کد خبر : 199586
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
-

توزیع ۲۶۰۰ تن نهاده برای دام‌های سبک همدان

توزیع ۲۶۰۰ تن نهاده برای دام‌های سبک همدان

به گزارش قائم آنلاین، بهروز ورمزیار امروز در گفت‌وگو ، در همدان با بیان اینکه تعاونی دام سبک استان همدان در خردادماه امسال کار خود را آغاز کرده و ۴۰ نفر عضو دارد اظهار کرد: در حال حاضر تعداد اعضای اتحادیه به ۱۵۰ دامدار رسیده است. وی تصریح کرد: از آنجا که وجود یک تعاونی

به گزارش قائم آنلاین، بهروز ورمزیار امروز در گفت‌وگو ، در همدان با بیان اینکه تعاونی دام سبک استان همدان در خردادماه امسال کار خود را آغاز کرده و ۴۰ نفر عضو دارد اظهار کرد: در حال حاضر تعداد اعضای اتحادیه به ۱۵۰ دامدار رسیده است.

وی تصریح کرد: از آنجا که وجود یک تعاونی برای حمایت از دام سبک در استان احساس می‌شد، اقدام به تأسیس این تعاونی کردیم.

مدیرعامل تعاونی دام سبک استان همدان با بیان اینکه این شرکت به صورت استانی ثبت شده و مترادف با اتحادیه است ادامه داد: سراسر استان با مرکزیت شهرستان همدان توسط این تعاونی حمایت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:  در حال حاضر این اتحادیه زیر مجموعه اتحادیه دام سبک کشور و عضو صندوق توسعه بخش کشاورزی کشور نیز قرار دارد.

ورمزیار در ادامه به اقدامات دیگر این اتحادیه چون تهیه بیمه عمر برای دامداران اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۵۰ دامدار اعضای این اتحادیه هستند.

وی تصریح کرد: اتحادیه دام سبک به توزیع نهاده‌هایی چون ذرت، جو، سویا و سبوس را بین دامداران می‌پردازد.

مدیرعامل تعاونی دام سبک استان همدان با اشاره به اینکه در ۹ ماهه گذشته بالغ بر ۹۰۰ تن سبوس، بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ تن جو، ۴۰۰ تن ذرت و ۱۰۰ تن سویا توزیع شده است ادامه داد: این تعاونی به صورت تخصصی دام سبک را حمایت می‌کند.

وی درباره اقدامات تخصصی در حوزه دام سبک که توسط این تعاونی انجام می‌شود گفت: یکی از این اقدامات که با همکاری یک شرکت صورت می‌گیرد، همزمان‌سازی سنتز نژادی است که دامداران را به پرورش نژادهای پربازده سوق می‌دهد.

ورمزیار با بیان اینکه اقدام دیگر تعاونی گوسفندان بومی این است که با نژاد رومانف کانادایی تلقیح مصنوعی انجام می‌شود اظهار کرد: این گوسفندان قیمت بالاتری دارند و پربازده‌تر می‌شوند.

وی با بیان اینکه مجری هویت‌گذاری دام سبک در همدان هستیم تصریح کرد: این اقدام ارزشمند برای جلوگیری از قاچاق دام در سطح استان انجام می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − پانزده =