کد خبر : 203337
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
-

جواد امام :از رفتار و نگاه سلیمانی‌ها الگو بگیریم

جواد امام :از رفتار و نگاه سلیمانی‌ها الگو بگیریم

به گزارش قائم آنلاین، جواد امام در گفت وگو ، با بیان اینکه مردم براساس عِرق ملی و حس وطن پرستی در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی شرکت کردند، اظهار کرد: وی در دل مردم جا باز کرده بود و مردم در مراسم تشییع او پاسخ رشادت‌ها و زحماتش را در دوران دفاع مقدس و

به گزارش قائم آنلاین، جواد امام در گفت وگو ، با بیان اینکه مردم براساس عِرق ملی و حس وطن پرستی در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی شرکت کردند، اظهار کرد: وی در دل مردم جا باز کرده بود و مردم در مراسم تشییع او پاسخ رشادت‌ها و زحماتش را در دوران دفاع مقدس و مبارزه با داعش به خوبی دادند. مردم نشان دادند احترام زیادی برای کسانی که در جهت امنیت ملی آنها تلاش می کنند، قائل هستند. سردار سلیمانی شخصیتی فراجناحی بود و مردم با هر سلیقه و حتی مذهبی برای بدرقه او آمدند.

وی ادامه داد: مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی نقطه عطفی برای وحدت آفرینی بود. صاحبان تریبون‌های رسمی و مقامات نظام باید از فرصت تقویت انسجام ملی استفاده کنند و اجاره ندهند عده‌ای از فرصت حضور مردم بهره‌برداری خاصی کنند. مردم تکلیف خود را انجام دادند و حالا نوبت مسئولان است. مردم آشتی ملی را رقم زدند و باید مسئولان دنبال تحقق این آشتی ملی باشند. انتخابات پیش‌رو می تواند فرصت بسیار مناسبی برای تقویت انسجامی باشد که از ثمره خون سردار سلیمانی بدست آمد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی سرمایه ملی و دینی کشور عزیزمان و از مبارزان به حق با ظلم و دفاع از مظلوم بود، خاطرنشان کرد: او تلاش کرد در مسائل داخلی دخالتی نداشته باشد. سردار حاج قاسم سلیمانی چهره نام آشنا دفاع، مقاومت، دردآشنا و مردمی بود و هیچ‌گاه از مردم فاصله نگرفت.

دبیرکل مجمع ایثارگران ادامه داد: سرلوحه زیست نظامی وی به واقع کلمه، پیروی از وصیت‌نامه الهی سیاسی امام و تابعیت از ولایت راستین و با معرفت بود. لباس سپاه در قامتش برازنده و همچون زمان دفاع مقدس، رنگ و بوی آن دهه درخشان را به مشام همگان می‌رساند و الگوی زنده ای از همان ارزش‌ها را به همراه داشت.

وی بیان کرد: وجهه ملی سردار سلیمانی مرهون صیانت از این منزلت و گفتار و رفتار فرا گروهی و آلوده نشدن به اغراض سیاسی زودگذر و شکننده است. ای کاش شرایط به‌گونه ای نبود که سردار این همه درگیر جنگ باشد. او پا به این عرصه نگذاشته بود جز در جهت کسب صلح و حفظ امنیت کشور و منطقه که ای کاش همین مسیر و مقصد در پیش گرفته شود. تصویری که از سردار سلیمانی به ویژه در دهه‌های اخیر رقم خورده، نمونه بارز کسی است که به عنوان نماد مقاومت و ایستادگی از منظر منافع ملی و دفاع ملی مطرح شده و شهادت ایشان نیز وحدتی را که شاهدیم رقم زده است.

وی افزود: سردار سلیمانی هیچ گاه در دسته بندی گروه‌های سیاسی قرار نگرفت و تقابلی با جریانات سیاسی برای خود ایجاد نکرد. وی یک اعتبار ملی را در عمل دنبال می کرد. او کسی بود که به فرامین حضرت امام گوش فرا داد و همانطور که در دوران دفاع مقدس، وظیفه شناس و با اخلاق بود و از رهبری اطاعت می کرد، بعد از جنگ نیز اینگونه بود. سردار سلیمانی منافع خود را در نظر نمی گرفت بلکه منافع کشور را لحاظ می کرد.

وی با بیان اینکه این روزها شاهد هستیم که وحدت و یکپارچگی و انسجامی درون کشور به وجود آمده است، تصریح کرد: این اتفاق می تواند فرصتی باشد تا ما همدیگر را پیدا کرده و برای حل مشکلات داخلی، پیشبرد اهداف نظام و یکپارچگی که لازمه یک نظام مردم سالار بوده تلاش کنیم و مشارکت حداکثری در تمام مراحل تصمیم گیری و تصمیم سازی را شاهد باشیم. اگر نتوانستیم از وجود پرنعمت سردار سلیمانی در زمان حیات استفاده کافی را ببریم، حداقل از این فرصت ایجاد شده استفاده کرده و از نوع رفتار و نگاه سلیمانی ها الگو بگیریم.

وی همچنین گفت: با هرنگرش منصفانه، سردار سلیمانی افتخاری برای ما بود. او شخصیت کاریزماتیک نظامی و دوست داشتنی داشت و مایه افتخار و سرآمد کشور بود. بنابراین ضمن اینکه امیدوارم مسئولین به دور از احساسات زود گذر و با استمداد از عقلانیت، نسبت به مسائل و حوادث منطقه و توانمندی های داخلی و خارجی با تدبیر لازم تصمیم گیری و تصمیم سازی نمایند، از خداوند منان می خواهم روح این عزیز را با سید سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام محشور گرداند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان درباره تهدید مراکز فرهنگی ایران توسط ترامپ خاطرنشان کرد: او با هویت ایرانی مشکل دارد که مراکز فرهنگی ایران را تهدید می کند البته بعد از حضور میلیونی مردم در مراسم‌های تشییع پیکر سردار سلیمانی و همچنین واکنش‌ها به تهدیدی که کرد، حرفش را پس گرفت. حمله به فضای فرهنگی ایران یاوه‌گویی و نسنجیده بود. یکی دیگر از ثمرات خون سردار سلیمانی این است که منطقه برای آمریکا ناامن شده است. بعید بود حالا حالاها آمریکا منطقه ما را ترک کند اما الان مجبور است که عراق را ترک کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 + هشت =