کد خبر : 202346
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵
-

شما چه جوابی به ترامپ می‌دهید؟

شما چه جوابی به ترامپ می‌دهید؟

به گزارش قائم آنلاین، رئیس جمهوری ایالات متحده بامداد یکشنبه در رشته توییتی ضمن تهدید ایران به حمله‌ی نظامی «سریع و سخت»، در اظهاراتی شگفت‌آور و احمقانه که تا کنون در تاریخ سیاست سابقه‌ نداشته، ایران را تهدید کرد که در صورت اقدام متقابل در پاسخ به حمله‌ی تروریستی پریشب که منجر به شهادت «سرداران

به گزارش قائم آنلاین، رئیس جمهوری ایالات متحده بامداد یکشنبه در رشته توییتی ضمن تهدید ایران به حمله‌ی نظامی «سریع و سخت»، در اظهاراتی شگفت‌آور و احمقانه که تا کنون در تاریخ سیاست سابقه‌ نداشته، ایران را تهدید کرد که در صورت اقدام متقابل در پاسخ به حمله‌ی تروریستی پریشب که منجر به شهادت «سرداران مقاومت» شد، ۵۲ نقطه‌ی مهم ایران که شامل «اماکن فرهنگی مهم برای ایرانیان» نیز می‌شود را هدف قرار می‌دهد.

دو اشتباه حقوقی و سیاسی ترامپ در این تهدید گستاخانه که برخی کاربران آمریکایی هم به آن اشاره کردند، وجود دارد: اول اینکه تهدید به «خشونت علیه  شخص یا گروهی از مردم» مطابق قوانین توییتر تخلف است؛ هرچند از این شبکه‌ی اجتماعی آمریکایی توقعی نیست که توییت رئیس جمهوری ایالات متحده را مانند کاری که اینستاگرام با پست‌های مربوط به سردار سلیمانی کرد بر اساس قوانین خود حذف کند! اشتباه دیگر و بزرگ‌تر ترامپ تهدید به حمله به «اماکن فرهنگی» است که مطابق قطعنامه‌ی شورای امنیت سازمان ملل «حمله‌ی عامدانه» به چنین اماکنی ممکن است «جنایت جنگی» قلمداد شود. ممکن است این تهدید ناشی از ناآشنایی ترامپ با حقوق و قوانین بین‌الملل باشد یا ناشی از گستاخی او در نادیده‌گرفتن این قوانین؛ به هر حال چیزی از احمقانه بودن آن کم نمی‌شود.

در پی این توییت، کاربران بسیاری به اظهار نظر در این‌باره پرداختند که بیش از ۵۰ هزار نظر زیر همین توییت نوشته شده است. طبیعتاً عده‌ای از کاربران آمریکایی این موضع‌گیری خصمانه را «پسند» کرده‌اند اما عده‌ی بسیاری نیز به موضع‌گیری علیه آن و اظهار تأسف بابت داشتن چنین رئیس جمهوری پرداخته‌اند!

یکی از کاربران آمریکایی در واکنش به تهدید ترامپ نوشته «رئیس جمهوری ایالات متحده هرگز نباید در توییتر یا هرجای دیگری تهدید به هدف قرار دادن سایت‌های غیرنظامی یا فرهنگی کشور دیگری بکند. گذشته از آنکه موجب نابودی تاریخ و میراث مردم می‌شود، این حرکتی خبیثانه و تروریستی و فاقد ارزش راهبردی است».

یکی دیگر از کاربران نوشته «حمله به مناطق شهری مانند اماکن فرهنگی «جنایت جنگی» است. توییت کردن درباره‌ی اینکه او مرتکب جرمی بزرگ و وحشتناک خواهد شد، آشکارا نشان می‌دهد که رئیس جمهوری آمریکا خوب نیست».

کاربر دیگری نوشته: «نابود کردن «فرهنگ ایرانی» و فخرفروشی به آن به معنای واقعی کلمه برابر با جنایت نسل‌کشی علیه بشریت است. ترامپ فقط به ایران حمله نمی‌کند؛ او تلاش می‌کند آن را «محو» کند. این رفتاری فاشیستی و استعمارگرانه برپایه‌ی اصرار به نابودکردن مردم بومی است. وقتی «ارباب نواستعمارگر» تهدید می‌کند که اماکن فرهنگی ایران را از بین می‌برد، می‌دانید او دقیقاً به چه کسی شبیه می‌شود؟ داعش و القاعده که تلاش کردند یک نسل‌کشی نه‌تنها فیزیکی بلکه فرهنگی علیه مسلمانان شیعه انجام دهند».

یکی دیگر از کاربران آمریکایی خطاب به ترامپ نوشته «تو مثل یک تازه‌کار از برجام خارج شدی. این توافقی بود که توسط دیگر رهبران جهان و کشورهای توسعه‌یافته با آن موافقت شده بود. تو دیپلماسی کینه‌جویانه را در پیش گرفته‌ای  و در حال عادی‌سازی استفاده از قدرت آمریکا به عنوان یک پلیس بی‌رحم هستی، نه نماینده‌ی دیپلماسی».

کاربر دیگی نوشته «ترامپ از طریق توییتر همه را به جنگ علیه ایران تهدید می‌کند؛ اگر ترامپ به جنگی که می‌خواهد برسد، آمریکایی‌هایی که در خط مقدم خواهند بود، دوستان پولدار و حامیان مالی او یا فرزندانشان نیستند؛ آنها کسانی خواهند بود بسیار شبیه به کسانی که ترامپ از آنها هیولا ساخته است».

یک آمریکایی دیگر نوشته «یادمان نرود دموکرات‌ها با ایران در میز مذاکره بودند. آنها بر سر برجام مذاکره کردند که فعالیت هسته‌ای ایران را کاهش می‌داد و بازرسان سازمان ملل به آن دسترسی داشتند. جمهوری خواهان همه‌ی آن را از بین بردند و از برجام و سوریه خارج شدند. سیاست خارجی بی‌منطق آمریکا حالا مورد سرزنش است».

کاربری دیگر نوشته است: «هرچه بیشتر حرف‌های ترامپ را می‌شنویم روشنتر می‌شود که بمب ساعتی‌ای که شامل ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی باشد در کار نبوده که ترامپ با دخالت در زمان‌بندی آن از نظر سیاسی به خودش کمک کند. و حالا بدترین چیز فقط این است که ترامپ فهمیده ایران در عمل تلافی خواهد کرد». کاربر دیگری هم در پاسخ به این شهروند آمریکایی این اظهار نظر را تکمیل کرد و نوشت «این ایران است؛ ایرلند نیست! البته که آنها تلافی می‌کنند. بچه‌های من در نیویورک زندگی می‌کنند و من وحشت‌زده‌ام».

در یکی دو روز گذشته ترامپ پس از آن اقدام تروریستی شنیع با شدت بیشتر شروع به فرافکنی، ادعاهای بی‌پایه و تهدید علیه ایران کرده است؛ شما درباره‌ی این اظهارات چه فکر می‌کنید؟ پایین همین مطلب نظرتان را برای ما بنویسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 3 =