کد خبر : 203402
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
-

اذعان اپوزیسیون تایوان به شکست در انتخابات

اذعان اپوزیسیون تایوان به شکست در انتخابات

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، هان کو یو، نامزد اپوزیسیون تایوان این اظهارات را در جمع حامیانش در شهری در جنوب تایوان که پیشتر شهردار آنجا بود، مطرح کرد. رئیس‌جمهوری تایوان امروز پس از پیروزی در انتخابات گفت، چین بداند که این جزیره خودگردان تسلیم تهدیدها و ارعاب نمی‌شود و تایوان

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، هان کو یو، نامزد اپوزیسیون تایوان این اظهارات را در جمع حامیانش در شهری در جنوب تایوان که پیشتر شهردار آنجا بود، مطرح کرد.

رئیس‌جمهوری تایوان امروز پس از پیروزی در انتخابات گفت، چین بداند که این جزیره خودگردان تسلیم تهدیدها و ارعاب نمی‌شود و تایوان برای آینده خودش تصمیم‌گیری خواهد کرد. او همچنین گفت، دولتش نهایت تلاشش را به کار می‌بندد که بن‌بست در روابط با چین حل و فصل شود و ثبات در تنگه تایوان حفظ شود. تسای اینگ ون همچنین ابراز امیدواری کرد مذاکرات با چین از سر گرفته شود.

پیشتر بر اساس شمارش اولیه آرا که از سوی سه شبکه تلویزیونی اعلام شد، تسای اینگ ون از حزب مترقی دموکراتیک تایوان موفق شد تا از هان کو یو، رقیبش از حزب اپوزیسیون کومینتانگ پیشی بگیرد. یک ساعت پس از بسته شدن حوزه‌های رای‌گیری و با شمارش بیش از ۵۰۰ هزار رای، تسای اینگ ون به سرعت پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری تایوان شد.

تسای اینگ ون قرار است ساعت ۲۰ به وقت محلی در یک نشست خبری حضور یابد. تسای اینگ ون که در تایپه رای خود را به صندوق انداخت به خبرنگاران گفته بود امیدوار است همه حق خود را که رای دادن است، به جا بیاورند و این روند به خوبی انجام شود.

تسای اینگ ون در جریان مبارزات انتخاباتی خود گفته بود، انتخاب وی و انوش وو، انتخاب برای ماندن در کنار دموکراسی و آزادی است؛ وو یکی از اعضای دائم حزب مترقی دموکراتیک تسای اینگ ون محسوب می‌شود که بانکدار سابق است و کاندیدای حزب مذکور برای کرسی پارلمانی است.

رئیس جمهوری تایوان همچنین گفته بود: از همه مهمتر، این انتخابات نشان‌دهنده عزم ما برای دفاع از کشور و حاکمیت‌مان است. تایوان تنها کشور دموکراتیک در تمام جوامع چینی‌زبان جهان است. تمام جهان نظاره‌گر این هستند که ما چه چیزی را انتخاب می‌کنیم.

رقیب اصلی تسای اینگ ون، هان کو یو، از حزب اپوزیسیون کومینتانگ حامی چین بود. چین و ناآرامی هنگ‌کنگ از مهمترین عوامل دخیل در این انتخابات به شمار می‌رفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + 6 =