کد خبر : 201743
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
-

دلایل افزایش قیمت آهن‌آلات در بازار

دلایل افزایش قیمت آهن‌آلات در بازار

به گزارش قائم آنلاین،  رصدها از بازار آهن حاکی از افزایش ۱۵ درصدی قیمت انواع اقلام این بازار دارد و با وجود رکود در بازار مسکن، قیمت آهن و میلگرد بدون هیچ منطقی افزایش پیدا کرده است. بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد علت اصلی این اتفاق، به این دلیل است که تولیدکنندگان به

به گزارش قائم آنلاین،  رصدها از بازار آهن حاکی از افزایش ۱۵ درصدی قیمت انواع اقلام این بازار دارد و با وجود رکود در بازار مسکن، قیمت آهن و میلگرد بدون هیچ منطقی افزایش پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد علت اصلی این اتفاق، به این دلیل است که تولیدکنندگان به دلیل نوسانات قیمت، حاضر به عرضه کافی محصول به بازار نیستند و همین موضوع، تقاضا و عرضه را در بازار بهم ریخته است.

محمد عمادی یکی از فعالان صنفی بازار آهن در مازندران با تایید این خبر می‌گوید: تقریبا از یک هفته قبل، قیمت در بازار آهن دچار روند افزایشی شد و قیمت‌ها در این بازار تا ۱۵ درصد بالا رفته است.

وی افزود: قیمت انواع میله‌گرد، صفحه‌جات و قوطی‌جات طی این مدت دستخوش تغییرات رو به بالا در قیمت شده است.

این فعال صنفی خاطرنشان کرد: فقدان و کمبود شمش فولاد که مواد اولیه کارخانجات تولیدی این بازار است موجب شده است تا به خاطر کمبود شمش، قیمت‌ها را بالا ببرند.

عمادی تصریح کرد: در حال حاضر هر کیلو با ۳۰۰ تومان افزایش با نرخ کیلویی ۷ هزار و ۱۵۰ تومان و میله‌گرد نیز با هر کیلو ۲۰۰ تومان افزابش با نرخ کیلویی ۵ هزار تومان به مشریان عرضه می‌شود.

موضوعی که در این روزها بازار آهن با آن مواجه است، افزایش قیمت آهن آلات در برخی از مبادی می‌باشد. طبق بررسی‌های صورت گرفته عدم تأمین مواد اولیه از سوی تولیدکنندگان ورق های فولادی بازار را تا حدودی تحت تأثیر قرار داد و موجبات گرانی پروفیل را نیز فراهم آورد. از سوی دیگر در بورس هفته جاری معاملات ورق بطور کل  و از همه مهم تر از سوی مجتمع فولاد مبارکه کنسل گردید که همین امر افزایش چشمگیر قیمت ورق و همچنین افزایش قیمت قوطی پروفیل را در بر داشت.

البته در خصوص وضعیت فعلی بازار آهن، نباید این نکته را نادیده گرفت که با نزدیک شدن به آخر سال، آهن فروشان سعی در تکمیل موجودی انبارهای خود دارند چراکه باید برای فصل بهار و افزایش تقاضا آماده باشد.

گفتنی است طی سال جاری، نوسانات قیمتی در بازار آهن که از سال قبل آغاز شده است، فراز و نشیب‌های متعددی را تجربه کرده است که اثرات فراوانی را در ساخت و سازهای مسکونی در پی خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =