کد خبر : 202478
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
-

نکته منفی در شیوه‌نامه جدید انضباطی دانشجویان نمی‌بینم

نکته منفی در شیوه‌نامه جدید انضباطی دانشجویان نمی‌بینم

به گزارش قائم آنلاین، دکتر هوشنگ طالبی در گفت و گو ، ضمن بیان این مطلب به جزئیات شیوه نامه انضباطی جدید دانشجویان اشاره و تصریح کرد: برداشتی که حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه اصفهان از آیین نامه جدید انضباطی دانشجویان دارد این است که در این آئین‌نامه‌ انضباطی اتفاقا نکات مثبتی که با آن مقداری دانشجویان بی دغدغه‌تر

به گزارش قائم آنلاین، دکتر هوشنگ طالبی در گفت و گو ، ضمن بیان این مطلب به جزئیات شیوه نامه انضباطی جدید دانشجویان اشاره و تصریح کرد: برداشتی که حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه اصفهان از آیین نامه جدید انضباطی دانشجویان دارد این است که در این آئین‌نامه‌ انضباطی اتفاقا نکات مثبتی که با آن مقداری دانشجویان بی دغدغه‌تر تحصیل و زندگی کنند، بیشتر شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس آیین نامه جدید انضباطی دانشجویان، امکان آتش به اختیار عمل کردن دانشگاه‌ها در حوزه دانشجویی کمتر شده است. مثلا در این شیوه نامه پیش بینی شده است که در کمیته تجدید نظر انضباطی، خود دانشجو بتواند حضور یافته و دفاعیات خود را مطرح کند. یا مثلا در هیات بدوی انتظامی در شیوه نامه سابق این تعداد از اعضای هیات علمی از رشته حقوق، سایر افراد و یا این تعداد از دانشجویان یک پسر یا دختر عضویت نداشتند اما در شیوه نامه جدید عضویت این افراد می‌تواند تعدیل کننده سخت گیری‌هایی باشد که ممکن بود کمیته‌های انضباطی اعمال کنند.

طالبی در ادامه خاطرنشان کرد: نقطه ضعفی در شیوه نامه انضباطی جدید دانشجویان نمی‌بینم و در این زمینه نکته‌ای نیز به من منعکس نشده است، اما اگر نقطه ضعفی هم وجود داشته باشد وزیر علوم در مصاحبه‌ای از کمیته‌های انضباطی درخواست نمودند این ابهامات را حمل بر مساعدت و به نفع دانشجو تعبیر کنند.

رئیس دانشگاه اصفهان در خصوص فعالیت مجازی دانشجویان در شیوه نامه جدید انضباطی نیز گفت: گاهی این گونه است که دانشجویان صفحه‌هایی در فضای مجازی دارند تا از طریق آن مسائل صنفی خود را مطرح کرده و تبادل نظر کنند، اما گاهی نیز ممکن است برخی صفحات مجازی به اسم دانشجو اما به کام دیگران عمل کنند که این می‌تواند دردسرساز باشد اما تا زمانی که این صفحه‌ها در فضای مجازی جنبه دانشجویی داشته باشند، در شیوه نامه جدید انضباطی نیز هیچ مشکلی برای دانشجویان ایجاد نخواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × دو =