کد خبر : 199925
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰
-

برتری حزب لیبرال دموکرات در انتخابات پارلمانی ازبکستان

برتری حزب لیبرال دموکرات در انتخابات پارلمانی ازبکستان

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، طبق اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات ازبکستان، حزب لیبرال دموکرات توانسته در دور اول انتخابات پارلمانی روز یکشنبه این کشور ۴۳ کرسی از مجموع ۱۲۸ کرسی پارلمان که در این انتخابات مورد رقابت قرار گرفتند را به خود اختصاص دهد. میرزا الغ بیک عبدالسلاموف، رئیس کمیسیون مرکزی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، طبق اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات ازبکستان، حزب لیبرال دموکرات توانسته در دور اول انتخابات پارلمانی روز یکشنبه این کشور ۴۳ کرسی از مجموع ۱۲۸ کرسی پارلمان که در این انتخابات مورد رقابت قرار گرفتند را به خود اختصاص دهد.

میرزا الغ بیک عبدالسلاموف، رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات ازبکستان اظهار کرد، ۲۲ کرسی باقی مانده متعلق به مجلس سفلای پارلمان این کشور در دور دوم انتخابات که برای ماه آینده میلادی برنامه‌ریزی شده، مورد رقابت قرار خواهند گرفت.

شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان با وجود عدم تعلق به حزبی خاص در سال ۲۰۱۶ از جانب حزب لیبرال دموکرات به عنوان نامزد این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی شد.

بر اساس نتایج اعلامی از سوی کمیسیون مرکزی انتخابات ازبکستان همچنین حزب “احیای ملی” توانسته ۳۵ کرسی، حزب “عدالت سوسیال دموکراتیک” ۲۱ کرسی، حزب “دموکراتیک مردم” ۱۸ کرسی و حزب سبز موسوم به “زیست محیطی” ۱۱ کرسی را به خود اختصاص داده‌اند.

تمامی این پنج حزب از میرضیایف که کمپینی را برای اجرای اصلاحات در این کشور غنی از منابع حوزه آسیای مرکزی آغاز کرده، حمایت می‌کنند. وی همچنین به دنبال باز کردن فضا برای سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور بوده است.

این حمایت احزاب ازبکستان از میرضیایف به این معنی است که اگرچه این رای گیری نخستین مورد در طول چند دهه گذشته محسوب می‌شود اما تضمینی برای تشکیل یک پارلمان وفادار به رئیس جمهوری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =