کد خبر : 201103
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
-

اتحادیه اروپا خواستار کاهش شدت عملیات نظامی در ادلب شد

اتحادیه اروپا خواستار کاهش شدت عملیات نظامی در ادلب شد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، سخنگوی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: از شدت عملیات نظامی در شمال غرب سوریه باید کاسته شود. این مسؤول اتحادیه اروپا بدون اشاره به تلفات تروریست‌ها در این حملات مدعی شد: حملات هوایی اخیر ارتش سوریه و هم‌پیمان آن و بمباران‌ها منجر به

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، سخنگوی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: از شدت عملیات نظامی در شمال غرب سوریه باید کاسته شود.

این مسؤول اتحادیه اروپا بدون اشاره به تلفات تروریست‌ها در این حملات مدعی شد: حملات هوایی اخیر ارتش سوریه و هم‌پیمان آن و بمباران‌ها منجر به کشته شدن غیرنظامیان و آواره شدن ۸۰ هزار سوری و افزایش تعداد پناهجویان به ۸۰۰ هزار تن از فوریه گذشته شده است.

وی در بیانیه خود اعلام کرد: تمامی طرف‌های درگیر سوریه باید از غیرنظامیان محافظت کنند.

سخنگوی اتحادیه اروپا بر لزوم برقراری آتش‌بس، احترام گذاشتن به قوانین بین‌المللی و تضمین ورود کمک‌های بشردوستانه به صورت فوری از طریق مرزها تاکید کرد.

در بیانیه این اتحادیه آمده است: سه میلیون غیرنظامی سوریه در ادلب زندگی می‌کنند که باید از آنها محافظت شود وحمایت‌های امدادی به آنها ارائه شود.

اتحادیه اروپا اعلام کرد: همکاری در راستای سازش سیاسی میان دولت سوریه و مخالفان آن بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ سازمان ملل از اولویت‌های اتحادیه اروپا محسوب می‌شود و ادامه حملات به ادلب هرگونه سازش سیاسی را نابود و فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه را متوقف خواهد کرد.

ارتش سوریه عملیات نظامی‌اش را ۱۹ دسامبر ۲۰۱۹ علیه اعضای “جبهه النصره” برای به دست گرفتن مجدد مسیر بین‌المللی حلب – دمشق از سرگرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − 5 =