قسمت‌های جنوبی استان سیستان و بلوچستان و روستاهای جنوبی را فراگرفته و متاسفانه خسارات زیادی به زیرساخت‌های جنوب استان وارد کرده است اما این سیل، تهدید جدی به شهرستان زاهدان از جمله خوابگاه‌های دانشجویی و دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان وارد نکرده است.

وی اظهار کرد: سیل اخیر در استان سیستان و بلوچستان، متاسفانه روستاهای جنوبی استان از جمله روستای زرآباد، دشتیاری، بنت، لاشار، کاجو، نیک‌شهر، دلگان و مزارع و باغات موز کنارک،چابهار و دلگان را دچار آسیب و خسارت کرده است. این سیل در بخش‌های جنوبی استان از چابهار آغاز شد و برخی از روستاهای شهرستان خاش و سراوان را نیز دچار آسیب کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سیل زدگان واقع شده در مناطق جنوبی استان با توجه به حجم بالای بارش‌ها، وقوع سیلاب، زیر آب رفتن خانه‌های روستایی و اراضی کشاورزی و بی‌خانمان شدن خانوارها به حمایت ملی برای جبران خسارت‌ها نیاز دارند. حجم خسارت وارده به منازل، اراضی کشاورزی و تاسیسات و زیرساخت ها و راه های ارتباطی بسیار بالاست.

وی اظهار کرد: شماره حساب به منظور واریز کمک‌ها و هدایای مردمی به سیل‌زدگان تعیین شده است و مردم و خیرین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۸۵۵۵۳۶۰۶۱۲ تحت عنوان «هدایا و کمک‌های مردمی» نزدک بانک ملی شعبه مرکزی واریز کنند.

به گزارش مفدا، در حال حاضر محورهای ارتباطی حدود ۵۰۰ روستا در سطح استان قطع شده و ۲۶ محور مواصلاتی فرعی نیز بر اثر وقوع این سیل مسدود شده است. همچنین بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی دچار در بخش‌های جنوبی استان از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد دچار خسارت و آسیب شده‌اند.

همچنین برق ۱۳۰ روستای مناطق مرکزی و جنوبی استان قطع و شبکه توزیع آب آشامیدنی یکصد روستا از مدار خارج شده بود. شبکه ارتباط تلفنی در شهرستان‌های نیک‌شهر، فنوج، بخش‌هایی از دلگان، سرباز و کنارک نیز قطع است که تلاش برای وصل مدار برق ادامه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت − چهار =