کد خبر : 201036
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
-

۸٫۵ هکتار از عرصه‌های جنگلی حوزه ساری طعمه حریق شد

۸٫۵ هکتار از عرصه‌های جنگلی حوزه ساری طعمه حریق شد

به گزارش قائم آنلاین، حسینعلی خورشیدی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶ فقره آتش سوزی در عرصه های جنگلی حوزه ی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری، صورت گرفته است. وی به افزایش دما و وزش باد گرم در چند روز گذشته اشاره کرد وافزود: رطوبت

به گزارش قائم آنلاین، حسینعلی خورشیدی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶ فقره آتش سوزی در عرصه های جنگلی حوزه ی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری، صورت گرفته است.

وی به افزایش دما و وزش باد گرم در چند روز گذشته اشاره کرد وافزود: رطوبت پایین کف جنگل و بی احتیاطی گردشگران و روستائیان،باعث شد تا ۶ فقره آتش سوزی‌های متفاوت در شهرستان‌های گلوگاه(سراج محله)، میاندورود، ساری(اسبوکلا- علمدارده)، بابل( منطقه جهان نما- تلی، بندپی غربی)، سوادکوه(کنیج کلا) و آمل(منطقه توسکا چال الیمستان) صورت گیرد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری گفت: عمده این آتش سوزی‌ها در کف جنگل و منطقه شیب دار رخ داده و به دلیل افتادن درختان شکسته گسترش آتش دور از انتظار نیست.

خورشیدی تصریح کرد: حدود ۸٫۵ هکتار از عرصه های جنگلی طعمه حریق شد که توسط نیروهای یگان حفاظت اداره کل و شهرستان ها، سپاه، مجریان طرح های جنگلی و با همکاری نیروهای مردمی، هلال احمر اطفاء شد.

وی بیان کرد: به منظور رفع خطر احتمالی، توصیه های ایمنی زیر در مورد حریق را جدی بگیریم: از روشن کردن آتش در جنگلها و مراتع جدا خود داری نماییم.برای طبخ غذا ازلوازم مخصوص این کار ازجمله پیک نیک و …استفاده کنیم وچنانچه ضرورتا نیازمند به روشن نمودن آتش در جنگل و یا پارک جنگلی هستیم قبلا اطراف محل را از خار و خاشاک پاک کرده و پس از رفع نیاز، آتش را کاملا خاموش نماییم.از ریختن کاغذ، زباله، ته سیگار و مواد زاید مانند : شیشه، بطری و اجسام دیگر در سطح جنگل جدا خودداری کنیم. در صورت مشاهده دود یا آتش در جنگل سعی کنیم آتش را خاموش نموده یا بلافاصله با شماره تلفن رایگان و شبانه روزی ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع در سراسر استان مراتب را گزارش کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + 14 =