کد خبر : 202656
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
-

۷۸۳ زندانی از آموزش فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند

۷۸۳ زندانی از آموزش فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند

به گزارش قائم آنلاین، حسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ما از آموزش ۷۸۳ نفر از زندانیان مازندران در بخش  فنی و حرفه‌ای از ابتدای سال جاری خبر داد. وی افزود: سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای به توسعه مهارت‌آموزی زندانیان اهمیت ویژه می‌دهد و یکی از مهم‌ترین گروه‌های هدف این سازمان،

به گزارش قائم آنلاین، حسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ما از آموزش ۷۸۳ نفر از زندانیان مازندران در بخش  فنی و حرفه‌ای از ابتدای سال جاری خبر داد.

وی افزود: سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای به توسعه مهارت‌آموزی زندانیان اهمیت ویژه می‌دهد و یکی از مهم‌ترین گروه‌های هدف این سازمان، مددجویان این اماکن است زیرا بیکاری و یا نداشتن شغل مناسب یکی از مهم‌ترین دلایل ارتکاب جرم از سوی افراد و ورود آن‌ها به زندان است.

درویشی تصریح کرد: نداشتن مهارت سودمند، کسب و کار و اشتغال یکی از علل مهم بزهکاری افراد و سوق آن‌ها به سمت انجام جرم عنوان است و کسب مهارت برای حذف ریشه‌های مبادرت جرم و توان‌مندسازی زندانیان بسیار حایز اهمیت است و فراگیری مهارت‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای می‌تواند با ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال و اصلاح رفتار آنان را برای ورود به جامعه پس از آزادی فراهم آورد.

 این مسؤول خاطرنشان کرد: بیکاری و فقدان مهارت یکی از علل گرایش به اعتیاد، بزهکاری و خلاف است و در این راستا این اداره کل با همکاری سازمان امور زندان‌ها و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، نسبت به آموزش زندانیان و معتادان درمان یافته و خود معرف اقدام می‌کند.

 وی با اشاره به اینکه فرصت‌های آموزشی فنی و مهارتی را نه تنها برای زندانیان بلکه برای جامعه نیز سودمند دانست و اظهار کرد: رفتار مددجویان نیز به طور مؤثری به وسیله برنامه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای تغییر می‌یابد زیرا این آموزش‌ها با تأکید بر مسؤولیت فردی، احترام و شکیبایی نسبت به دیگران همراه می‌باشد.

درویشی با تأکید بر حمایت اقشار جامعه از مددجویان، گفت: موضوع حمایت از مددجویان نیازمند فرهنگ‌سازی می‌باشد و ارتباط و برخورد با آنان باید در ابعاد مختلف به صورت صحیح صورت گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 − 1 =