کد خبر : 203881
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
-

راهنمای خرید پرینتر سه‌بعدی برای مبتدی‌ها

راهنمای خرید پرینتر سه‌بعدی برای مبتدی‌ها

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام پرینت سه بعدی، به‌عنوان کسی که در حوزه‌ی ساخت افزایشی (بخوانید پرینت سه‌بعدی) فعالیت دارم بسیار دیده‌ام که حتی افرادی که کسب‌وکار و تحصیلاتشان ارتباطی با پرینتر سه‌بعدی ندارد هم بسیار مشتاق شنیدن در مورد آن هستند و حتی بدشان نمی‌آید یک دستگاه پرینتر سه‌بعدی ارزان برای خود یا

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام پرینت سه بعدی، به‌عنوان کسی که در حوزه‌ی ساخت افزایشی (بخوانید پرینت سه‌بعدی) فعالیت دارم بسیار دیده‌ام که حتی افرادی که کسب‌وکار و تحصیلاتشان ارتباطی با پرینتر سه‌بعدی ندارد هم بسیار مشتاق شنیدن در مورد آن هستند و حتی بدشان نمی‌آید یک دستگاه پرینتر سه‌بعدی ارزان برای خود یا فرزندشان داشته باشند.این نوشته برای آن‌ها است. اگر شما تنها به‌صورت دورادور با پرینتر سه‌بعدی آشنایی دارید، خواندن این راهنمای خرید پرینتر سه بعدی را به شما پیشنهاد می‌دهم.

[۷ نکته اساسی که باید بدانید]

پیش از خرید پرینتر سه‌بعدی بدانید که قصد ساخت چه چیزی را با آن دارید

این روزها تنوع پرینترهای سه‌بعدی بسیار زیاد است. این تنوع تنها مختص به برند این دستگاه‌ها نیست، بلکه پرینترهای سه‌بعدی ازنظر مواد مورد استفاده  و نوع کاربری (صنعتی، خانگی و آموزشی) هم بسیار متنوع هستند. به‌عنوان نمونه امروزه می‌توان پرینترهای سه‌بعدی فلز، پلاستیک، غذا و سرامیک را از بازار تهیه کرد. بدیهی است که محدوده‌ی قیمت هرکدام از این پرینترها بسیار متنوع است. پس پیش از آنکه اقدام به خرید پرینتر سه‌بعدی کنید،  مطمئن شوید که از ماده‌ی مورداستفاده، نوع کاربری پرینتر و همچنین محدوده‌ی قیمت آن به‌خوبی مطلع هستید.

با زیرتکنولوژی‌های پرینترهای سه‌بعدی آشنا شوید

دستگاه‌هایی که به نام پرینتر سه‌بعدی شناخته می‌شوند دقیقاً از یک‌روند و مکانیزم مشترک استفاده نمی‌کنند. تنها دلیلی که باعث می‌شود به یک دستگاه، پرینتر سه‌بعدی اطلاق شود روش کلی ساخت آن است. به‌طورکلی به دستگاهی که با قرار دادن لایه به لایه‌ی مواد بر روی دیگر و طبق روندی که کامپیوتر به آن دیکته می‌کند قطعات را می‌سازد، پرینتر سه‌بعدی گفته می‌شود.

به‌عنوان نمونه زیرتکنولوژی FDM یکی از زیرتکنولوژی‌های تکنولوژی پرینتر سه‌بعدی است که از انواعی از ترموپلاستیک‌ها به‌عنوان ماده‌ی اولیه استفاده می‌کند. پرینتر سه‌بعدی DLP هم یکی دیگر از زیرتکنولوژی‌های پرینت سه‌بعدی است که از رزین‌های خاصی برای ساخت قطعات استفاده می‌کند. اگر نیاز به راهنمایی بیشتر دارید حتماً پیشنهاد می‌دهم که سری به وب‌سایت تخصصی ۳BOWDI.COM  بزنید و مقالات آموزشی مرتبط با انواع زیرتکنولوژی‌های پرینت سه‌بعدی را در آنجا مطالعه بفرمایید.

نکات ایمنی را در نظر بگیرید

به‌طورکلی پرینترهای سه‌بعدی، خصوصاً انواع دسکتاپ آن، خطری برای اپراتور و افراد دیگری که در اطراف پرینتر حضور دارند ایجاد نمی‌کنند. ولی اگر قصد دارید که برای کودکتان یک پرینتر سه‌بعدی بخرید (تعجب نکنید! پرینتر سه‌بعدی در دنیا به یکی از اسباب‌بازی‌های پرطرفدار برای رشد خلاقیت نوجوانان تبدیل‌شده!) و یا از دستگاه‌ خود درجایی که کودکان رفت‌وآمد دارند استفاده کنید، پیشنهاد می‌شود که نکات ایمنی را از فروشنده محصول جویا شوید و رعایت کنید.

کیفیت ساخت

هدف نهایی یک چاپگر سه‌بعدی درنهایت، ساخت یک مدل فیزیکی با بهترین کیفیت و سریع‌ترین زمان است. ولی کیفیت پرینت سه‌بعدی چیست؟ کیفیت پرینتر سه‌بعدی را می‌توان متناسب باهدف از ساخت آن قطعه تعریف کرد. به‌عنوان نمونه اگر قصد داشته باشید تا قاب یک برد الکتریکی را با پرینتر سه‌بعدی بسازید، احتمالاً پارامتر اصلی کیفیت برای شما مقاومت مکانیکی آن قاب در برابر ضربه و فشار است. از طرف دیگر اگر بخواهید یک مجسمه بسازید، پارامتر اصلی کیفیت پرینت سه‌بعدی از دید شما کیفیت سطح و ظاهر آن مجسمه است.

فارغ از اینکه پارامتر اصلی کیفیت پرینتر سه‌بعدی برای شما چیست، تنها راه تشخیص کامل کیفیت یک پرینتر سه‌بعدی، خصوصاً برای آماتورها، ساخت یک یا چند نمونه‌ی موردنظر با همان مدل از پرینتر سه‌بعدی است. این روش بی‌بروبرگشت راه‌حل نهایی شما برای بررسی کیفیت یک چاپگر سه‌بعدی خواهد بود. اگر دیدید که فروشنده‌ای به دلایل غیر مرتبط از این کار سر باز می‌زند، به کیفیت آن پرینتر شک کنید. این نکته برای افرادی که قصد خرید پرینتر سه‌بعدی از برندهای کمتر شناخته‌شده را دارند از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

تفاوت دو مفهوم رزولوشن و دقت را در پرینترهای سه‌بعدی بدانید

متأسفانه بسیاری از فروشندگان، تفاوت رزولوشن و دقت یک چاپگر سه‌بعدی را برای مشتری‌هایشان تبیین نمی‌کنند (البته اگر خودشان از این تفاوت آگاه باشند!). رزولوشن یک پرینتر سه‌بعدی به ضخامت لایه‌هایی که آن پرینتر می‌تواند قطعه موردنظر را بسازد گفته می‌شود. حال‌آنکه دقت یک پرینتر سه‌بعدی همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد، به بسیاری از عوامل همچون کیفیت ساخت دستگاه، شرایط محیط ساخت و کیفیت مواد مصرفی وابسته است که تنها با آزمایش‌های دقیق و علمی می‌توان برای آن مشخصه‌ی عددی قائل شد.

مشاوره پیش از خرید پرینتر سه‌بعدی و دریافت پشتیبانی پس‌ازآن بسیار مهم است

پرینتر سه‌بعدی در ذات خود یک دستگاه صنعتی است. گول این را نخورید که بعضی از مدل‌های آن بسیار زیبا و حتی دارای کاربری آسان و بی‌دردسر هستند. من در این سال‌ها بسیاری از خریداران پرینتر سه‌بعدی را دیده‌ام که پس از خرید آن تازه به این نتیجه رسیده‌اند که ایده‌ای برای به‌کاربردنش ندارند. مطمئن شوید که از یک فروشنده‌ی خوش‌نام خرید می‌کنید تا پیش از خرید به شما اطمینان بدهد که فلان برند و بهمان مدل، بهترین انتخاب پیش روی شماست.

از نگاه یک شرکت مسئول و معتبر، پس از فروش یک دستگاه صنعتی، داستان پشتیبانی شروع می‌شود. آماتورها نیاز دارند تا پس از خرید پرینتر سه‌بعدی تا مدت‌ها بتوانند به‌راحتی با شرکت فروشنده در ارتباط باشند.

پس پیش از خرید پرینتر سه‌بعدی مطمئن شوید که شرکت فروشنده در ادامه‌ی راه هم همراه شما خواهد بود.

گران‌تر، همیشه بهتر نیست!

شاید در بازار محصولاتی چون کیف و کفش، به این خاطر که کارایی محصول به‌راحتی قابل‌تشخیص است، قیمت تا حد زیادی نشانگر کیفیت محصول هم باشد. ولی در مورد دستگاه‌های صنعتی جدید و به‌خصوص پرینترهای سه‌بعدی این‌گونه نیست. نسبت ارزش خرید به قیمت و حتی کیفیت ساخت به قیمت می‌تواند برای برندهای متفاوت و حتی مدل‌های متفاوت یک برند پرینتر سه‌بعدی کاملاً متفاوت باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + 14 =