کد خبر : 201817
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
-

جهش فعالیت‌های فرهنگی هنری مساجد با برگزاری رویداد ملی«فهما»

جهش فعالیت‌های فرهنگی هنری مساجد با برگزاری رویداد ملی«فهما»

به گزارش قائم آنلاین،  حجت‌الاسلام محمود علیخانی در نشست خبری با موضوع اجرای طرح ملی فهما اظهار کرد: پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران که به اختصار فهما نامیده شده، طرحی نوین است که گلدسته‌های دستان هنرمند و فرهنگ‌ساز بچه های مسجد سراسر کشور را به یکدیگر متصل و همگان را زیر گنبد مینایی ایران گرد

به گزارش قائم آنلاین،  حجت‌الاسلام محمود علیخانی در نشست خبری با موضوع اجرای طرح ملی فهما اظهار کرد: پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران که به اختصار فهما نامیده شده، طرحی نوین است که گلدسته‌های دستان هنرمند و فرهنگ‌ساز بچه های مسجد سراسر کشور را به یکدیگر متصل و همگان را زیر گنبد مینایی ایران گرد می‌آورد.

وی با بیان اینکه فهما در شبکه‌ای فراگیر و منسجم فرهنگ با طراوت دینی را با اولویت خانواده و مسجد دنبال کرده که این میدان بروز و ظهور جدید کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است، تصریح کرد: در همین راستا سامانه بچه‌های مسجد به منظور شفاف‌سازی، توانمندسازی و یکپارچگی اطلاعات، بررسی و ارزیابی وضعیت کانون‌های مساجد و ایجاد شبکه اطلاع‌رسانی بین کانون‌ها و ثبت مشخصات اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد راه‌اندازی شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران با اشاره به ثبت فعالیت‌ها، ایده‌ها و برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سامانه فهما، از فعالیت هزار و ۱۶۴ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی در استان خبر داد.

این مسئول ادامه داد: طرح پایتخت فهما با این نگاه شکل گرفته است تا فرصتی را برای دیده‌شدن حرکت‌هایی که در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اتفاق می‌افتد، ایجاد کند و از سوی دیگر با امتیازاتی که تعریف شده فرصت‌هایی رقابتی را برای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مهیا کند.

علیخانی با اعلام اینکه طرح ملی فهما در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و عملیاتی شدن منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و سند تحول کانون‌های مساجد استان اجرا می‌شود، بیان کرد: فهما دستاوردهای بیشتری به همراه دارد که به پایش، بازسازی و رقابتی کردن کانون های فرهنگی هنری مساجد منجر می شود و در پایان این طرح ملی سه استان کاندیدای اصلی برای دریافت عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران «فهما» معرفی و یک استان برگزیده اعلام می شود.

وی خاطرنشان کرد: مازندارن با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی خود می تواند به عنوان یکی از نامزدهای کسب این عنوان باشد زیرا تاکنون توانسته در زمینه فعالیت های مساجد حضوری پررنگ در سطح کشور داشته باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان مازندران گفت: امیدواریم کانون های مساجد استان بتوانند در شاخص های مختلفی که در فهما انتخاب شده بدرخشند و به عنوان الگویی در سطح کشور انتخاب شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه برنامه‌ها بر اساس توانمندی مساجد اجرا می‌شود، ادامه داد: مطالبه گری نسل جوان سبب شده تا فضای مساجد تغییر کند.

علیخانی با بیان این‌که با اجرای این طرح ملی فعالیت‌های کانون‌های مساجد در کمترین زمان ممکن رصد می‌شوند، گفت: ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) کاندیداهای برتر در حوزه‌های مختلف چون کاندیداهای پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران، کاندیداهای برتر در کمیته‌های هشت‌گانه و سایر شاخص‌های فرعی معرفی و تجلیل می‌شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت − پنج =