کد خبر : 203627
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵
-

تظاهرات هنگ‌کنگی‌ها برای جلب حمایت بین‌المللی

تظاهرات هنگ‌کنگی‌ها برای جلب حمایت بین‌المللی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نمایندگان گروه‌های فعال متحد از کانادا، اروپا و تایوان اظهاراتی مطرح کردند و حضار را در سر دادن شعارهای “جنگ برای آزادی! کنار هنگ‌کنگ بایست!” همراهی کردند. سخنرانان همچنین نتایج انتخابات ریاست جمهوری روز شنبه در تایوان را جشن گرفتند؛ انتخاباتی که در آن تسای اینگ

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نمایندگان گروه‌های فعال متحد از کانادا، اروپا و تایوان اظهاراتی مطرح کردند و حضار را در سر دادن شعارهای “جنگ برای آزادی! کنار هنگ‌کنگ بایست!” همراهی کردند.

سخنرانان همچنین نتایج انتخابات ریاست جمهوری روز شنبه در تایوان را جشن گرفتند؛ انتخاباتی که در آن تسای اینگ ون از حزب ترقی‌خواه دموکراتیک برای بار دوم به ریاست جمهوری این جزیره خودگردان رسید.

ماه‌ها اعتراضات ضد دولتی در هنگ‌کنگ که یک قلمرو نیمه خودمختار چینی است، تبعاتی داشته است. هنگ‌کنگ که سابقا مستعمره بریتانیا بود، در ۱۹۹۷ به چین بازگردانده شد. این دولت‌شهر طبق فرمول “یک کشور، دو سیستم” از آزادی‌های بیشتری نسبت به سرزمین اصلی برخوردار است اما معترضان می‌گویند این آزادی‌ها تحت حکومت شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین پیوسته رو به زوال حرکت می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 3 =