کد خبر : 202111
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵
-

سوادکوه رتبه سوم باسوادی در مازندران

سوادکوه رتبه سوم باسوادی در مازندران

به گزارش قائم آنلاین، موسی لیانی در گفت‌وگو ، اظهار کرد: مأموریت همیشگی سواد‌آموزی، ریشه‌کنی بی‌سوادی ‌و وظیفه ذاتی آموزش و پرورش است. وی افزود:مدیران مدارس موظف هستند تا والدین بی‌سواد دانش‌آموزان را شناسایی، دعوت و اقدام به تشکیل کلاس کنند. مدیر آموزش و پرورش شهرستان سوادکوه، بی‌سواد را آسیب‌دیده، آسیب‌پذیر و آسیب‌رسان توصیف و

به گزارش قائم آنلاین، موسی لیانی در گفت‌وگو ، اظهار کرد: مأموریت همیشگی سواد‌آموزی، ریشه‌کنی بی‌سوادی ‌و وظیفه ذاتی آموزش و پرورش است.

وی افزود:مدیران مدارس موظف هستند تا والدین بی‌سواد دانش‌آموزان را شناسایی، دعوت و اقدام به تشکیل کلاس کنند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان سوادکوه، بی‌سواد را آسیب‌دیده، آسیب‌پذیر و آسیب‌رسان توصیف و تصریح کرد: بی‌سواد از فرصت‌ها استفاده نکرد و نیازمند توجه است و در حوادث آسیب می‌بیند.
این مسئول با بیان اینکه استان مازندران با ۹۷ و ۶۳ صدم درصد رتبه نخست باسوادی کشور را به خود اختصاص داد، افزود:جمعیت رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال به عنوان جامعه هدف سواد‌آموزی ما هستند و شهرستان سوادکوه رتبه سوم باسوادی استان را با ۹۸ و ۲۹ صدم درصد دارد.
لیانی خاطرنشان کرد: یک و ۷۱ درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال سوادکوه بی‌سواد هستند که بر طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد ۴۵۹ نفر هستند.
وی با اشاره به دوره‌های سواد‌آموزی، تحکیم و انتقال اظهار کرد: دوره سواد‌آموزی با ۴۰۰ ساعت آموزش و پرداخت مبلغ ۸۳۶ هزار تومان به ازای هر قبولی و دوره تحکیم سواد با ۲۰۰ ساعت آموزش و پرداخت مبلغ ۱۶۱ هزار تومان به ازای هر قبولی و دوره انتقال با ۸۰۰ ساعت آموزش با پرداخت ۱۶۷ هزار و ۲۰۰ تومان به ازای هر سواد‌آموزی است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان سوادکوه به مصوبه شورای پشتیبانی سواد‌آموزی کشور برای پرداخت مبلغ ۱۶۷ هزار و ۲۰۰ تومان برای قبولی در آزمون سوادآموزی به هر سواد‌آموز اشاره و تاکید کرد: خواستار همکاری ادارات، نهاد‌ها، دهیاری‌ها و شوراها برای معرفی بی‌سواد‌ها با اعلام شماره ملی آنها هستیم.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + 5 =