کد خبر : 202766
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
-

میشل عون: رخدادهای خاورمیانه نباید تاثیر منفی بر لبنان بگذارد

میشل عون: رخدادهای خاورمیانه نباید تاثیر منفی بر لبنان بگذارد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت النشره، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان با یان کوبیش، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در لبنان در کاخ بعبدا دیدار کرد. میشل عون در جریان این دیدار نسبت به این که نباید تحولات امنیتی در برخی کشورهای خاورمیانه بر لبنان تاثیر بگذارد، هشدار داد. وی ضمن تاکید بر

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت النشره، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان با یان کوبیش، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در لبنان در کاخ بعبدا دیدار کرد.

میشل عون در جریان این دیدار نسبت به این که نباید تحولات امنیتی در برخی کشورهای خاورمیانه بر لبنان تاثیر بگذارد، هشدار داد.

وی ضمن تاکید بر تداوم آرامش و امنیت در مرزهای جنوبی لبنان، عنوان داشت که باید مانع این بشوند که رخدادهای خاورمیانه بر ثبات و امنیت لبنان تاثیر منفی بگذارد.

رئیس جمهوری لبنان خاطرنشان کرد: تماس‌های لازم برای بهتر شدن وضعیت سیاسی لبنان از طریق تسریع در تشکیل دولت جدید با هدف تقویت وحدت ملی و قادر ساختن قوه مجریه برای انجام ماموریت‌های محول شده به آن ادامه دارد.

میشل عون تاکید کرد: لبنان از امنیت تمامی شهروندان، مهاجران و پناهجویانی که در این کشور هستند، حفاظت می‌کند.

در همین راستا، استیفان دل کول، فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) با میشل عون دیدار کرد و در جریان این دیدار دو طرف در خصوص رخدادهای اخیر منطقه، وضعیت جنوب لبنان، هماهنگی موجود میان ارتش لبنان و نیروهای یونیفل و نیز نتایج نشست‌های کمیته سه جانبه متشکل از نمایندگان سازمان ملل، ارتش رژیم صهیونیستی و ارتش لبنان رایزنی کردند.

دل کول در جریان این دیدار نسبت به آرامش کنونی در مرزهای جنوبی ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدوارم این وضعیت مثبت به ویژه در امتداد طول خط آبی ادامه یابد.

رئیس جمهوری لبنان در جریان این دیدار از تلاش یونیفل در راستای برقراری ثبات در جنوب لبنان تشکر و قدردانی کرد.

وی بر پایبندی لبنان به قطعنامه‌های بین‌المللی به ویژه قطعنامه ۱۷۰۱ تاکید کرد.

وی گفت: میان ارتش لبنان و نیروهای «یونیفل» هماهنگی و همکاری برای ادامه ثبات فعلی وجود دارد.

میشل عون هشدار داد که لبنان همواره از نتایج جانبی جنگ در خاورمیانه متضرر شده و این مسأله بر وضعیت لبنان تاثیر می‌گذارد. پیامدهای ورود پناهجویان سوری بر اوضاع اقتصادی این کشور تاثیر منفی گذاشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 − 1 =