کد خبر : 200546
تاریخ انتشار : جمعه ۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
-

نهادهای برگزار کننده انتخابات بستر برگزاری یک انتخابات اثرگذار را فراهم کنند

نهادهای برگزار کننده انتخابات بستر برگزاری یک انتخابات اثرگذار را فراهم کنند

به گزارش قائم آنلاین، یحیی کمالی پور در گفت‌وگو ، درباره تفاوت رقابت‌های سیاسی در انتخابات دوم اسفند ۹۸ با انتخابات‌های گذشته اظهار داشت: باید توجه کنیم ما در این شرایط یک فتنه را پشت سر گذاشتیم و اکنون دشمن در پی این است که به هر وسیله‌ای زوایای پیدا و پنهان این فتنه را

به گزارش قائم آنلاین، یحیی کمالی پور در گفت‌وگو ، درباره تفاوت رقابت‌های سیاسی در انتخابات دوم اسفند ۹۸ با انتخابات‌های گذشته اظهار داشت: باید توجه کنیم ما در این شرایط یک فتنه را پشت سر گذاشتیم و اکنون دشمن در پی این است که به هر وسیله‌ای زوایای پیدا و پنهان این فتنه را در ایام حضور مردم در صحنه پررنگ کرده، موجب ناامیدی مردم شود و به مردم القا کند که پای صندوق‌های رأی حاضر نشوند.

وی افزود: شاید این دوره از انتخابات از حساسیت بیشتری در نگاه بین‌المللی برخوردار باشد. تنها چیزی که می‌تواند به این حساسیت ها پاسخ بدهد، حضور یکپارچه مردم پای صندوق‌های رأی است.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره موانع جدی شکل گیری فضای انتخاباتی، تصریح کرد: فکر می‌کنم گرانی‌های اخیر، مشکلات و مسائل دیگری که اکنون در کنار یکدیگر قرار گرفتند همگی مزید بر علت شده که دشمن بخواهد از شرایط سوء استفاده کند. چه بخواهیم و چه نخواهیم بدخواهانی در خارج از کشور حضور داشته و عده‌ای در داخل نیز از آنها تبعیت می‌کنند. مطمئنا معاندین، مخالفین و کسانی که دل در گروی این نظام، انقلاب و رهبری ندارند تلاش دارند که این انتخابات کمرنگ برگزار شود. مردم حضور کمرنگی داشته باشند یا اصلا حضور پیدا نکنند.

کمالی پور در پاسخ به اینکه فضای انتخابات چگونه و با چه الزاماتی گرم خواهد شد؟ اظهار کرد: نقش نهادهای برگزار کننده انتخابات اعم از اجرایی و نظارتی بسیار مهم است. در واقع اقدامات آنها باید به شکلی باشد که یک شور انتخاباتی شکل گرفته و مردم با انگیزه پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند. مطمئنا حضور مردم پای صندوق‌های رأی برگ تایید محکمی بر نظام، انقلاب و رهبری است. امیدواریم که این شرایط توسط مسئولین برگزار کننده انتخابات فراهم شود. رسانه ملی، دستگاه‌های اجرایی و برگزار کننده انتخابات و دستگاه‌های نظارتی می‌توانند نقش مهمی در این راستا داشته باشند. آنها باید برای فراهم کردن بستر برگزاری یک انتخابات سالم و اثرگذار اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در پایان در پاسخ به اینکه بزرگترین چالش انتخابات ۹۸ چیست و چه راهکاری را برای عبور از این چالش پیشنهاد می‌کنید؟، گفت: مطمئنا شاهد چالشی در این خصوص نخواهیم بود ولی هنرمندی در این است که قبل از این‌که چالشی فراروی ما قرار گیرد آن چالش‌های احتمالی را شناسایی و از رخ دادن آنها پیشگیری کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − دو =