کد خبر : 202050
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
-

لزوم کمک بیشتر بانک‌ها به صنایع و تولیدکنندگان استان تهران

لزوم کمک بیشتر بانک‌ها به صنایع و تولیدکنندگان استان تهران

به گزارش قائم آنلاین، فریدون عطایی در گفت‌وگو ، در تشریح روند تلاش برای حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی  استان تهران گفت: در ستاد اقتصاد مقاومتی استان در جهت تسهیل و رفع موانع واحدهای تولیدی تصمیماتی اتخاذ می شود؛ اما متاسفانه بعضی از بانک ها همکاری لازم را برای اجرای مصوبات ستاد ندارند و

به گزارش قائم آنلاین، فریدون عطایی در گفت‌وگو ، در تشریح روند تلاش برای حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی  استان تهران گفت: در ستاد اقتصاد مقاومتی استان در جهت تسهیل و رفع موانع واحدهای تولیدی تصمیماتی اتخاذ می شود؛ اما متاسفانه بعضی از بانک ها همکاری لازم را برای اجرای مصوبات ستاد ندارند و بر همین اساس برخی مشکلات واحدهای تولیدی حل نشده باقی مانده است.
وی افزود: امروز در شرایط تحریم های ظالمانه آمریکا قرار گرفتیم و از این حیث موانع و مشکلاتی برای واحدهای تولیدی ایجاد شده است لذا می طلبد دستگاه ها با همکاری بیشتری نسبت به حل مشکلات اقدام کنند؛ اما در مسیر حل مشکلات واحدهای تولیدی بانک‌ها همکاری لازم را ندارند.

وی تاکید کرد: در آیین نامه سال ۱۳۹۴ مقرر شده است بدهکار می‌تواند با پرداخت ۲۰ درصد از بدهی‌ خود از سرفصل مطالبات غیرجاری به طبقه جاری تبدیل شود همچنین مقرر شده مؤسسه اعتباری موظف است بدهی‌های غیرجاری واحد تولیدی دارای مصوبه از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را به مدت سه سال امهال کند. این موارد درحالی مقرر شده بود که هنوز اثر تحریم ها به این حد نرسیده بود.

عطایی تاکید کرد: در آئین‌نامه سال جاری، مقرر شده است بدهکار با پرداخت ۲۰ درصد از بدهی و پرداخت ۶ ماه اقساط منظم فقط یک طبقه غیرجاری تغییر پیدا می‌کند. به این ترتیب در سال جاری توجه کمتری به تولیدکنندگان شده است از سوی دیگر دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی در خصوص تسهیلات رونق تولید در سال ۹۸، نسبت به سال‌های ۹۶ و ۹۷ برای احیاء و به ظرفیت رساندن واحدهای مشکل‌دار راکد و نیمه‌فعال هیچگونه مشوقی خاص دیده نمی‌شود.

مدیرکل جذب و سرمایه‌گذاری استانداری تهران افزود: آن واحد تولیدی دارای یک برگ چک برگشتی نمی‌تواند از هیچگونه خدمات بانکی برخوردار شود و با توجه به شرایط فعلی نیاز است که تولیدکنندگان از کمک‌های بیشتری از سوی بانک‌ها بهره‌مند شوند تا بتوانیم مشکلات را حل کنند.

عطایی خاطرنشان کرد: جلساتی به عنوان ستاد اقتصاد مقاومتی یا کارگروه رفع موانع تولید برگزار می‌شود که مصوبات این جلسات چندان مورد توجه بعضی از بانک‌ها قرار نمی‌گیرد و با این مصوبات به عنوان شرایط عادی برخورد می‌کنند و این موضوع را از سوی استانداری در آینده پیگیری بیشتری خواهیم کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + 19 =