کد خبر : 201446
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
-

تعیین‌تکلیف زمین ۱۰۰۰ هکتاری احداث شهرک صنعتی شرق مازندران

تعیین‌تکلیف زمین ۱۰۰۰ هکتاری احداث شهرک صنعتی شرق مازندران

به گزارش قائم آنلاین، در فروردین‌ماه ۹۶ طی سفر یک‌روزه روحانی رئیس جمهور به استان مازندران، کلنگ زنی بزرگ‌ترین شهرک صنعتی مازندران در زمینی به وسعت بیش از هزار هکتار در شرق استان با بوق و کرنا و وعده اشتغال برای جوانان زده شد. اکنون پس از گذشت ۳۵ ماه، این پروژه هیچ گونه پیشرفت

به گزارش قائم آنلاین، در فروردین‌ماه ۹۶ طی سفر یک‌روزه روحانی رئیس جمهور به استان مازندران، کلنگ زنی بزرگ‌ترین شهرک صنعتی مازندران در زمینی به وسعت بیش از هزار هکتار در شرق استان با بوق و کرنا و وعده اشتغال برای جوانان زده شد.

اکنون پس از گذشت ۳۵ ماه، این پروژه هیچ گونه پیشرفت فیزیکی نداشته و گویی کلنگ دولتی‌ها و مسئولان استانی در این پروژه به سنگ خورده است! و بنا به شنیده‌ها به نظر می‌رسد این طرح به نحوی بایکوت شده است.

در حالی که بر اساس اعلام مسئولان بنا بود تا  ۷۰۰ هکتار  این زمین، تخصیص به بهشهر و ۳۰۰ هکتار آن نیز به گلوگاه داده شود و ساخت اجرایی آن آغاز شود، اما در ادامه این پروژه خوابید و صدایش هم در نیامد!

بدنبال انتشار گزارشی در این باره در پایگاه اطلاع رسانی بلاغ تحت عنوان بلاتکلیفی احداث بزرگ‌ترین شهرک صنعتی مازندران/ورود دیرهنگام دستگاه نظارتی یا ندانم‌کاری مسئولان؟! طی روزهای اخیر، بدنبال آن طی سفر مسئولان ارشد استانی به پایتخت، این موضوع مورد رایزنی و آنچه از شنیده‌ها بر می‌آید مورد حل و فصل قرار گرفت.

احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در خصوص جزییات این مذاکرات گفت:  یک هزار هکتار از زمین‌های شرق مازندران برای ایجاد بزرگ ترین شهرک صنعتی استان در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت تا برای ایجاد زیرساخت‌های لازم به شرکت شهرک‌های صنعتی استان مازندران به‌نمایندگی وزارت صنعت، معدن تجارت تحویل شود.

وی افزود: مابقی اراضی برای توسعه فعالیت‌های کشاورزی و سرمایه گذاری در حوزه‌‌های مرتبط با بخش کشاورزی، کشت گلخانه‌ای و سایر فعالیت‌های این بخش که از مزیت‌های استان مازندران می‌باشد، تعیین تکلیف شد.

استاندار مازندران که در حاشیه نشست با اورنگی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس امور اراضی کشور، صالحی نیا،معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، صفایی فر مدیرعامل بانک زمین و میری بازرس کل جهاد کشاورزی و محیط زیست سازمان بازرسی کل کشور  در این راستا سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: کل مساحت شهرک‌های صنعتی مازندران حدود یک‌هزار و ۹۰۰ هکتار است که با واگذاری این یک هزار هکتار، مساحت زمین صنعتی استان رشد چشمگیری خواهد داشت.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه توسعه فعالیت‌های صنعتی به عنوان یک ضرورت برای آینده در دستور جدی استان قرار دارد، تصریح کرد: این اقدام، یک دستاورد و خدمت بزرگ برای صنعت، کشاورزی و شکوفایی اقتصادی مازندران است و باید در تداوم این راه، همه دستگاه‌های مسئول و بانک‌های عامل همراهی و اهتمام لازم را داشته باشند.

وی ضمن قدردانی از همراهی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ذی ربط، یادآور شد: در این جلسه همچنین مقرر شد تا شرکت شهرک‌های صنعتی استان نسبت به آماده سازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای استقرار صنایع با اولویت صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی اقدام کند.

استاندار مازندران اعلام کرد: توسعه گلخانه‌ها به عنوان یک ظرفیت مهم در مازندران برای صادرات و شکوفایی اقتصادی استان از دستاوردهایی است که این جلسه به همراه داشت.

در این جلسه همچنین موسوی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران و قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز حضور داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − یک =