کد خبر : 201635
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
-

کمیته سفیران نور در دانشگاه‌های علوم پزشکی فعال می‌شود

کمیته سفیران نور در دانشگاه‌های علوم پزشکی فعال می‌شود

به گزارش قائم آنلاین، مریم دهقانی دبیر مجمع کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی با اعلام این خبر افزود: سفیران نور در دو سطح دانشگاهی و کشوری تحت عنوان “کمیته دانشگاهی سفیران نور” و “کمیته مرکزی سفیران نور” فعالیت خواهند داشت و هر دانشگاه یک دبیر کمیته خواهد داشت. ایجاد هماهنگی بین سفیران دانشگاه

به گزارش قائم آنلاین، مریم دهقانی دبیر مجمع کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی با اعلام این خبر افزود: سفیران نور در دو سطح دانشگاهی و کشوری تحت عنوان “کمیته دانشگاهی سفیران نور” و “کمیته مرکزی سفیران نور” فعالیت خواهند داشت و هر دانشگاه یک دبیر کمیته خواهد داشت. ایجاد هماهنگی بین سفیران دانشگاه و برنامه‌ریزی جهت معرفی و ثبت نام جشنواره قرآن و عترت، تسلط کامل به آیین نامه جشنواره برای پاسخگویی به سوالات، همکاری و هماهنگی کامل با مسئول دبیرخانه جشنواره دانشگاهی، رسیدگی و نظارت بر حسن اجرای فعالیت‌های سفیران، تدوین اولویت‌های کار و ارائه راهکار و پیشنهاد به مسوولان دانشگاه، جمع آوری گزارش کار از سفیران و ارائه آن به مسوول سفیران مرکز قرآن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله وظایف سفیران نور در دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

وی افزود: اعضای این کمیته از بین اعضای شورای مرکزی یا افرادی که در جشنواره موفق به کسب رتبه شده‌اند انتخاب می‌شوند و می‌توانند به عنوان دبیر کمیته سفیران دانشگاهی نیز انتخاب شوند. همچنین شخص منتخب باید مورد تایید کارشناس قرآنی یا مسوول دبیرخانه جشنواره قرآنی دانشگاه باشد اما سایر اعضای کمیته نیازی نیست که الزاما عضو شورا باشند.

دهقانی استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی را از اهداف این طرح دانست و گفت: استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت است، از این رو “کمیته سفیران نور” با هدف مشارکت، هماهنگی، برنامه ریزی و استفاده از دانشجویان در راستای معرفی و تبلیغ جشنواره در دانشگاه‌ها و بهتر برگزار شدن جشنواره تشکیل خواهد شد.

دبیر مجمع کانون‌های قرآن و عترت وزارت بهداشت اضافه کرد: محدودیتی در تعداد نفرات در دانشگاه‌ها نداریم و دانشکده‌ها، بیمارستان‌های آموزشی، معاونت‌ها و… می‌توانند سفیر داشته باشند اما دبیر کمیته سفیران نور یک نفر است که حکم او از طرف دبیر مجمع صادر می‌شود.

دهقانی در پایان به برنامه‌های آینده مجمع قرآن و عترت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر از سازمان عمره و عتبات دانشگاهیان پیگیر مجوز سفر کربلا برای دبیران مجمع کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی هستیم. در صورت برقراری امنیت و اعزام این سازمان، پنجمین همایش فعالان قرآنی در کربلا برگزار می‌شود اما اگر اعزام زائران برای کربلا آغاز نشود این همایش در داخل کشور برگزار خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده + 15 =