کد خبر : 203629
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰
-

آغاز رقابت استارتاپی اینوتکس‌پیچ از ۱۶ بهمن در ۶ استان کشور

آغاز رقابت استارتاپی اینوتکس‌پیچ از ۱۶ بهمن در ۶ استان کشور

به گزارش قائم آنلاین، سجاد عباسی فشمی دبیر نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ در این نشست خبری، سابقه برگزاری این رویداد را از سال ۲۰۱۲ میلادی دانست و افزود: برای برگزاری این رویداد سه هدف “سرمایه‌گذاری و معرفی فرصت‌های نوین سرمایه‌گذاری به صاحبان سرمایه و فرهنگ‌سازی در حوزه سرمایه‌گذاری”، “افزایش همکاری و مشارکت بین بازیگران کلیدی زیست‌بوم

به گزارش قائم آنلاین، سجاد عباسی فشمی دبیر نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ در این نشست خبری، سابقه برگزاری این رویداد را از سال ۲۰۱۲ میلادی دانست و افزود: برای برگزاری این رویداد سه هدف “سرمایه‌گذاری و معرفی فرصت‌های نوین سرمایه‌گذاری به صاحبان سرمایه و فرهنگ‌سازی در حوزه سرمایه‌گذاری”، “افزایش همکاری و مشارکت بین بازیگران کلیدی زیست‌بوم فناوری و نوآوری” و”افزایش شبکه‌سازی و تولید محتوا در زیست‌بوم فناوری و نوآوری”تعریف شده است.

وی با بیان اینکه رقابت اینوتکس‌ پیچ ذیل هدف سرمایه‌گذاری طراحی شده است، خاطر نشان کرد: شرکت‌کنندگانی که در رقابت‌های محلی این مسابقات برنده شوند، به شرکت در نمایشگاه اینوتکس و رقابت نهایی در تهران، دعوت می‌شوند.

عباسی با بیان اینکه سومین دوره رقابت اینوتکس پیچ نسبت به دو دوره قبلی آن تغییراتی داشته است، گفت: برای برگزاری رقابت‌های مقدماتی در این دوره از مسابقات اینوتکس پیچ در استان‌ها از اکوسیستم محلی یا به عبارتی کارگزاران و فن‌بازارهای منطقه‌ای استفاده خواهیم کرد؛ چرا که آنها دسترسی بهتری به سرمایه‌گذاران منطقه‌ای دارند از این رو از آنها خواسته شده است که از سرمایه‌گذران منطقه‌ای دعوت کنند تا در مسابقات استانی شرکت کنند. همچنین آنها شناخت بیشتر و بهتری نسبت به استارتاپ‌های موجود در منطقه خود دارند.

وی با تاکید بر اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد که رقابت در مرحله نهایی بین استارتاپ‌های استان‌های کمتر برخوردار با استارتاپ‌های استان‌های بزرگتر عادلانه نیست، یاداور شد: استارتاپ‌هایی تشکیل شده در استان‌های کمتر برخوردار دسترسی کمتری به عوامل موثر در توسعه و پیشرفت کسب و کار مانند سرمایه‌گذار و خدمات مربیگری دارند. بنابراین تصمیم گرفتیم در این دوره برای تیم‌هایی که به مرحله نهایی می‌رسند یک دوره شتابدهی برگزار کنیم.

دبیر نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ ارائه خدمات آموزشی، خدمات مربی‌گری و فضای کاری رایگان برای تیم‌ها را از جمله خدمات ارائه شده در این دوره به استارتاپ‌ها خاطر نشان کرد: همچنین از شرکت‌هایی که خدمات توسعه کسب و کار ارائه می‌دهند خواستیم که خدمات رایگانی به استارتاپ‌های فینالیست ارائه کنند.

وی سومین نوآوری در سومین دوره رقابت ایتوتکس پیچ را برگزاری مرحله نهایی در قالب نبرد استارتاپی (Battel) دانست و اظهار کرد: در دوره‌های گذشته تیم‌های شرکت‌کننده در مرحله نهایی، به ارائه کار خود می‌پرداختند اما در این دوره آنها در حضور داوران و حضار دو به دو با هم مناظره کرده و منطق تجاری استارتاپ یکدیگر را به چالش خواهند کشید. بعد از آن تیم‌های برتر توسط داوران و حضار انتخاب خواهند شد.

مهدیه تمسکی مسئول برگزاری اینوتکس پیچ نیز در این نشست شعار این دوره از رقابت اینوتکس را “اکوسیستم فناوری و نوآوری زیر یک سقف” عنوان کرد وگفت: سومین دوره مسابقات اینوتکس پیچ از ۱۶ بهمن ماه سال جاری تا ۳ اردیبشت سال ۱۳۹۹ به ترتیب در استان‌های “سیستان و بلوچستان”، “آذربایجان غربی”، “اصفهان”، “خوزستان”، “مازندران” و “تهران” برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری رقابت‌های پیشین اینوتکس اظهار کرد: اینوتکس پیج دوره اول در سال ۲۰۱۸ در ۴ استان با حضور ۱۰۰ استارتاپ و دوره دوم در سال ۲۰۱۹ در ۶ استان با حضور ۱۳۲ استان در حوزه‌های مختلفی برگزار شد. از مهمترین حوزهای فعالیت استارتاپ‌های شرکت‌کننده در این دوره می‌توان به سلامت، خدمات، آموزش، گردشگری و مالی و بانکی اشاره کرد. در هر دوره سه تیم به عنوان برنده نهایی انتخاب شدند.

تمسکی به بیان نتایج به دست آمده از ۳ دوره رویداد اینوتکس پرداخت و گفت: نتایج بررسی ما از وضعیت استارتاپ‌های حاضر در این رویداد نشان می‌دهد استارتاپ‌ها بعد از شرکت در اینوتکس پیچ در حوزه برندینگ ۸۳ درصد، در حوزه فروش ۵۰ درصد و در حوزه جذب سرمایه ۶۰ درصد، رشد داشته‌ است.

وی از حضور بیش از ۱۵۰ تیم در سومین دوره رقابت‌های اینوتکس خبر داد و افزود: برای این دوره از رقابت‌ها از بیش از ۲۰۰ سرمایه‌گذار دعوت شده است تا در مسابقات استانی و نهایی حضور داشته باشند و پیش‌بینی می‌کنیم بیشتر از ۹۰۰ نفر بازدید کننده در مسابقات استانی نهایی شرکت کنند.

این مسوول برگزاری رویداد اینوتکس گفت: تیم‌های متقاضی برای شرکت در مسابقه ابتدا باید به صورت آنلاین فرم‌های ثبت‌نام را پر و یک ویدئو معرفی از خود و یک فایل ارائه از استارتاپ خود برای ما ارسال کنند. در این مرحله ۱۰ تا ۱۵ تیم از هر استان انتخاب شده و به مرحله بعد می‌روند. مرحله بعدی رقابت استانی با حضور داوران است که در آن استارتاپ‌ها در حضور داوران محلی با تیم‌های هم استانی خود رقابت می‌کنند. در این مرحله از هر استان با توجه به تعداد شرکت‌کنندگان ۲ تا ۳ تیم به مرحله بعد راه پیدا می‌کنند.

وی مرحله بعد را “شتابدهی” ذکر کرد و ادامه داد: تیم‌های فینالیست از هر استان در این مرحله که یک تا یک و نیم ماه از مسابقه نیمه نهایی فاصله دارد، خدمات آموزشی دریافت می‌کنند و پس از آن مرحله نیمه نهایی به شکل ادوار گذشته در حضور داوران و مرحله نهایی مسابقه به صورت نبرد استارتاپی برگزار می‌شوند.

متقاضیان برای شرکت در سومین دوره رقابت اینوتکس پیچ می‌توانند از آدرس pitch.inotex.com ثبت‌نام کنند.

نمایشگاه بین­المللی نوآوری و فناوری (INOTEX) طی هشت دوره برگزاری خود میزبان استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور زیادی از کشورهای مختلف بوده است. اینوتکس پیچ یکی از رویدادهای جانبی این نمایشگاه است که برای سومین سال متوالی رقابتی بزرگ را بین استارتاپ‌های سراسر کشور رقم خواهد زد.

این رویداد خود از مراحل مختلفی تشکیل شده است. در مرحله نخست استارتاپ­ها به صورت آنلاین داوری شده و از استارتاپ­های منتخب برای رقابت حضوری در مقابل سرمایه ­گذاران دعوت به عمل می‌آید. در این مرحله از رقابت، که در استان­ های “سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، اصفهان، خوزستان، مازندران و تهران برگزار می‌­شود، ابتدا تیم­‌های استارتاپی درخصوص نحوه ارائه به سرمایه گذار آموزش می‌بینند و در ادامه در حضور سرمایه­ گذاران محلی، به معرفی ایده یا محصول خود می‌­پردازند. در ادامه از استارتاپ‌­های برگزیده شده در مرحله مقدماتی به منظور حضور در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ و نیز شرکت در رقابت­‌های نیمه ­نهایی و نهایی دعوت به عمل می­‌آید.

در این مرحله، استارتاپ‌­ها ضمن بهره ­مندی از فرصت حضور در دوره­ پیش­ شتابدهی مخصوص اینوتکس، امکان بهره­ مندی از خدمات ویژه از قبیل فضای کار اشتراکی رایگان، خدمات مربوط به سیستم‌­های پرداخت آنلاین را به منظور توسعه کسب ­وکار و آمادگی بیشتر برای شرکت در رقابت نهایی را خواهند داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 2 =