کد خبر : 199629
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
-

فعالیت آرایشگران در زمینه زیبایی تخلف است

فعالیت آرایشگران در زمینه زیبایی تخلف است

به گزارش قائم آنلاین، امید نوربخش در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به افزایش دخالت غیرمجاز فعالیت های زیبایی و پوست، اظهار کرد: مطابق قانون هر گونه فعالیت زیبایی از جمله بوتاکس، تزریق و از این قبیل در آرایشگاه ها ممنوع و غیر قانونی است، که روز به روز این فعالیت ها در حال

به گزارش قائم آنلاین، امید نوربخش در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به افزایش دخالت غیرمجاز فعالیت های زیبایی و پوست، اظهار کرد: مطابق قانون هر گونه فعالیت زیبایی از جمله بوتاکس، تزریق و از این قبیل در آرایشگاه ها ممنوع و غیر قانونی است، که روز به روز این فعالیت ها در حال افزایش است و افراد زیادی را با سونامی عوارض آن درگیر می کند.

وی با بیان اینکه پزشکان عمومی نیز نمی توانند در فعالیت های زیبایی دخالت کنند، عنوان کرد: پزشک عمومی که در دوره تحصیل خود هیچ کتاب و درسی در این خصوص نگذرانده نمی تواند بعد از تحصیلات خود به سمت فعالیت های زیبایی برود.

عضو انجمن متخصصان پوست مازندران با تاکید برخی عوارض غیر قابل بازگشت این فعالیت ها خاطرنشان کرد: آرایشگری کپسول ویتامین E را به لب فرد تزریق کرد و شخص بعد از سه ماه درد و اثرات بیماری به من مراجعه کرد، که بعد از چند روز بستری در بیمارستان برخی عوارض آن همچنان برای او باقی خواهد ماند.

نوربخش ادامه داد: شما وقتی به یک آرایشگر و یا دکتر غیر متخصص مراجعه می کنید مانند آن است که بر ماشینی که بیمه نیست سوار می‌شوید، در صورت خسارت چطور می توانید آن را جبران کنید.

وی بیشترین آمار شکایات از نظام پزشکی را پوست و زیبایی خواند و اظهار کرد: هر روز شاهد افزایش آن هستیم که باید در جامعه اطلاع‌رسانی شود و مردم از عوارض آن آگاهی داشته باشند.

عضوانجمن متخصصان پوست مازندران تصریح کرد: به دلیل فعالیت افراد غیر متخصص و پزشکان غیر مرتبط  فرد را دچار عوارض بسیار زیادی که بیشتر آنها دائمی هستند می کند، استفاده از داروهای چینی باعث مشکلاتی چون آلرژی، حساسیت و حتی منجر به مرگ فرد می شوند و یا عوارض ناشناخته ای که بعدها شخص را درگیر آن می کند.

نوربخش در پایان خاطرنشان کرد: معمولا ۸۰ یا ۹۰ درصد مراجعه کنندگان زیبایی، خانم ها هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − 2 =