کد خبر : 200010
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ - ۸:۵۵
-

تیم ملی والیبال بانوان یا پیکان؛ نماینده ایران در انتخابی المپیک چه تیمی است؟

تیم ملی والیبال بانوان یا پیکان؛ نماینده ایران در انتخابی المپیک چه تیمی است؟

به گزارش قائم آنلاین، تیم ملی والیبال بانوان ایران اواسط دی به مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو اعزام می‌شود. در همین راستا فدراسیون والیبال با انتخاب میترا شعبانیان به عنوان سرمربی تیم ملی، اردوهای آماده سازی ملی‌پوشان را آغاز کرد اما از همان ابتدا لیست بازیکنان دعوتی به اردوی تیم ملی با انتقاداتی روبه رو

به گزارش قائم آنلاین، تیم ملی والیبال بانوان ایران اواسط دی به مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو اعزام می‌شود. در همین راستا فدراسیون والیبال با انتخاب میترا شعبانیان به عنوان سرمربی تیم ملی، اردوهای آماده سازی ملی‌پوشان را آغاز کرد اما از همان ابتدا لیست بازیکنان دعوتی به اردوی تیم ملی با انتقاداتی روبه رو بود. ابتدا مائده برهانی به دعوت نشدن بازیکنان جوانی که تجربه بازی در مسبقات بین المللی را دارند انتقاد کرد و حضور آنها را به نفع تیم ملی دانست. یکی دیگر از حواشی لیست ملی‌پوشان تعداد زیاد بازیکنان تیم باشگاهی پیکان به سرمربیگری شعبانیان در این لیست است به گونه ای که ۱۰ نفر از ملی‌پوشان فعلی از بازیکنان تیم پیکان هستند. این موضوع باعث شده تا برخی اردوی تیم ملی و اعزام به انتخابی المپیک را نوعی اردو و بازی تدارکاتی برای تیم پیکان عنوان کنند.

مریم هاشمی، سرمربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت‌وگو با ایسنا در مورد انتقادهای مطرح شده در مورد لیست بازیکنان دعوتی و این ادعا که اردوی تیم ملی به اردوی تیم پیکان تبدیل شده است، گفت: نظر من هم همین است و غیر از این نیست. اگر توجه کنید می‌بینید که اعزام و اردو برای همین بازیکنان است. من اصلا موافق با اعزام بازیکنان جوان به مسابقات انتخابی المپیک نبودم چون خیلی به یک باره تیم ملی را تغییر دادند. چندین مدل هم صحبت کردند؛ ابتدا گفتند می‌خواهیم جوان و امید  بفرستیم و دوباره گفتند نه این تیم ملی ب است. به نظرم باید حداقل ۸ بازیکن بزرگسال با ۴ بازیکن خوب امید اعزام می‌شدند و در ادامه به تدریج تعداد بزرگسالان را کم می‌کردند.

او در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان جوان دیگری داریم که پتانسیل حضور در اردوی تیم ملی را داشته باشند؟ بیان کرد: بله، چند بازیکن جوان را خط زدند و شاید می‌شد آنها را نگه داشت چون برخی از آنها بهتر از کسانی هستند که اکنون در اردو به سر می‌برند. البته این موارد به سرمربی مربوط می‌شود و من نمی‌توانم چندان نظر بدهم.

تیمی را که کنسل کردند به انتخابی المپیک می‌فرستند

هاشمی که فصل گذشته هدایت تیم امید ایران در لیگ برتر را بر عهده داشت، در مورد کنار گذاشتن این تیم بیان کرد: تیم سال گذشته ما تیم ملی امید بود که متاسفانه مسابقاتش را حذف کردند اما اکنون امیدها را به انتخابی المپیک می‌فرستند، این یعنی مدیریت مشکل دارد. وقتی تیم ملی امید را کنسل می‌کنند چگونه دوباره برای انتخابی المپیک همان‌ها را می برند. اگر آن تیم هنوز هم بود و چند بازی بیشتر انجام داده بود، تجربه بیشتر داشت و بازیکنان نسبت به الان که سه هفته اردو برگزار کردند، آماده‌تر بودند.

او در مورد تعطیلی لیگ برتر گفت: در حال حاضر به دلیل اعزام تیم ملی به انتخابی المپیک برخی تیم‌ها بازی دارند و برخی دیگر تعطیل هستند. لیگ امسال خیلی فشرده می‌شود چون پلی آف از چهار بهمن شروع می‌شود و آخر اسفند به پایان می‌رسد. نیم فصل اول بازی‌ها سبک تر است چون ما این هفته استراحت داریم، هفته بعد با تیم شیراز بازی می‌کنیم و دوباره تعطیل می‌شویم اما شرایط در نیم فصل دوم متفاوت است و فشردگی لیگ بیشتر می‌شود.

اگر تعطیلی لیگ کمتر بود مشکلی برای تیم ملی پیش نمی‌آمد

سرمربی تیم والیبال بانوان سایپا در پاسخ به این سوال که بهتر نبود لیگ بانوان همچون لیگ مردان تا پایان مسابقات انتخابی المپیک تعطیل می‌شد؟ بیان کرد: خیر چون بازیکنان ملی‌پوش لیگ مردان بیشتر است اما در بخش زنان فقط بازیکنان دو تیم در اردو هستند. علاوه بر این مردان می‌روند تا قهرمان شوند و سهمیه المپیک کسب کنند اما وضعیت بانوان مشخص است و اگر تعطیلی‌ها هم کمتر بود مشکلی پیش نمی‌آمد.

هاشمی در مورد کیفیت مسابقات لیگ گفت: دو تیم امسال به لیگ صعودکردند که خیلی کم تجربه هستند و شاید در دور برگشت بهتر از این ظاهر شوند اما بقیه تیم‌ها خوب هستند و چهار تیم سطح‌شان به هم نزدیک‌ است.

به گزارش ایسنا، اسامی بازیکنان تیم ملی والیبال بانوان به شرح زیر است:

الهام فلاح، سارا نظری،‌الهه پورصالح، زهراکریمی، زهرا مغانی، اسما سعیدی، نرگس شریفی، صدف صالحی، مهسا قادری و هانیه محتشمی پور از تیم پیکان

ریحانه کریمی، فاطمه عنایت، هاله متقیان، نگین شیرتری و آیتک سلامت از باریج اسانس کاشان

تهمینه درگذنی و فاطمه امینی از سایپا

مونا آشفته از لیگ ترکیه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =