کد خبر : 203157
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
-

رئیس شورای اروپا عازم ترکیه و مصر می‌شود

رئیس شورای اروپا عازم ترکیه و مصر می‌شود

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این اطلاعیه روابط عمومی شورای اروپا یک روز پس از آن منتشر شد که دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا خواستار یک راه حل دیپلماتیک شده و آنچه را “مداخله خارجی” در درگیری‌های لیبی می‌دانستند از جمله اعزام نیروهای ترکیه به این کشور به درخواست دولت وفاق ملی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این اطلاعیه روابط عمومی شورای اروپا یک روز پس از آن منتشر شد که دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا خواستار یک راه حل دیپلماتیک شده و آنچه را “مداخله خارجی” در درگیری‌های لیبی می‌دانستند از جمله اعزام نیروهای ترکیه به این کشور به درخواست دولت وفاق ملی لیبی رد کردند.

جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان کنفرانس خبری کمک نظامی ترکیه به لیبی را به عنوان “مداخله خارجی” رد کرد.

این نشست اضطراری جوزپ بورل روز سه شنبه با وزیران خارجه فرانسه، ایتالیا، آلمان و انگلیس برگزار شده بود.

این دپیلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک گفتند، اتحادیه اروپا کاملا مطمئن است که هیچ راه حل نظامی برای بحران لیبی وجود ندارد.

اتحادیه اروپا نسبت به اینکه یک جنگ طولانی می‌تواند بی‌ثباتی را در سراسر این منطقه گسترش دهد و به تهدید تروریسم دامن زند،‌ ابراز نگرانی کرد.

چارلز میشل، رئیس شورای اروپا پس از دیدارش با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در استانبول در روز شنبه به قاهره خواهد رفت تا با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر دیدار کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 − دو =