کد خبر : 201046
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
-

الزام تعزیرات به واحدهای صنفی برای درج قیمت روی کالا

الزام تعزیرات به واحدهای صنفی برای درج قیمت روی کالا

به گزارش قائم آنلاین، یدالله ملکی در گفت و گویی اظهار کرد:  تمام واحدهای صنفی عرضه‌کننده کالا و خدمات مکلف به درج قیمت بر کالاها یا الصاق تابلویی که متضمن نرخ کالاها باشد  و اعلام قیمت خدمات در محل کسب خود هستند. به گفته ملکی، یکی از عوامل شفافیت در بازار در شرایط فعلی، اطلاع‌رسانی

به گزارش قائم آنلاین، یدالله ملکی در گفت و گویی اظهار کرد:  تمام واحدهای صنفی عرضه‌کننده کالا و خدمات مکلف به درج قیمت بر کالاها یا الصاق تابلویی که متضمن نرخ کالاها باشد  و اعلام قیمت خدمات در محل کسب خود هستند.

به گفته ملکی، یکی از عوامل شفافیت در بازار در شرایط فعلی، اطلاع‌رسانی به موقع و مناسب به مصرف‌کنندگان کالا و خدمات است و از این رو تمام واحدهای صنفی مکلف به درج قیمت و رعایت قیمت‌های مصوب اعلامی مراجع ذی‌صلاح هستند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران  در خصوص تاثیر اجرای طرح پویش «بی‌قیمت نخریم»، خاطرنشان کرد: این پویش توسط سازمان‌های صنعت و معدن و تجارت پیشنهاد شد و با توجه به برآورد حضور تاثیرگذار شهروندان و دستاوردهای مطلوب و ثمربخش آن، از این رو ضرورت دارد، مسئولان اصناف و اتحادیه‌ها نیز به این موضوع دقت کافی داشته باشند و الزام افراد صنفی به نصب برچسب قیمت کالا و خدمات را متذکر شوند.

ملکی با تاکید بر اینکه درج نکردن قیمت به منزله تلاش برای گرانفروشی کالا و خدمات است، تصریح کرد: این اقدام علاوه بر جریمه عدم درج قیمت، مشمول جریمه گرانفروشی نیز خواهد شد و تخلف نصب نکردن برچسب قیمت بر روی کالا در گشت‌های مشترک نیز، دارای اولویت رسیدگی است.

این مقام ارشد تعزیرات حکومتی از تشکیل۱۷ هزارو ۷۱۲ فقره پرونده در  سه بخش کالا وخدمات، قاچاق وبهداشت ودرمان از ابتدای سال تا پایان آذر ماه خبر داد و یادآور شد:  از این تعداد پرونده وارده، ۱۷هزار و ۵۰۷ فقره رسیدگی و رای قانونی صادر، و متخلفین به مبلغ ۳۹۶میلیارد و ۶۸۲ میلیون ریال محکوم شدند.

ملکی در خصوص بیشترین و کمترین تخلف انجام گرفته در این مدت اعلام کرد: عدم درج قیمت با ۵ هزار و ۵۵۷ فقره ، گران‌فروشی با ۵ هزار و ۲۸۹ فقره،  عدم ارائه فاکتور خرید با یک‌هزار و ۶۹۱ فقره، حمل کالای قاچاق با یک‌هزار و ۴۶۵فقره و عدم رعایت دستوالعمل بهداشتی ۶۴۶ فقره در صدر تخلفات انجام گرفته طی این مدت در استان مازندران قرار گرفتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + سه =