کد خبر : 203305
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۸:۴۰
-

رتبه نخست مازندران در تولید گل‌های آپارتمانی

رتبه نخست مازندران در تولید گل‌های آپارتمانی

به گزارش قائم آنلاین،  هادی ایزدی با بیان اینکه در حال حاضر مازندران دارای رتبه نخست تولید درخت و درختچه‌های زینتی با تولید ۱۵۰ میلیون اصله در سال است، ادامه داد: مازندران دارای رتبه نخست در تولید گل‌های آپارتمانی با تولید ۲۷/۵ میلیون گلدان در سال و رتبه سوم تولید گل‌های شاخه بریده با تولید

به گزارش قائم آنلاین،  هادی ایزدی با بیان اینکه در حال حاضر مازندران دارای رتبه نخست تولید درخت و درختچه‌های زینتی با تولید ۱۵۰ میلیون اصله در سال است، ادامه داد: مازندران دارای رتبه نخست در تولید گل‌های آپارتمانی با تولید ۲۷/۵ میلیون گلدان در سال و رتبه سوم تولید گل‌های شاخه بریده با تولید ۵۲۷ میلیون شاخه در کشور است.

وی افزود: پرورش گل و گیاه در مازندران از ارزآوری خوبی برخوردار است به‌گونه‌ای که سالانه در گلخانه‌های مدرن بین ۵۰ تا ۱۰۰ دلار و در گلخانه‌های معمولی بین ۲۰ تا ۵۰ دلار در هر هکتار ارزآوری برای کشور دارد.

وی گفت: میزان صادرات گل و گیاه به خارج از کشور ۰/۵ درصد معادل دو میلیون اصله، شاخه، گلدان به کشورهای آسیای مرکزی حوزه خلیج فارس و عراق است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: در هزار و ۸۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی مازندران، انواع گل‌ و گیاهان زینتی، آپارتمانی، شاخه بریده، درخت و درختچه پرورش داده می‌شود و برای ۱۰ هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

ایزدی افزود: ۴ هزار و ۴۵۴ بهره‌بردار در ۳۰۰ هکتار گلخانه فضای بسته و ۷۸۰ هکتار گلخانه فضای باز در استان اقدام به پرورش گل و گیاه می‌کنند که سالانه ۴۹۱ میلیون اصله، شاخه، گلدان با ارزش اقتصادی ۱۳ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال در مازندران گل تولید می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 1 =