کد خبر : 200530
تاریخ انتشار : جمعه ۶ دی ۱۳۹۸ - ۹:۳۵
-

حماسه ۹ دی باطل‌السحر همه فتنه‌های دشمنان بوده است

حماسه ۹ دی باطل‌السحر همه فتنه‌های دشمنان بوده است

به گزارش قائم آنلاین، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در دیدار با مدیران سازمان تبلیغات اسلامی استان مازندران با بیان اینکه ‌خداوند را شاکریم که شغلی بسیار مهم به نام تبلیغ به ما داده است، اظهار کرد: بزرگترین شأن پیامبر گرامی اسلام تبلیغ بوده و پیامبران باید تبلیغ و بلاغ داشته باشند. وی با بیان اینکه بلاغ

به گزارش قائم آنلاین، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در دیدار با مدیران سازمان تبلیغات اسلامی استان مازندران با بیان اینکه ‌خداوند را شاکریم که شغلی بسیار مهم به نام تبلیغ به ما داده است، اظهار کرد: بزرگترین شأن پیامبر گرامی اسلام تبلیغ بوده و پیامبران باید تبلیغ و بلاغ داشته باشند.

وی با بیان اینکه بلاغ یعنی رساندن و یعنی باید به گوش مردم رسانده تا حجت بر مردم تمام شود، افزود: اگر تبلیغ نباشد حجت مردم بر خدا خواهد بود و روز قیامت مردم به خداوند می‌گویند چرا کسی را برای ما نفرستاید و حجت را بر ما تمام نکردید.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه بلاغ باید مبین و شفاف و آشکار باشد، تصریح کرد: باید حق را از باطل جدا کنیم و اطلاعات شفاف دینی و مطالب صحیح را به گوش مردم برسانیم.

لائینی با تاکید بر اینکه باید رسالت خداوند باشد، خاطرنشان کرد: حرف خودمان را نزدیم حرف کسانی که حرفشان درست نیست را نزنیم؛ دشمن همین کار را دارد می‌کند؛ ما باید حرف قرآن و اهل‌بیت را برسانیم ما باید در هر دو بعد خوب کار بکنیم؛ کلام ما را به مردم برسانند و زیبایی کلام ما را برسانید آنها قبول خواهند کرد.

وی با بیان اینکه باید در خودمان خائف باشیم و تقصیر و قصور‌ نباید در کارمان باشد، ادامه داد: باید بیش از توان و فرمان کار کنیم؛ پیامبر فرا فرمانی و فرا توانی کار می‌کردند؛ همه باید این تفکر و این را سؤال را از خودمان داشته باشیم که آیا بیشتر نمی‌شد کار کرد؛ انتظار مردم از نهادی‌های چون سازمان تبلیغات بیشتر است که مردم روی این نهادها بیشتر توجه دارند؛ در این دستگاه باید خدا ترسی وجود داشته باشد و  انواع مصارف مالی و… به دقت صورت گیرد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه از غیر خداوند نترسیم که این کار سبب برکت خواهد شد، عنوان کرد: سازمان تبلیغات کشور ما در مقایسه با رسانه‌های ادیان دیگر چگونه است؟ از نظر بودجه و… قابل مقایسه نیست ولی ما می‌توانیم با توان بیشتر حرکت کنیم و به موفقیت برسیم؛ اگر نگاه ما به سمت ولایت باشد و راه ما راه ولایت باشد قطعا پیروز خواهیم شد مانند قیام‌ مردم در ۹ دی که به قول رهبر انقلاب باطل‌سحر همه فتنه‌های دشمنان بوده است.

لائینی با تاکید بر اینکه ما نیاز به تلاش استشهادی داریم، افزود: انتخابات هم نزدیک است که محور باید ولایت باشد.

وی تصریح کرد: سازمان تبلیغات باید در حد وزارت و باید بودجه کلان داشته باشد؛ شما با این بودجه کم دارید جهاد می‌کنید؛ ما باید فدایی قرآن و اهل‌بیت باشیم و احیای امر اهل‌بیت را باید قدر بدانید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران نیز در دیدار سازمان تبلیغات اسلامی را نهادی که به دستور امام راحل راه‌اندازی شده و مقام رهبری نیز این سازمان را از حسنات انقلاب اسلامی دانسته که خدمات زیادی را ارائه کرد، معرفی کرد.

حجت الاسلام ناصر شکریان افزود: در حکم مقام معظم رهبری به حجت‌الاسلام والمسلمین قمی، به این نکته که امروز ضرورت وجودی سازمان تبلیغات اسلامی نه تنها کاهش نیافته، بلکه ضریبی فزاینده یافته است، اشاره شد.

شکریان تصریح کرد: سازمان تبلیغات در استان مازندران از سازمان‌های بسیار قدیمی است که توسط مرحوم آیت‌الله روحانی تأسیس و امروز دارای ۲۱ اداره و نمایندگی در سطح استان است که در شهرهای جدید در حال تدارک تأسیس ادارات هستیم.

این مسؤول عملکرد با محوریت قرآنی اشاره کرد و گفت: دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی در سراسر کشور با فعالیت‌های ویژه و ابتکاری، رتبه برتر کشوری را داراست،  در مازندران، ۷۰ عنوان فعالیت قرآنی در ۲۶ عنوان تخصصی، خدمات قرآنی داریم.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری ۵۰ دوره تربیت کادر متخصص در عرصه‌های قرآنی در هر سال صورت می‌گیرد، الان در سطح استان مازندران بیش از ۸ هزار کادر متخصص دارای گواهینامه وجود دارد که می‌توانند به شهرهای دیگر اعزام‌ شوند، ولی در گذشته نداشتیم، ۴ هزار نفر از آنان در بیش از ۹۰۰ مؤسسه و خانه قرآن با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی در سطح استان در حال فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی هستند.

شکریان عنوان کرد: فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در راستای تربیت نیرو در حال انجام بوده و اولویت، انجام فعالیت‌های تخصصی، نیروسازی و کادرسازی است، همچنین در گذشته به مؤسسات و خانه های قرآن، تسهیلات چندین میلیاردی به صورت وام کم بهره از طریق بانک ملی به آنان پرداخت شد تا بتوانند مؤسسه و خانه قرآن خود را تجهیز کرده و برنامه های بهتری داشته باشند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: مؤسسات و خانه‌های قرآن، اتحادیه مردمی دارند که با انتخابات، مسؤولان آن انتخاب می‌شوند، خیرین قرآنی هم پشتوانه این مؤسسات و خانه‌های قرآنی هستند.

وی یادآور شد: در مازندران طرح ابتکاری مصباح الهدی و نورالهدی در حال اجراست که برنامه‌ای شش ساله بوده ‌و در آن بیش از ۲ هزار نوجوانان و جوانان تحت تعلیم مؤسسات و خانه‌های قرآن مطابق با سرفصل‌های این طرح با هدف تربیت نیرو برای آینده نظام آموزش می‌بینند.

شکریان خبر داد: امسال چهاردهمین جشنواره فارغ‌التحصیلان شش ساله طرح مصباح الهدی و نورالهدی را در مشهد مقدس برگزار خواهیم کرد و خروجی‌های این طرح‌ در نهادهای مختلف فعالیت‌های خود را خواهند داشت،

این مسؤول افزود: مطابق با سیاست ‌های سازمان تبلیغات  برگزاری دوره‌های مردمی برای شرکت‌کنندگان در طرح مصباح الهدی و نورالهدی به مؤسسات قرآنی واگذار شد، ۵۰ دوره تربیت کادر متخصص با پرداخت هزینه از سوی شرکت کنندگان برگزار شده است و در طرح مصباح الهدی و نورالهدی نیز سازمان تبلیغات کمک می کند، اما والدین هم کمک می کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۲۰ کانون فرهنگی تبلیغی در سطح استان مازندران در موضوعاتی چون؛ مهدویت، حجاب، کودک و نوجوان و غیره مشغول به فعالیت هستند،  ۶۰ بانوی فرهیخته تأثیرگذار عضو این بخش بوده و طی جلساتی که با آنان داریم امیدواریم بتوانیم اثرات خوبی در سطح استان داشته باشیم.

شکریان اعلام کرد: حال حاضر نزدیک به ۳۰ مبلغ برای طرح سالم سازی دریا در اختیار داریم که در سواحل سطح استان مشغول به فعالیت بوده و برنامه‌های متنوعی را اجرا می کنند، در موضوع اوقات فراغت ۹۱ پایگاه طرح هسته‌های فرهنگی برای جوانان و ۹۰ طرح بوستان معرفت برای نوجوانان برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد:  موضوع سکونت‌های غیررسمی توسط سازمان با وزرات کشور در حال انجام است، در این راستا ۱۳ محله‌ دارای آسیب را شناسایی کرده و ۱۳ روحانی را به انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی اعزام کردیم تا آسیب؛ فساد، اعتیاد و غیره کاهش یابد.

وی اذعان داشت: پنج دبیرستان معارف در بابل، ساری و چالوس با هدف تربیت نیرو زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی هستند تا دانش‌آموزان برای آینده نظام کادرسازی شوند، مسؤولان فرهنگی نباید بگذارند موازی کاری صورت گرفته در موضوعاتی چون؛ حجاب سیاسی کاری نشود.

شکریان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات، تهاجم وسیع فرهنگی و شبیخون فرهنگی است، اظهار کرد: مقام رهبری بارها گفتند، دشمن در حال تلاش است و متأسفانه مسؤولان این را جدی نگرفتند، مشکل دیگر، کمبود اعتبارات و بودجه  دستگاه‌های فرهنگی است که باید مناسب‌سازی صورت بگیرد.

این مسؤول به باهم بودن دستگاه‌های مربوط به مقام معظم رهبری است، تاکید کرد و گفت: دستگاه‌هایی چون؛ سازمان تبلیغات، اوقاف، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، دادگستری، نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه‌ها، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و غیره با اشراف در کنار نماینده ولی فقیه می‌توانند از امکانات و ظرفیت های یکدیگر استفاده کرده و اثرگذار باشند.

وی به فعالیتهای دیگر این سازمان اشاره کرد و دادمه داد: طرح (امام محله) اعزام مبلغ در سازمان تبلیغات به دو صورت موقت و دائم صورت می‌گیرد، در اعزام موقت، سالانه بیش از ۱۲ هزار مبلغ را در مناسبت‌های مذهبی مختلف اعزام شده ولی در طرح درازمدت روحانی مستقر شده که الان ۲۰۰ مبلّغ را در سطح روستاها با دوره ۳ ساله مشغول فعالیت داریم.

شکریان تصریح کرد: در بخش تشکل‌های دینی چهار بخش هیئات مذهبی، کانون مداحان، کانون‌های فرهنگی تبلیغی و بخش بانوان فرهیخته داریم که الان در حدود چهار هزار هیأت مذهبی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند و هر کدام از شهرستان‌ها نیز با انتخابات، شورای هیأت مذهبی شهرستان دارند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران گفت: در کنار هیئات مذهبی، کانون مداحان استانی و کشوری که برای هر شهرستان راه‌اندازی شده و اعضای آن با برگزاری انتخابات، انتخاب می‌شوند، در ۱۰ شهرستان مازندران آموزشکده‌های مداحی را با هدف تربیت مداح تراز انقلاب راه اندازی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + شانزده =