کد خبر : 203517
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
-

الگوی ساخت و ساز پایدار در کشور نداریم

الگوی ساخت و ساز پایدار در کشور نداریم

به گزارش قائم آنلاین، روزبه ظهیری در گفت‌وگو ، در پاسخ به این سئوال که چرا واحدهای مسکونی تولید شده گروه سرمایه‌گذاری مسکن گران به فروش می‌رسند، گفت: استفاده از مصالح ساختمانی درجه یک و نوع ساخت باعث شده تا مسکن تولید شده نسبت به سایر تولیدات مسکن ۱۰ درصد گرانتر باشد. وی با اشاره

به گزارش قائم آنلاین، روزبه ظهیری در گفت‌وگو ، در پاسخ به این سئوال که چرا واحدهای مسکونی تولید شده گروه سرمایه‌گذاری مسکن گران به فروش می‌رسند، گفت: استفاده از مصالح ساختمانی درجه یک و نوع ساخت باعث شده تا مسکن تولید شده نسبت به سایر تولیدات مسکن ۱۰ درصد گرانتر باشد.

وی با اشاره به اینکه کیفیت ساخت، موضوع مهمی در تولید مسکن است و باید به سمت الگوی ساخت و ساز پایدار حرکت کنیم، ادامه داد: افزایش کیفیت ساخت و ساز باید در کشور مورد توجه قرار گیرد، چرا که اصلی ترین استراتژی برای بالا بردن کیفیت تولید ساختمان پیدار است.

ظهیری تاکید کرد:کمتر از یک دهه است که در دنیا تولید ساختمان پایدار مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است، اما در کشور الگوی ساخت و ساز پایدار نداریم، به همین دلیل است که می بینیم عمر مفید ساختمانها در ایران تا این حد پایین است.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن اضافه کرد: طول عمر مفید ساختمان ها در کشور ۳۰ سال است، در حالی که بر اساس استانداردها باید حداقل عمر مفید ساختمانها ۵۰ سال باید باشد.

وی خاطر نشان کرد: اگر چه انرژی در دنیا مهمترین عامل اقتصادی محسوب می شود، می‌بینیم که مصرف انرژی و پرت انرژی در ساختمانها تا چه حد مورد توجه و اهمیت است.

وی گفت: در ایران ۳ برابر دنیا انرژی مصرف می کنیم و ۳۰ تا ۴۰ درصد انرژی در ساختمانها مصرف می شود که متاسفانه پرت انرژی در ساختمانها نیز بالا است پس باید در ساخت و سازها به کاهش مصرف انرژی در ساختمانها توجه ویژه ای شود و همانطور که در گذشته نوع ساخت و ساز با طبیعت سازگار بود ساخت و سازها به سمتی حرکت کند که مصرف انرژی در ساختمانها را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − 2 =