کد خبر : 203817
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
-

زیباترین خیابان جهان

زیباترین خیابان جهان

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام توریاب، اثری که در لیست جاذبه‌های برتر پایتخت و تور فرانسه قرار دارد. هرروز نزدیک به ۳۰۰.۰۰۰ نفر از آن بازدید می‌کنند که برای تحسین بناهای باشکوه آن، لذت بردن از یک خرید، یا گرفتن هیجان از مهم‌ترین رویدادهای جشن که برگزار می‌شوند گرفتار می‌شوند. همیشه در اینجا، در

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام توریاب، اثری که در لیست جاذبه‌های برتر پایتخت و تور فرانسه قرار دارد. هرروز نزدیک به ۳۰۰.۰۰۰ نفر از آن بازدید می‌کنند که برای تحسین بناهای باشکوه آن، لذت بردن از یک خرید، یا گرفتن هیجان از مهم‌ترین رویدادهای جشن که برگزار می‌شوند گرفتار می‌شوند. همیشه در اینجا، در امتداد زیباترین خیابان‌های جهان، روز یا شب اتفاقاتی خاصی می‌افتد.

گذشته و حال:

Champs-slysées یک خیابان واقعاً دوست‌داشتنی است: صحنه کارت‌پستال تصویری. تقریباً ۲ کیلومتر طول دارد، این جاده تردد تاریخی از Place de la Concorde گرفته تا تقاطع باشکوه Arc de Triomphe می‌باشد؛ اما اگرچه از آن زمان به زیباترین خیابان جهان تبدیل‌شده است، شانزه الیزه زمانی باتلاقی بود. در قرن هفدهم بود که آندره لو نوتره، باغبان پادشاه خورشید، مسیر اصلی خود را دنبال کرد؛ و به‌این‌ترتیب یک افسانه به دنیا آمد. خیابان فقط باگذشت هر دهه زیبایی بیشتر پیدا می‌کند.

 گذشته شانزه لیزه:

یادبودترین بلوار پاریس تا قرن هفدهم میلادی، هنگامی‌که توسط آندره لو نوتره محوطه‌سازی شده بود، یک منطقه ویران و باتلاقی بود. یک قرن بعد، بارون هاسمن، برنامه‌ریز مشهور شهر پاریس، ساختمان‌های زیبا و بوش را طراحی کرد؛ و بلوار به‌عنوان تقاطع به دو قسمت تقسیم شد. قسمت پایین شانزه لیزه، هم‌مرز با Place du Concorde، شامل یک پارک بزرگ، Jardin des Champs-slysées و موزه هنرهای زیبا Petit Palais است. قسمت فوقانی که تا Arc Triomphe امتداد دارد، توسط مغازه‌های لوکس، هتل‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، سینماها و تئاترها پذیرایی شده است. این منطقه شلوغ گردشگران زیادی در تور ارزان اروپا را به خود جلب می‌کند و یک مکان تجمع برای پاریسی‌ها است.

خرید در شانزه لیزه

دامنه و تنوع فروشگاه‌ها در امتداد شانزه لیزه قلب هر خریدار را شاد می‌کند. چیزی برای همه وجود دارد برای یک روز خرید فوق‌العاده تنظیم کنید! قدم زدن در خیابان (که از طرف پاریسی‌ها به‌عنوان “Les Champs” از آن یاد می‌شود) فرصتی را برای مرور محصولات بسیاری از مارک‌های مشهور فرانسوی فراهم می‌کند. JM Weston moccasins؛ پیراهن چوگان آرم تمساح از Lacoste؛ کیسه‌های قابل‌حمل Le Pliage نمادین لباس بانوان فرانسوی Petit Bateau و ژاکت‌های زنانه کشمیر اریک Bompard خریداران آگاه از مد، همه این‌ها و موارد دیگر را در خیابان معروف شانزه لیزه پیدا خواهند کرد.

این مکان معتبر همچنین دارای تعدادی از مارک‌های لوکس است. سازنده عطر افسانه‌ای Guerlain از سال ۱۹۱۳ در اینجا در یک ساختمان ذکرشده قرار دارد، درحالی‌که پرچم‌دار لوئیز ویتون – چیزی کم از یک کلیسای جامع از تجملات – به‌عنوان یک موزه هنرهای معاصر، با خوشحالی بازدیدکنندگان روبرو می‌شود. جواهرات آمریکایی Tiffany & Co نیز بوتیک خود را در خیابان معروف پاریس قرار داده است. همچنین سایر سازندگان مشهور جواهرات و ساعت‌های طراح را در خیابان خواهید دید، مانند کارتیه و ماوبوسین که اوج لوکس بودن را به شما القاء می‌کند.

اگر بودجه کمی دارید و با تور ارزان فرانسه مسافرت می‌کنید نگران نباشید: خیابان همچنین مارک‌های آماده پوشیدن و لباس‌های ورزشی مقرون‌به‌صرفه مانند گپ، زارا و نایک را در اختیار شما قرار می‌دهد.

یک شکاف فرهنگ:

شانزه لیزه یک کانون فرهنگی است که دارای سینما، تئاتر، سالن‌های نمایشگاهی است. دوستداران تئاتر می‌توانند به سمت Thétre du Rond-Point حرکت کنند که نمایشنامه‌های معاصر را به نمایش می‌گذارد. تئاتر Marigny از اسپاس پیر کاردین در نزدیکی تئاتر شانزه لیزه برگزار می‌شود. اگر مایل به بازدید از یک نمایشگاه هستید، باید تنها بافاصله کمی از میدان Champs-Élysées دیدن کنید این اثر تاریخی که برای نمایشگاه جهانی در سال ۱۹۰۰ ساخته‌شده است، نمایشگاه‌های فوق‌العاده‌ای را در پایتخت فرانسه برگزار می‌کند؛ و درست در خیابان، می‌توانید مجموعه‌ای عالی از آثار هنری را در Petit Palais مشاهده کنید. درواقع، این خیابان با بیشترین تعداد سینما در پاریس است – ازجمله سالن‌های «پرنعمت» که به دهه ۱۹۳۰ باز می گردد، مانند UGC در این منطقه سینماهای هنری نیز وجود دارد، مانند L’Elysée-Lincoln و Le Balzac؛ و برای یک تجربه منحصربه‌فرد سینما، به سمت MK۲ غیرمعمول بروید و از آن لذت ببرید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =