کد خبر : 201609
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
-

پویش‌های مردمی در کمک به نیازمندان بیشتر شود

پویش‌های مردمی در کمک به نیازمندان بیشتر شود

به گزارش قائم آنلاین، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در آئین شکرانه اهدای ۱۲ هزارمین جهیزیه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مازندران اظهار کرد: جلسه ای که با ایثار، احسان، ازدواج و کمک به این امر همراه و تشکیل شود مبارک و مقدس بوده که باید بر ترویج  فرهنگ نیکوکاری در جامعه و

به گزارش قائم آنلاین، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در آئین شکرانه اهدای ۱۲ هزارمین جهیزیه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مازندران اظهار کرد: جلسه ای که با ایثار، احسان، ازدواج و کمک به این امر همراه و تشکیل شود مبارک و مقدس بوده که باید بر ترویج  فرهنگ نیکوکاری در جامعه و کمک به مناطق محروم و تشکیل نهاد خانواده اقدام شود.

وی افزود: خداوند در آیه ۳۲ سوره احزاب فرمود به بزرگان سفارش شده که جوانان را به ازدواج تشویق کنید که نشان می‌دهد پدران، مادران و مسئولان جامعه به ازدواج جوانان کمک کنند و بخشی از بار مسئولیت و هزینه را متقبل شوند.

محمدی لائینی بیان کرد: کمک خیران در تامین و تهیه جهیزیه علاوه بر بخش اقتصادی، بخش عاطفی، دل مشغولی، غم و اندوه خانواده‌ها را رفع می‌کند که امیدواریم پویش‌های مردمی و حضور خیران بیشتر شود.

لائینی با تبریک به مناسبت ولادت حضرت زینب  (س) و روز پرستار گفت: پرستاران قشر زحمتکش جامعه هستند که با ایثار خود از نعمت سلامتی بیماران مراقبت می‌کنند و امیدواریم با بانوی پرستار کربلا محشور شوند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران نیز گفت: مهم‌ترین بنیاد و نهاد در اسلام خانواده بوده  زیرا نشان دهنده قدرت و ربوبیت  خداوند معرفی شده است. تشکیل خانواده برای ایجاد محبت و  مودت برای ایجاد آرامش و دوستی پایدار بوده تا بنیان خانواده تحکیم یابد. امروز کم صبری از معضلات جامعه در نهاد خانواده است که نهاد خانواده با صبر  از مشکلات حفظ می ماند. در دنیای غرب خانواده متلاشی شد و  متاسفانه این نهاد در جهان اسلام در معرض خطر جدی قرار گرفت.

حجت الاسلام یدالله غلامی تصریح کرد: افزایش سن ازدواج‌ها، جدایی‌ها، ناسازگاری و طلاق خاموش  در حال افزایش است باید این موضوع ریشه یابی و به موقع رفع شود و برخی به عامل اقتصاد ربط می‌دهند البته بی علت نیست.

غلامی ادامه داد: برای شکل گیری و جلوگیری از تزلزل در خانواده رعایت تقوای الهی و پرهیزکاری است که اگر شکل گیرد موجب می‌شود تا ازدواج‌ها به موقع انجام و کاهش تشریفات زائد و اختلاف‌ها میان زوجین صورت گیرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران بیان  کرد: اسلام  افراد را به  ازدواج تشویق می‌کند و بدانیم محبوب‌ترین نهاد در جامعه نهادخانواده بوده که باید  اساس آن تقوا، تحمل، صبر و مدارا صورت گیرد.

مدیرکل ستاد اجرایی حضرت امام (ره) در مازندران نیز گفت: این ستاد بعد از جنگ تحمیلی به فرمان امام راحل برای کمک به محرومان جامعه تشکیل شد و اکنون با تاکید مقام معظم رهبری با قدرت و انسجام درسراسر کشور نمایندگی آن تاسیس شده است.

سید رضا هادیان افزود: به برکت انقلاب اسلامی، روستاها و مناطق دورافتاده از نعمت آب، برق، جاده برخوردار شده اما بیشترین مشکل امروز جامعه، اقتصادی و معیشتی است که برای توانمندسازی و ایجاداشتغال در مناطق روستایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بنیاد برکت تشکیل شد.

وی تصریح کرد: پویش احسانه در مازندران تشکیل و راه‌اندازی شد و امروز ۱۱۸ سری جهیزیه شامل اقلام ضروری به زوجین اهدا می‌شود که ارزش هر سری جهیزیه ۱۲۰ میلیون ریال است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + 19 =