کد خبر : 202365
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
-

بررسی روند پیگیری حقوقی شهادت سردار سلیمانی در کمیسیون حقوقی مجلس

بررسی روند پیگیری حقوقی شهادت سردار سلیمانی در کمیسیون حقوقی مجلس

به گزارش قائم آنلاین، حسن نوروزی در گفت‌وگو ، در خصوص جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار کرد: جلسه امروز حال و هوای موضوع شهادت سردار سرافراز قاسم سلیمانی را داشت در این  جلسه با حضور معاون حقوقی وزارت دادگستری، معاون بین الملل قوه قضاییه و مرکز پژوهش‌ها به بحث امکان پیگیری حقوقی

به گزارش قائم آنلاین، حسن نوروزی در گفت‌وگو ، در خصوص جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار کرد: جلسه امروز حال و هوای موضوع شهادت سردار سرافراز قاسم سلیمانی را داشت در این  جلسه با حضور معاون حقوقی وزارت دادگستری، معاون بین الملل قوه قضاییه و مرکز پژوهش‌ها به بحث امکان پیگیری حقوقی جریان شهادت شهدای حمله تروریستی آمریکا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی گفت: مقرر شد قوه قضاییه در خصوص رفع خلع قانونی در حوزه مبارزه با تروریسم لایحه‌ای را آماده کند. قرار شد در جلسه آتی با حضور اساتید برخی از کارشناسان از مرکز پژوهش‌ها و وزارت اطلاعات، وزارت خارجه و قوه قضاییه جلسه‌ای داشته باشیم تا بررسی کنیم که آیا باید پیگیری حقوقی این موضوع را از طریق دادگاه بین المللی کیفری انجام داد یا خیر و چگونه باید روند پیگیری حقوقی این موضوع در دستور کار خود قرار دهیم.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: موضوع بعدی بررسی استفاده از ظرفیت قانون داخلی مانند ماده ۵ قانون مجازات اسلامی در رابطه با حفظ و دفاع از حیثیت، جسم و مال ایرانی در هر نقطه از جهان که وظیفه حکومت است، بود. موضوع بعدی در این باره بحث مذاکره حقوقی با دولت عراق بود چرا که این عزیزان در خاک عراق مورد حمله تروریستی قرار گرفتند. همچنین لزوم پیگیری حقوقی و نظامی این موضوع را به بحث گذاشتیم چرا که سردار سلیمانی و یارانش در مقام نظامی ایران قرار داشتند و همگی به آنها احترام می گذاشتند؛ ما سعی داریم از تمام ظرفیت‌های حقوقی و قوانین داخلی در این حوزه استفاده کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − 16 =