کد خبر : 203426
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
-

چند کلمه حرف حساب

چند کلمه حرف حساب

به گزارش قائم آنلاین، از جمله رویکردهایی که می‌تواند سلب اعتماد اجتماعی را در پی داشته باشد فقدان صداقت است؛صداقتی که نبودش را در اطلاع‌رسانی مربوط به حادثه ناگوار سرنگونی هواپیمای مسافربری کشور اوکراین شاهد بودیم. در آیه ۱۵ سوره حجرات می‌خوانیم: «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ یَرْتَابُوا وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ فِی

به گزارش قائم آنلاین، از جمله رویکردهایی که می‌تواند سلب اعتماد اجتماعی را در پی داشته باشد فقدان صداقت است؛صداقتی که نبودش را در اطلاع‌رسانی مربوط به حادثه ناگوار سرنگونی هواپیمای مسافربری کشور اوکراین شاهد بودیم.

در آیه ۱۵ سوره حجرات می‌خوانیم: «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ یَرْتَابُوا وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ ۚ أُولَٰئِکَ هُمُ الصَّادِقُونَ»؛ مؤمنان تنها کسانی هستند که ایمان به خدا و پیامبرش آورده، سپس شک و تردیدی به خود راه نداده اند (و علاوه بر این) با اموال و جانهای خود در راه خدا جهاد کردند، این ها صادقان هستند.

این آیه نیز صدق را مجموعه‌ای از ایمان و عمل که در آن هیچ گونه تردید و تخلفی نباشد معرفی می کند.

صداقت در وهله اول نفعش به خود فرد می‌رسد و سپس اطرافیان و جامعه را بهره‌مند می‌کند. صداقت، گفتار و کردار انسان و جوامع را در برمی‌گیرد و تعامل سالم میان اعضای جامعه با حاکمان در سایه صداقت امکانپذیر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 5 =