کد خبر : 201464
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
-

تأکید مجدد ترکیه بر پایبندی به توافق دریایی با لیبی

تأکید مجدد ترکیه بر پایبندی به توافق دریایی با لیبی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از شبکه الجزیره، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در سخنرانی به مناسبت حلول سال نو میلادی با اشاره به امضای توافقنامه دریایی میان آنکارا و دولت وفاق ملی لیبی، اظهار کرد: امضای توافقنامه با دولت وفاق لیبی که توسط جامعه بین‌الملل به رسمیت شناخته می‌شود، به شکل واضحی نشان

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از شبکه الجزیره، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در سخنرانی به مناسبت حلول سال نو میلادی با اشاره به امضای توافقنامه دریایی میان آنکارا و دولت وفاق ملی لیبی، اظهار کرد: امضای توافقنامه با دولت وفاق لیبی که توسط جامعه بین‌الملل به رسمیت شناخته می‌شود، به شکل واضحی نشان داد که اجازه تحمیل هیچگونه واقعیت و املایی به منطقه داده نخواهد شد.

وی افزود: مناطقی که در دریای مدیترانه به ثبت رسیده، متناسب با حقوق و منافع ترکیه و لیبی و در چارچوب قانون بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل است.

فائز السراج، نخست‌وزیر دولت توافق ملی لیبی و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه ۲۷ نوامبر در استانبول دو یادداشت تفاهم را درباره تعیین مرزهای دریایی میان دو کشور و تقویت همکاری نظامی و امنیتی امضا کردند. این توافق‌ها با اعتراض مسئولان شرق لیبی و مقامات مصر، یونان و قبرس مواجه شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × پنج =