کد خبر : 202654
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۹:۵۰
-

سایه خوش‌نشینی بر طبیعت مازندران+تصاویر

سایه خوش‌نشینی بر طبیعت مازندران+تصاویر

به گزارش قائم آنلاین، گوشه گوشه طبیعت مازندران دارای جذابیت‌هایی است کافی است یک بار سفر کنید کمتر کسی است نخواهد برای دوری از خستگی و حفظ آرامش به طبیعتی بکر سفر کند همه اینها سبب شد که به جای سبز شدن درخت ویلاهای ریز و درشت در طبیعت استان سبز شود. اکنون اگر نگاه

به گزارش قائم آنلاین، گوشه گوشه طبیعت مازندران دارای جذابیت‌هایی است کافی است یک بار سفر کنید کمتر کسی است نخواهد برای دوری از خستگی و حفظ آرامش به طبیعتی بکر سفر کند همه اینها سبب شد که به جای سبز شدن درخت ویلاهای ریز و درشت در طبیعت استان سبز شود.

اکنون اگر نگاه کنید حتی می‌بینید در دل جنگل آسمان‌خرا‌ش‌هایی علم شدند که جای این سوال را به وجود می‌آورد که این همه مصالح برای ساخت آن را چگونه انتقال دادند، البته با ساخت این ویلاها تازه مشکلات آغاز می‌شود.

بازار برخی از مشاوران املاک با فروش زمین‌ها در این نقاط بکر استان داغ شده که اغلب مالکان آنان در این زمین‌ها کشاورزی می‌کردند و با توجه به عدم صرفه در این بخش عطای آن را به لقایش بخشیدند و به قیمتی اندک فروختند، حتی برخی از کشاورزان با این شرط که سرایدار ویلاهای خوش‌نشین‌ها شوند زمین‌شان را می‌فروشند و از این شرایط خوشحال هستند که به سرایدار این ویلاها تبدیل می‌شوند.

نکته جالب اینجاست برخی از اینکه ساخت و سازشان تخریب شود ترسی ندارند و دوباره کار ساخت را از سر می‌گیرند.

با ادامه این وضعیت می‌بینیم رشد این ساخت‌وسازها از رشد درختان بیشتر می‌شود و باید منتظر آن روز باشیم که دیگر مازندرانی در کار نباشد چراکه همه مازندران را با سرسبزی‌اش می‌شناسند.

مناطق بکر طبیعت شهرستان ساری در سال‌های گذشته مورد ساخت و ساز غیرمجاز قرار گرفته و در برخی از روستاها به‌ویژه در دامنه کوه و یا در دل جنگل به‌ویژه مناطق شیب‌دار شاهد رشد قارچ‌گونه این ویلاها بودیم طی سال‌های گذشته برخوردهایی که در این زمینه صورت گرفته توانسته جلوی عمق فاجعه را بگیرد اما هنوز ویلاهایی که ساخته شدند را می‌توان در دل طبیعت این شهرستان مشاهده کرد و نکته جالب این است حتی باوجود اینکه حتی برخی از این ویلاها در دل جنگل ساخته شدند دارای سند هستند.

مدیر جهاد کشاورزی ساری در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد:  طی ۹ ماهه امسال ۲۱۲ مورد شناسایی اراضی به مساحت ۱۷۷هزار و ۱۳۲ مترمربع تغییر کاربری تبصره دو ماده ۱۰ داشتیم که در مرحله پی‌کنی، دیوار و احداث بنا بودند که ۱۹۶ مورد دستور قضایی برای اجرای حکم و بقیه در سیر مراحل اداری است.

رضا پورفلاح افزود: در حوزه تغییر کاربری غیرمجاز موضوع ماده سه قانون تغییر کاربری اراضی زراعی ۱۳۳ مورد به مرجع قضایی شکایت داشتیم که بیشتر ساختمان است و در مجموع برخی منجر به صدور رای و برخی دیگر در جریان مراحل قانونی است.

وی اضافه کرد: در مجموع ۳۴۵ مورد از ساخت و ساز غیرمجاز شناسایی شده و به محاکم قضایی برای اتخاذ تصمیم ارسال شد.

مدیر جهاد کشاورزی مرکز استان مازندران تصریح کرد: باتوجه به حمایت‌های مجموعه قضایی با مدیریت شهرستان از جمله فرمانداری و بخشداران تمام سعی و تلاش مراکز هشت‌گانه بر پیشگیری است و بیشتر پرونده‌های تشکیل شده در این حوزه است.

پورفلاح در پایان گفت: تاکید ما این است افراد برای ساخت و ساز و تغییر کاربری حتما مجوزهای لازم را اخذ کرده و سپس به ساخت و ساز اقدام کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − سه =