کد خبر : 202363
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
-

«گویای خاموش» برگزار می‌شود

«گویای خاموش» برگزار می‌شود

به گزارش قائم آنلاین، پانزدهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ی شمس تبریزی در ساعت ۱۶:۳۰ روز چهارشنبه(۱۸ دی‌ماه) به تأملی در انگیزه‌های سخن گفتن عارفان از دیدگاه شمس و مولانا اختصاص دارد که با سخنرانی قربان ولیئی (شاعر و عضو هیأت علمی دانشگاه زنجان) در مرکز فرهنگی شهر کتاب (واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان

به گزارش قائم آنلاین، پانزدهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ی شمس تبریزی در ساعت ۱۶:۳۰ روز چهارشنبه(۱۸ دی‌ماه) به تأملی در انگیزه‌های سخن گفتن عارفان از دیدگاه شمس و مولانا اختصاص دارد که با سخنرانی قربان ولیئی (شاعر و عضو هیأت علمی دانشگاه زنجان) در مرکز فرهنگی شهر کتاب (واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم) برگزار می‌شود.

در این درس‌گفتار دواعی و انگیزه‌های سخن گفتن عارف از دیدگاه عارفان به ویژه شمس و مولانا بررسی می‌شود و نشان داده می‌شود که چگونه می‌توان خاموش بود و گویا و یا گویا بود و خاموش.

خاموشی زبان و ضمیر در سلوک عرفانی جایگاهی بنیادی دارد و سرّ تأکید فراوان عارفان بر لب فروبستن و نفی خواطر، در تأثیر عمیق این دو در پیمودن موفقیت‌آمیز سلوک عرفانی است. با وجود این چهره‌های شاخص عرفان اسلامی غالبا پُر سخن بوده‌اند و اقوال شفاهی یا آثار مکتوبِ منظوم و منثور فراوانی از خود بر جای نهاده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + دو =