کد خبر : 199465
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
-

واردات و ترخیص کالا از گمرک با ایمن تجارت کارآمد

واردات و ترخیص کالا از گمرک با ایمن تجارت کارآمد

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام ایمن تجارت کارآمد، تغییرات بخشنامه‌ای و مقررات دست‌وپا گیر، تحریم‌ها، تغییرات اقتصادی باعث شده تجارت خارجی برای بازرگانان سخت شود، اما سودآور؛ و ما مفتخریم که با ۱۴ سال سابقه درخشان در واردات کالا یکی از بهترین‌ها در زمینهٔ ترخیص کالا می‌باشیم. وزیر صنعت، آقای محمد شریعتمداری در سال

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام ایمن تجارت کارآمد، تغییرات بخشنامه‌ای و مقررات دست‌وپا گیر، تحریم‌ها، تغییرات اقتصادی باعث شده تجارت خارجی برای بازرگانان سخت شود، اما سودآور؛ و ما مفتخریم که با ۱۴ سال سابقه درخشان در واردات کالا یکی از بهترین‌ها در زمینهٔ ترخیص کالا می‌باشیم.

وزیر صنعت، آقای محمد شریعتمداری در سال گذشته با صدور ابلاغیه‌ای، توجه به صلاحیت واردکنندگان با لزوم بر بررسی سوابق و مستندات تأکید کردند. همچنین اعلام کردند صرف داشتن کارت بازرگانی دلیل بر تائید ثبت سفارش نیست و بررسی سابقه یک‌ساله واردکنندگان (سابقه واردات در سال ۱۳۹۶ به قبل) الزامی است. پس یکی از موارد لازم برای تائید شدن هرچه سریع‌تر ثبت سفارش کالای وارداتی، شما نیاز به سابقه واردات همان کالا با همان تعرفه کالایی در سال‌های گذشته دارید؛ که سابقه ما کار شما را تسهیل خواهد کرد.

ما کار واردات را در محیط تجاری بین‌الملل به شیوه‌ای کارآمد برایتان انجام می‌دهیم. ترخیص کالا مقوله‌ی کم‌اهمیتی نیست که آن را به ترخیص‌کاری بسپارید که تصادفی انتخاب کرده‌اید. یک ترخیص‌کار ایده‌آل کار و تجارت شما را، کار و تجارت خود می‌داند و با محموله‌ی شما به‌گونه‌ای برخورد می‌کند که گویی محموله خودش است و در ترخیص سریع و کم‌هزینه محموله؛ به‌اندازه‌ی مالک ذی‌نفع است.

واردات هدفمند و ایمن یقیناً هدف هر تاجری است، خدمات شرکت ایمن تجارت کارآمد در زمینهٔ واردات:

۱- واردات در مقابل صادرات (ماده ۷ مقررات صادرات و واردات)

۲- بدون انتقال ارز (ماده ۳۸ مقررات صادرات و واردات)

۳- واردات از حساب ارزی واردکننده

۴- واردات از سیستم بانکی و اخذ ارز نیما

ازجمله مهم‌ترین اقلام وارداتی می‌توان به واردات مواد شیمیایی و محصولات فلزی، دستگاه‌ها و ماشین‌آلات، لوازم‌یدکی اشاره کرد؛ و ما صفرتا صد واردات را به‌صورت حرفه‌ای برایتان اجرا می‌کنیم.

مراحل واردات کالا:

۱-شناسایی فروشنده خارجی معتبر که شرایط مناسب در انجام تعهدات را داشته باشند. مهم‌ترین شرایط عبارت‌اند از قیمت، کیفیت، زمان تحویل، پذیرش شرایط و مقررات بانکی و نحوه‌ی پرداخت است.

۲-اخذ قیمت و چک کردن دیتاشیت کالا (اخذ پروفورما: پس از مذاکرات مقدماتی میان خریدار و فروشنده و توافق برای زمان حمل و مقصد حمل منعقد می‌شود و بر اساس قرارداد سندی به نام پیش فاکتور توسط فروشنده برای خریدار صادر می‌شود و یا مطابق عرف متداول بدون آن که به مفهوم خاص و اصطلاحی قراردادی میان آنان منعقد گردد.)

۳-در صورت لزوم اخذ نمونه

۴-برآورد قیمت تمام‌شده کالا در انبار مقصد (انجام محاسبات گمرکی: تخصص در تعرفه و ارزش کالا الزامی است) یکی از مسائل بسیار مهم در تجارت خارجی پیش‌بینی قیمت تمام‌شده برای واردکننده است این مطلب به لحاظ ذیل دارای اهمیت است:

پیش‌بینی نوع ارز (با توجه به گروه کالایی (نیما- از محل صادرات به نرخ آزاد))

رقابت قیمت کالاهای خارجی در مقایسه باقیمت تولیدات مشابه داخلی بسیار مهم است زیرا واردکننده باید بتواند کالا را در کشور به قیمت رقابتی به فروش برساند.

رقابت قیمت خریداری‌شده در مقایسه با سایر منابع مشابه خارجی

پیش‌بینی پارامترها و هزینه‌های مؤثر مانند هزینه‌های گمرکی، بیمه باربری، بازرسی، حمل و. در دقت محاسبه قیمت تمام‌شده اهمیت زیادی دارد. در زمان عقد قرارداد ترخیص تمامی هزینه‌ها به شما داده می‌شود.

۵-حواله پول از صرافی یا از بانک یا از محل صادرات

۶-توافق برای بازرسی کالاهای استاندارد اجباری

۷-ثبت سفارش و انجام امور گمرکی

تخصص ما تجارت شمارا ایمن می‌کند.

در مبحث امور گمرکی بحث شفافیت در امور گمرکی مطرح است، در ذیل مراحل ترخیص کالا با ایمن تجارت کارآمد را به‌صورت شفاف خدمتتان ارائه می‌کنیم:

مراحل ترخیص کالا از گمرک

۱-اخذ پروفورما

۲-اخذ مجوز ورود از سازمان صنعت، معدن، تجارت

۳- اخذ ثبت سفارش ثبت سفارش نوعی مجوز ورود برای کالاهای خارجی خریداری‌ شده است که در سامانه جامع تجارت www.ntsw.ir  ثبت می‌شود. بر این اساس دریافت پیش فاکتور از فروشنده و ثبت سفارش از مراحل اولیه واردات کالاست. مجوز ثبت سفارش فایلی است که توسط سازمان توسعه تجارت ایران صادر می‌شود و روی آن شماره هشت‌ رقمی ثبت سفارش و تاریخ اعتبار ثبت سفارش همراه شماره و تاریخ پروفرما و نام شرکت متقاضی که می‌تواند شرکت واردکننده باشد، درج می‌شود.

روند واردات را واردکننده یا حق‌العمل کار گمرک به‌وسیله‌ی ثبت اطلاعات لازم در سیستم ثبت سفارش آنلاین شروع می‌کند.)

۴-حواله

۵- انجام امور بانکی و سپردن وثایق لازم

۶-حرکت دادن بار

۷-دریافت قبض انبار و ترخیصیِ

۸- بازرسی

۹- اظهار کالا

۱۰- ارزیابی- تعیین مسیر-آزمایشگاه – دریافت تائید اداره استاندارد در صورت اجباری بودن مجوز استاندارد.

۱۱- اجازه بارگیری و اخذ کد ساتا بانکی

۱۲-اعلان بار و دریافت کد انبار و صدور بیجک

۱۳-خروج و ترخیص کالا از گمرک

۱۴- اعلام شماره راننده به مشتری

۱۵-ارسال صورتحساب

سرویس مشاوره حرفه‌ای ما در امور بازرگانی خارجی، واردات و ترخیص کالا شمارا راهنمایی می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر وب‌سایت ما به آدرس irclearance.com مراجعه کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 2 =