کد خبر : 203161
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
-

انتقاد نماینده مردم سیستان و بلوچستان از وضعیت جاده‌های این استان

انتقاد نماینده مردم سیستان و بلوچستان از وضعیت جاده‌های این استان

به گزارش قائم آنلاین، حمزه قادری نماینده مردم سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور خود گفت: من به نمایندگی از جامعه استان سیستان و بلوچستان شهادت سپهبد قاسم سلیمانی را به عموم آزادی‌خواهان جهان تبریک و تسلیت می‌گویم. حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر این شهید والامقام بیانگر وفاداری

به گزارش قائم آنلاین، حمزه قادری نماینده مردم سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور خود گفت: من به نمایندگی از جامعه استان سیستان و بلوچستان شهادت سپهبد قاسم سلیمانی را به عموم آزادی‌خواهان جهان تبریک و تسلیت می‌گویم. حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر این شهید والامقام بیانگر وفاداری مردم به آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی و عبرتی تاریخی برای مستکبران جهان است.

وی به درگذشت نماینده شهرستان ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: این نماینده که از سرمایه‌های اجتماعی سیستان و بلوچستان بود به دلیل سانحه رانندگی جان خود را از دست داد که درگذشت این نماینده را نیز به مردم تسلیت می‌گویم.

وی ادامه داد: در هر ماه حدود ۴۰ نفر در جاده‌های استان سیستان و بلوچستان قربانی می‌شوند و نماینده مجلس شورای اسلامی در این استان نیز قربانی همین حوادث رانندگی شد. جاده‌های استان سیستان و بلوچستان از حیث استاندارد در آخرین رتبه کشوری قرار دارند که از شمال تا جنوب آن به وسعت ۱۲۰۰ کیلومتر تنها ۲۷۲ کیلومتر بزرگراه وجود دارد و این بزرگراه نیز تنها در شمال استان واقع شده است. می‌توان گفت جاده‌های ترانزیتی این استان هیچ فرقی با جاده‌های روستایی ندارد.

وی تأکید کرد: استان سیستان و بلوچستان شاهراه ارتباطی کشورهای آسیای میانه و کشور افغانستان است اما تحمل ترافیک ماشین‌های سنگین و نیمه سنگین باری، مسافری و ترانزیتی را ندارد به شکلی که کمتر اتفاق می‌افتد در جاده‌های این استان شاهد حوادث تلخ رانندگی در هر ماه و هفته نباشیم.

قادری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به آمارهای حوادث رانندگی در این استان گفت:‌ در سال گذشته حدود ۱۱۰۰ نفر براثر حوادث جاده‌ای در استان سیستان و بلوچستان جان خود را از دست داده‌اند و در ۹ ماهه سال جاری نیز تعداد ۶۵۰ نفر کشته شده‌اند. چه کسی باید پاسخگوی این حجم از کشته‌ها و زخمی‌ها در جاده‌های این استان باشد؟. به شکلی که جاده‌های استان سیستان و بلوچستان به قتلگاه جوانان، نخبگان و زنان و کودکان تبدیل شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 5 =