کد خبر : 201565
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۹:۳۰
-

نمازی: مردم باید برابری و بی‌طرفی در اجرای انتخابات را احساس کنند

نمازی: مردم باید برابری و بی‌طرفی در اجرای انتخابات را احساس کنند

به گزارش قائم آنلاین، علی محمد نمازی در گفت وگو ، با اشاره به اینکه تفاوت این دوره از انتخابات با انتخابات گذشته این است که فضای انتخاباتی هنوز سرد است، اظهار کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های انتخابات امسال این است که بخش مهمی از چهره‌های شاخص جریان‌های سیاسی در انتخابات ثبت‌نام نکردند. همچنین تبلیغات

به گزارش قائم آنلاین، علی محمد نمازی در گفت وگو ، با اشاره به اینکه تفاوت این دوره از انتخابات با انتخابات گذشته این است که فضای انتخاباتی هنوز سرد است، اظهار کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های انتخابات امسال این است که بخش مهمی از چهره‌های شاخص جریان‌های سیاسی در انتخابات ثبت‌نام نکردند. همچنین تبلیغات علیه دولت و مجلس تاثیر منفی بر جامعه گذاشته است و مردم می‌گویند شرکت آنها در انتخابات نتیجه دلخواه و لازم را ندارد.

وی ادامه داد: تحریم‌ها و مفاسد اقتصادی موجب شده است که مردم به خصوص اقشار آسیب‌پذیر در شرایط بسیار سخت اقتصادی قرار بگیرند و این شرایط، انگیزه مشارکت آنها در انتخابات را کاهش دهد. از سویی کسانی که ادعاهایی دارند، دعواهای جناحی را به اوج رسانده و به دولت و مجلس حمله می‌کنند. مردم هم از این دعواهای سیاسی خسته شده‌اند. البته مردم ناکامی‌ها را نه فقط از سوی دولت و مجلس نمی‌بینند. تبلیغات خارجی هم در کاهش انگیزه مشارکت در انتخابات تاثیر گذاشته است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه مشارکت حداکثری نتیجه رقابت حداکثری است، تصریح کرد: اگر رقابت واقعی نباشد، مشارکت حداکثری شکل نمی‌گیرد. رقابت حداکثری نتیجه حضور همه سلایق سیاسی در انتخابات است. وقتی همه جریان‌های سیاسی در انتخابات نیرو داشته باشند، مردم را برای حضور در انتخبات تشویق می‌کنند. مردم هم وقتی نامزد مورد نظر خود را در بین داوطلبین ببینند، برای مشارکت ترغیب می شوند.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به مشارکت حداکثری، هیات‌های نظارت استان‌ها و هیات نظارت مرکزی باید شیوه بررسی صلاحیت هیات‌های اجرایی را جبران کرده و کمک کنند تا چهره‌های شناخته شده و شاخص که توانایی لازم و پاکدستی دارند را تایید کنند.

نمازی همچنین با اشاره به اینکه مشکل یا چالش امنیتی برای انتخابات وجود ندارد، گفت: با این حال زیر سوال بردن نتیجه انتخابات از سوی کسانی که رای نیاورده‌اند، معمولا انجام می شود اما زمانی این شبهه‌ها تقویت می‌شود که نشانه‌هایی از اعمال نفوذ در انتخابات از سوی عوامل اجرایی و نظارت دیده شود بنابراین اگر بی‌طرفی رعایت نشود، ممکن است چالشی بوجود آید. مردم باید احساس کنند که دولت به عنوان مجری انتخابات و شورای نگهبان به عنوان ناظر، بی‌طرف بوده و فضای برابری برای همه داوطلبین انتخابات فراهم است. مردم باید برابری و بی طرفی را در همه مراحل اجرای انتخابات احساس کنند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به نقش صداوسیما در گرم کردن فضای انتخاباتی، گفت: اگر در کنار رسانه ملی، رسانه‌های خصوصی هم وجود داشت، رقابت جدی در انتخابات شکل می‌گرفت و در شرایط فعلی مدیران صداوسیما باید در زمینه برنامه‌های انتخاباتی، انصاف را برای همه جناح‌های سیاسی رعایت کرده تا مردم احساس کنند که شرایط برابری برای همه جریان‌های سیاسی فراهم است. صداوسیما باید در جهت بسیج عمومی برای مشارکت حداکثری در انتخابات عمل کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + هجده =