کد خبر : 199921
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
-

پایان نیمکت فیک

پایان نیمکت فیک

به گزارش قائم آنلاین، روزنامه همشهری نوشت: «پرسپولیس اگرچه امسال روی کاغذ تیم پرمهره‌ای بوده اما سرخپوشان از مشکل عدم‌توازن رنج می‌برده‌اند؛ مثلا این تیم ۲ دروازه‌بان خوب دارد، از ۳ مدافع میانی استاندارد یا ۲ مدافع چپ هم‌تراز بهره می‌برد و البته کلی هم وینگر با سطوح کیفی مختلف در اختیار گابریل کالدرون است

به گزارش قائم آنلاین، روزنامه همشهری نوشت: «پرسپولیس اگرچه امسال روی کاغذ تیم پرمهره‌ای بوده اما سرخپوشان از مشکل عدم‌توازن رنج می‌برده‌اند؛ مثلا این تیم ۲ دروازه‌بان خوب دارد، از ۳ مدافع میانی استاندارد یا ۲ مدافع چپ هم‌تراز بهره می‌برد و البته کلی هم وینگر با سطوح کیفی مختلف در اختیار گابریل کالدرون است اما دست آنها در پیشانی خط حمله خالی است. علی علیپور تنها مانده و افت کرده. مربی آرژانتینی در مقطعی تصمیم گرفت از جونیور براندائو در کنار علیپور استفاده کند اما کیفیت افتضاح این بازیکن، نزدیک بود به پایان زودرس دوران حضور خود کالدرون در ایران بینجامد! همچنین در پست دفاع راست هم مهدی شیری که خودش بازیکن متوسطی است، هیچ آلترناتیوی ندارد. مربی ناچار شد در مقاطعی از سیامک نعمتی و شجاع خلیل‌زاده در این پست استفاده کند اما نهایتا به‌ خود شیری برگشت. به این دو ضعف، بدون جانشین بودن بشار رسن در پست بازیساز را هم اضافه کنید. آنجا فقط سروش رفیعی حضور داشت که او هم بعد از تنزل شدیدش، از همان اردوی تدارکاتی پیش‌فصل جواب شد. با این اوصاف، نقل‌وانتقالات زمستانی تیم اهمیت مضاعفی پیدا می‌کند و کالدرون باید از یک نیمکت سنگین اما فیک به سمت یک نیمکت کارآمد و به درد بخور حرکت کند. هم‌اکنون چند بازیکن کاندیدای ترک باشگاه در زمستان هستند و مربی می‌تواند به جای آنها نفراتی را جذب کند که در مواقع لزوم به‌ کار بیایند.

حسین ماهینی

این پرتکرارترین اسم بین گمانه‌زنی‌ها راجع‌ به لیست مازاد احتمالی پرسپولیس است. کاپیتان دوم سرخپوشان که حتی در سال‌های فیکس بودنش هم انتقادات زیادی را تحمل می‌کرد، مدت‌هاست که اصلا به بازی گرفته نمی‌شود. او در نیم‌فصل اول فقط یکی، دو بار به‌ عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد که در یکی از آنها، یک کرنر ناشیانه به شهرخودرو داد و همان هم موجب شکست ثانیه پایانی قرمزها شد. به این ترتیب، تقریبا تردیدی نیست که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، همین زمستان دوران حضور ماهینی در پرسپولیس به پایان خواهد رسید. در نتیجه باشگاه فرصت دارد مدافع راستی جذب کند که در موارد لزوم قابل استفاده باشد!

امید عالیشاه

از نظر فنی بسیار حیف است که عالیشاه پرسپولیس را ترک کند. او حتی در همین نیم‌فصل هم در معدود زمان‌هایی که برای بازی به‌ دست آورد، عملکرد مؤثری داشت. با وجود این به‌ نظر می‌‎رسد عالیشاه از نظر رفتاری و انضباطی مورد تأیید کالدرون نیست و چون تقریبا در دوره برانکو هم همین مشکل را داشت، خیلی نمی‌شود از این بابت به مربی آرژانتینی سخت گرفت. عالیشاه در ابتدای حضور کالدرون فیکس بود، اما رفته‌رفته جایگاهش را حتی به‌ عنوان بازیکن ذخیره هم از دست داد. اخیرا به شکل گسترده شنیده می‌شود امید در لیست مازاد زمستانی قرار دارد؛ مگر این که این ۲ بازی باقی‌مانده برای او معجزه کند. با خروج عالیشاه، از ترافیک شدید وینگرهای تیم هم کاسته خواهد شد.

امیر روستایی

مهاجم جوان سرخپوشان که ابتدای این فصل به پرسپولیس پیوست، سورپرایز بزرگ کالدرون در بازی هفته اول برابر پارس‌ جنوبی جم بود. او در ایستگاه نخست فیکس شد اما ظاهرا مربی آرژانتینی با همان سرعتی که به او دل بسته بود، با همان سرعت هم قطع امید کرد! بعدتر روستایی به‌ندرت مورد استفاده قرار گرفت و حتی از لیست ۱۸نفره هم جا ماند. به این ترتیب جدایی او قطعی به‌ نظر می‌رسد. به جای روستایی، باشگاه می‌تواند یک مهاجم سوم برای نیمکت جذب کند.

آدام همتی

بازیکن فراموش‌شده پرسپولیس که در دوره محرومیت این تیم به‌ کار آمد، در این فصل یک دقیقه هم به میدان نرفته و بسیار بعید است که برای نیم‌فصل دوم در فهرست باقی بماند. او امسال در لیست بازیکنان بین ۲۳تا ۲۵سال حضور داشت اما اگر بماند فصل بعد وارد لیست بزرگسالان خواهد شد. همتی قبلا در پست دفاع و هافبک راست مورد استفاده قرار می‌گرفت اما کالدرون او را در هیچ‌کدام از این دو پست حتی امتحان هم نکرد.

فرشاد احمدزاده

شاید ۳هفته پیش راحت‌تر می‌شد در مورد احتمال مازاد شدن فرشاد صحبت کرد اما او بعد از پایان سلسله محرومیت‌هایش به میادین برگشت و در ۳ بازی آخر به‌عنوان نفر جایگزین وارد زمین شد. احمدزاده برابر سایپا پاس گل هم داد تا شاید نشانه‌هایی از بازگشت به روزهای خوبش بروز بدهد. در مجموع کالدرون هرگز نسبت به احمدزاده بی‌علاقه نبوده، البته اگر او محروم نباشد و بتواند برای تیم به میدان برود!»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 4 =