کد خبر : 203689
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
-

بحران لیبی محور گفت‌وگوی پوتین و نخست وزیر ایتالیا

بحران لیبی محور گفت‌وگوی پوتین و نخست وزیر ایتالیا

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا پیرامون تحولات اوضاع لیبی به صورت تلفنی بحث و تبادل نظر کردند. دو طرف در این گفت‌وگو تلاش‌ها برای حل و فصل بحران لیبی و اهمیت پایبندی طرف‌های درگیر

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا پیرامون تحولات اوضاع لیبی به صورت تلفنی بحث و تبادل نظر کردند. دو طرف در این گفت‌وگو تلاش‌ها برای حل و فصل بحران لیبی و اهمیت پایبندی طرف‌های درگیر به آتش‌بس را مورد بررسی قرار دادند.

طبق بیانیه مذکور، نخست وزیر ایتالیا از توافق میان روسیه و ترکیه بر سر آتش‌بس در لیبی قدردانی کرد که هشتم ماه میلادی جاری در استانبول به آن دست یافتند.

پوتین و کونته بر ضرورت پایبندی طرف‌های درگیر به آتش‌بس در لیبی که از نیمه شب گذشته براساس توافق میان ترکیه و روسیه وارد فاز اجرایی شده، تأکید کردند.

نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر در پاسخ به درخواست مسکو و آنکارا از توقف درگیری‌ها در منطقه غرب این کشور خبر دادند که شامل طرابلس می‌شود.

وزارت خارجه روسیه هشتم ژانویه اعلام کرد، رؤسای جمهوری این کشور و ترکیه بر سر آتش‌بس در لیبی به توافق رسیدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + 14 =