کد خبر : 202975
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰
-

تمدید پروانه ۵ تشکل اقلیت دینی

تمدید پروانه ۵ تشکل اقلیت دینی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از وزارت کشور، حمید ملانوری مدیرکل سیاسی وزارت کشور در ابتدای سخنان خود ضمن تسلیت شهادت سردار بزرگ سپاه اسلام و افتخار کشور سردار سپهبد سلیمانی که به همراه تعدادی از همرزمانشان با حرکت نابخردانه و ناجوانمرانه آمریکا به شهادت رسیدند، اظهار کرد: همانطور که سردار سلیمانی در ۴۰

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از وزارت کشور، حمید ملانوری مدیرکل سیاسی وزارت کشور در ابتدای سخنان خود ضمن تسلیت شهادت سردار بزرگ سپاه اسلام و افتخار کشور سردار سپهبد سلیمانی که به همراه تعدادی از همرزمانشان با حرکت نابخردانه و ناجوانمرانه آمریکا به شهادت رسیدند، اظهار کرد: همانطور که سردار سلیمانی در ۴۰ سال گذشته منشاء خدمات بسیار بزرگی برای کشور ما از جمله امنیت کشور بود، قطعا شهادت و قطره قطره خون ایشان نیز موجب برکت و توسعه اهداف نظام هم درکشور و هم در خارج از مرزها خواهد بود. برای ایشان و همرزمان ایشان آرزوی علو درجات داریم.

ملانوری در ادامه ضمن تقدیر از اقدام بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابله و انتقام این جنایت بزرگ از آمریکا، عنوان کرد: خداوند را به خاطر وجود نعمت بزرگ ولایت و رهبری و نیروهای قدرتمند اطلاعاتی ، نظامی، امنیتی و انتظامی سپاس می گوییم که امروز کشورمان بعد از ۴۰ سال در حوزه اطلاعات، امنیت و توسعه صنایع دفاعی و نظامی و نیروی انسانی نظامی به حد، اندازه و درجه ای رسیده است که هم اقتدار لازم برای حفظ امنیت کشور و هم مقابله با تهدیدات دشمن را دارند و همچنین جمهوری اسلامی ایران، یکی از موثرترین کشورهای منطقه برای تصمیمات امنیتی و ایجاد امنیت در منطقه به حساب می آید. امیدواریم به زودی شاهد سرنگونی حکومت های استکباری و ظالم در اقصی نقاط جهان و پیروزی کشورهای اسلامی، کشورهای استقلال طلب و آزادی خواه و آنهایی که به دنبال آرمان های انسانی هستند، باشیم.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی با بیان اینکه اولین دستور کار جلسه امروز کمیسیون، بررسی درخواست تاسیس یک حزب جدید بود، افزود: این حزب نام های مختلفی را پیشنهاد داده بود که نهایتا تاسیس حزب با نام بینش مردم استان سمنان با گستره استانی و اصلاحاتی در مرامنامه و اساسنامه به تصویب کمیسیون رسید.

ملانوری با اشاره به اینکه در پانزدهمین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی، صلاحیت مسئولان ۲۴ شعبه استانی احزاب بررسی شد، افزود: صلاحیت مسئول شعبه استانی حزب سازمان معلمان ایران در استان گلستان مورد بررسی قرار گرفت که البته برای بررسی بیشتر به جلسه بعد موکول شد. همچنین صلاحیت مسئول شعبه استانی حزب همبستگی ایران اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری مورد بررسی قرار گرفته و تایید شد. صلاحیت مسئول شعبه حزب مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی در استان خراسان جنوبی نیز مورد بررسی قرار گرفته و تایید شد.

وی اضافه کرد: صلاحیت مسئولین شعبه حزب اعتماد ملی، جامعه جوانان متحد اسلامی و کانون همبستگی فرهنگیان ایران در استان گیلان بررسی و تایید شد. همچنین در استان اصفهان، صلاحیت مسئولان شعب حزب آزادی، جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان، انجمن روزنامه نگاران زن ایران و مجمع نیروهای خط امام بررسی و تایید شد.

ملانوری ادامه داد: در استان مازندران نیز صلاحیت مسئولین شعب حزب مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی و حزب وحدت و همکاری ملی بررسی و تایید شد. مسئولین شعب حزب همبستگی ایران اسلامی، سازمان معلمان و جامعه اسلامی کارگران در استان کهگیلویه و بویراحمد مورد بررسی و تایید قرار گرفت. همچنین در استان آذربایجان غربی، صلاحیت مسئولین شعب احزاب خانه پرستار، حزب همبستگی ایران اسلامی، حزب اسلامی ایران زمین بررسی و تایید شد. همچنین مسئولین شعب حزب جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی، جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران، جمعیت جانبازان ایران اسلامی و حزب همبستگی ایران اسلامی در استان کرمانشاه نیز بررسی و مورد تایید قرار گرفت و در نهایت در خراسان رضوی، صلاحیت مئسولین شعب جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان و کانون تربیت اسلامی بررسی و مورد تایید قرار گرفت.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی در ادامه با اشاره به اینکه در این جلسه کمیسیون تمدید پروانه ۵ تشکل اقلیت های دینی بررسی شد، اعلام کرد: تمدید پروانه انجمن فرهنگی-ورزشی ارامنه ساردارآباد، انجمن فرهنگی-اجتماعی هایگین، انجمن زرتشتیان رحمت آباد یزد، شورای خلیفه گری ارامنه تهران و شمال و انجمن زرتشتیان نصرت آباد یزد مورد موافقت کمیسیون قرار گرفت.

ملانوری همچنین با اعلام تشکیل یک جبهه جدید گفت: جبهه تحول گران ایران اسلامی، نهمین جبهه حزبی و سیاسی است که به اطلاع کمیسیون ماده ۱۰ رسیده است. این جبهه با عضویت ۴ حزب مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی، کانون همبستگی فرهنگیان ایران، حزب همدلی مردم تحول‌خواه و حزب اسلامی ایران زمین با محدوده فعالیت کشوری و با موضوع فعالیت حزبی، سیاسی و انتخاباتی، به مدت ۲۴ سال فعال خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 − 1 =