کد خبر : 202211
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
-

کمیته تجدیدنظر “جایگاه حقوقی” نیست که دانشجو در آن نیاز به وکیل داشته باشد

کمیته تجدیدنظر “جایگاه حقوقی” نیست که دانشجو در آن نیاز به وکیل داشته باشد

به گزارش قائم آنلاین، در شیوه‌نامه جدید انضباطی دانشجویان، که بر اساس آئین‌نامه شورای انضباطی دانشجویان، شهریورماه سال جاری به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است، دانشجویان اجازه بردن همراه یا وکیل را که به جلسات کمیته انضباطی دانشگاه را ندارند. این در حالی است که بر اساس شیوه‌نامه قبلی انضباطی دانشجویان، آن‌ها این

به گزارش قائم آنلاین، در شیوه‌نامه جدید انضباطی دانشجویان، که بر اساس آئین‌نامه شورای انضباطی دانشجویان، شهریورماه سال جاری به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است، دانشجویان اجازه بردن همراه یا وکیل را که به جلسات کمیته انضباطی دانشگاه را ندارند. این در حالی است که بر اساس شیوه‌نامه قبلی انضباطی دانشجویان، آن‌ها این حق را داشتند بعد از احضار به کمیته انضباطی نماینده یا وکیلی را همراه خود به جلسه ببرند.

این آئین‌نامه که اصلاح آن بعد از ۲۴ سال از زمان تصویب صورت گرفته و در اول شهریور ماه سال جاری با امضای وزرای بهداشت و علوم به دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ شده است، بعد از گذشت بیش از دو ماه از ابلاغ آن با حاشیه‌هایی روبه‌روست؛ به طوری که یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در اظهارات اخیر خود بر ضرورت اصلاح این آیین‌نامه تأکید کرده و با اشاره به اینکه کمیته فرهنگی و اجتماعی فراکسیون امید این موضوع را مورد بررسی قرار خواهد داد، گفته است: بعد از بررسی بیشتر جزییات این آیین‌نامه در صورت لزوم از وزیر علوم برای ارائه‌ی توضیحات بیشتر دعوت به عمل خواهد آمد.

ابراهیم کلانتری، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه آیین‌نامه انضباطی دانشجویان یک آیین‌نامه داخلی است و به درون دانشگاه مربوط می‌شود، گفت: هم کمیته انضباطی بدوی و هم کمیته تجدید نظر، در خود دانشگاه برگزار می‌شود و در محیط دادگاهی نیست.

وی اظهار کرد: از چندین سال پیش این‌طور بوده که دانشجو می‌تواند در کمیته تجدید نظر از خودش دفاع کند؛ این کمیته دادگاه نیست و در آن رئیس دانشگاه، معاون دانشجویی، مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری حضور دارند و جایگاه حقوقی آن در حدی نیست که دانشجو در آن نیاز به وکیل داشته باشد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان یادآور شد: در بیرون از دانشگاه فرقی بین دانشجو و غیردانشجو نیست و همه می‌توانند در دادگاه وکیل داشته باشند؛ این قانون اساسی است و هیچ‌کس نمی‌تواند به آن ورود کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − 9 =