کد خبر : 200075
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
-

تبدیل پایگاه نظامی میدان نفتی العمر به مرکز عملیات ضد داعش در سوریه و مقاصد پنهان آمریکا

تبدیل پایگاه نظامی میدان نفتی العمر به مرکز عملیات ضد داعش در سوریه و مقاصد پنهان آمریکا

به گزارش قائم آنلاین، بر اساس اطلاعات ویژه‌ای که شبکه خبری المیادین به دست آورده، پس از آنکه تصمیم آمریکا برای حفظ نزدیک به ۶۰۰ سرباز در سوریه و ماموریت آنها برای حفاظت از میادین و چاه‌های نفت شرق سوریه قطعی شده و حملات ترکیه به مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در شمال

به گزارش قائم آنلاین، بر اساس اطلاعات ویژه‌ای که شبکه خبری المیادین به دست آورده، پس از آنکه تصمیم آمریکا برای حفظ نزدیک به ۶۰۰ سرباز در سوریه و ماموریت آنها برای حفاظت از میادین و چاه‌های نفت شرق سوریه قطعی شده و حملات ترکیه به مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در شمال این کشور از تاریخ نهم اکتبر گذشته‌ آغاز شده‌، با عقب‌نشینی کامل از عین العرب، منبج و صرین در حومه شمالی حلب و نیز شهر رقه و اطراف آن، حضور خود در خاک سوریه را به نصف کاهش داد اما مجددا نیروهای خود را در استان‌های حسکه و دیرالزور که بیش از ۹۵ درصد تولیدات نفت و گاز سوریه و حجم بالای تولید گندم و پنبه سوریه متعلق به آنها هستند، مستقر کرد.

آمریکا پس از استقرار دوباره نیروهایش، هفت پایگاه و نقطه استقرار را برای خود در سوریه مشخص کرد که از جمله آنها چهار پایگاه در فرودگاه‌های المالکیه و رمیلان در حومه شمالی حسکه و میدان‌های العمر و کونیکو در حومه شرقی دیرالزور و سه پایگاه لایف استون در حومه غربی حسکه و الجبسه در حومه جنوبی آن و در آخر هیمو در حومه غربی قامشلی بودند.

انتظار می‌رود در راستای کنترل کامل واشنگتن بر منابع نفت و گاز در شرق سوریه، میدان‌های الجفره، التنک و العزبه شاهد حضور نیروهای آمریکایی باشند. به همین منظور تمامی فعالیت‌های آمریکا برای ایجاد پایگاه‌های نظامی مستحکمی در نزدیکی منابع نفت و گاز و نیز ایجاد سازوکاری جهت سرمایه‌گذاری برای نفت سوریه و دستکم کمک به تامین مالی حضور آمریکا در سوریه هستند، از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به سفر تعدادی از کارشناسان این کشور به میدان‌های العمر و التنک در حومه دیرالزور اشاره کرد.

برخی منابع مخالف این سفرها را در چارچوب سرمایه‌گذاری‌های مشترک آمریکا و عربستان برای نفت سوریه از طریق شرکت آرامکو دانستند؛ مساله‌ای که آرامکو آن را رسما تکذیب و تاکید کرد که هیچ‌گونه مشارکتی در فعالیت‌های حفاری و تولید و یا هرگونه سرمایه‌گذاری دیگری در سوریه ندارد.

منابع میدانی نیز در گفت‌وگو با المیادین با تاکید بر اینکه واشنگتن برای ایجاد سازوکاری جهت سرمایه‌گذاری حجم بیشتری از نفت سوریه در کمترین زمان ممکن تلاش می‌کند، فاش کردند: واشنگتن تجهیزات برقی را با هدف راه‌اندازی شبکه برق میدان نفتی حومه دیرالزور جهت آغاز سرمایه‌گذاری خود منتقل کرد.

این منابع تنها راه ممکن را افزایش انتقال با بشکه‌های نفت به سمت شمال عراق دانستند و اخبار منتشر شده از سوی خبرگزاری آناتولی ترکیه درباره ورود سربازان عربستانی به میدان العمر برای حفاظت از کارشناسان را تکذیب و تاکید کردند: تا این لحظه سربازان عربستانی در دیرالزور حضور نظامی نداشته‌اند.

از زمان اعلام استقرار دوباره نیروهای آمریکایی در خاک سوریه، تعدادی کاروان نظامی از شمال عراق وارد سوریه شده و بیشتر آنها در اطراف چاه‌های نفت و گاز در رمیلان، الشدادی و میدان العمر مستقر شدند.

طبق اطلاعات ویژه‌ای که المیادین به دست آورده، آمریکا در تلاش است پایگاه نظامی خود در میدان نفتی العمر را به عنوان مرکز فرماندهی عملیات ائتلاف ضد داعش در سوریه آماده کند.

برخی منابع اظهار کردند: تجهیزات لجستیکی و نظامی گسترده‌ای برای تقویت حفاظت از میدان العمر در برابر حملات و نیز ایجاد فضایی برای فرود هلی‌کوپتر و گشت‌زنی‌های هوایی مستمر در اطراف چاه‌های نفت، به این میدان منتقل شده‌اند و پایگاه العمر جایگزین پایگاه کارخانه سیمان حومه رقه خواهد بود که نیروهای آمریکایی از آنجا عقب‌نشینی کردند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + یازده =