کد خبر : 199388
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
-

همایش گسترش سواد آبی| دیدگاه دانش‌آموزان به آب باید نگاه سرمایه‌ای باشد

همایش گسترش سواد آبی| دیدگاه دانش‌آموزان به آب باید نگاه سرمایه‌ای باشد

به گزارش قائم آنلاین، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در همایش “گسترش سواد آبی” اظهار کرد: با توجه به اینکه منابع آب کشور با کمبود مواجه است به همین خاطر باید الگوی مصرف به جامعه ارائه و از ورود آلودگی‌ها به این منبع ارزشمند جلوگیری شود. یوسف قاسمی با بیان

به گزارش قائم آنلاین، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در همایش “گسترش سواد آبی” اظهار کرد: با توجه به اینکه منابع آب کشور با کمبود مواجه است به همین خاطر باید الگوی مصرف به جامعه ارائه و از ورود آلودگی‌ها به این منبع ارزشمند جلوگیری شود.

یوسف قاسمی با بیان اینکه بخش صنعت نیز با مشکل کمبود منابع آبی می‌تواند به چالش کشیده شود، تصریح کرد: طرح ملی داناب، طرح خوبی در راستای فرهنگ‌سازی در جامعه است و دانش آموزان در این طرح باید به اهمیت و نحوه صحیح مصرف آب پی ببرند و حافظ آن باشند.

وی یادآور شد: درس انسان و محیط زیست سومین سال متوالی است که در پایه یازدهم مقطع متوسطه در دبیرستان‌ها تدریس می‌شود و در آن محورها و بحث‌های مربوط به آب، خاک، هوا، انرژی، زباله، تنوع زیستی و گردشگری گنجانده شده است و نقش انسان را در گسترش تخریب و یا نجات محیط زیست را بیان می‌کند.

دیدگاه دانش‌آموزان به آب باید نگاه سرمایه‌ای باشد

رئیس گروه طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل نیز در این همایش با بیان اینکه طرح انسان و محیط زیست در راستای اجرای طرح دانش آموزی “داناب” اجرا می‌شود، افزود: آگاه‌سازی و ارائه الگوی درست برای مصرف بهینه آب راهکار هدفمند و مناسبی برای حفظ منابع محیط زیست است.

رحمت سلیمی با اشاره به اینکه استان اردبیل از بین ۳۱ استان در کشور، رتبه ۲۹ بارندگی را دارد، ادامه داد: باید دیدگاه دانش آموزان به آب به عنوان آینده‌سازان کشور نگاهی سرمایه‌ای و علمی باشد.

وی به شش حوضه آبریز در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: در حال حاضر استان با چالش کم آبی مواجه است لذا باید مانع از دست رفتن منابع آبی شد.

رئیس گروه طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از منابع آبی در استان در حوزه کشاورزی از دست می‌رود به همین دلیل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به این بخش ورود یافته و با جلوگیری از تلفات آب‌های زیر زمینی و اصلاح الگوی کشت، حوزه کشاورزی را به سمت صنعتی شدن هدایت کرده است.

سلیمی با بیان اینکه یکی از عوامل محدود کننده توسعه فعالیت‌های اقتصادی، کمبود آب است، اظهار کرد: اگر سطح سواد آبی در کشور افزایش یابد و فرهنگ‌سازی لازم توسط کارشناسان و معلمان به دانش آموزان به درستی انتقال پیدا کند، می‌توان این منبع ارزشمند را حفظ و صیانت کرد.

باید به فرهنگ‌سازی مصرف آب و مدیریت و بهینه سازی مصرف بیشتر توجه شود

سرپرست معاونت آموزشی جهاد‌ دانشگاهی استان اردبیل در این همایش گفت: همایش “گسترش سواد آبی” به منظور ارتقاء مهارت‌های حرفه‌ای و تخصصی دبیران با محوریت کتاب انسان و محیط زیست با حضور بیش از ۱۲۰ نفر از مدرسان از نواحی و مناطق ۱۹ گانه آموزش و پرورش استان برگزار شد.

بهرنگ کوهی افزود: با توجه به دغدغه کم آبی در کشور باید به فرهنگ‌سازی مصرف آب و مدیریت و بهینه سازی مصرف بیشتر توجه شود.

وی اظهار کرد: جهاددانشگاهی استان اردبیل به عنوان پیشران در این طرح همگام با شرکت آب منطقه‌ای اردبیل و اداره کل آموزش و پرورش استان از سال گذشته به ارائه خدمات آموزشی و مشاوره در قالب طرح ملی دانش آموزی نجات آب(داناب) و انسان و محیط زیست در مدارس استان اقدام کرده است.

سرپرست معاونت معاونت آموزشی جهاد‌ دانشگاهی استان اردبیل یادآور شد: جهاد دانشگاهی از تمام توان و ظرفیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رسانه‌ای خود برای اجرای موفق این طرح استفاده می‌کند.

گفتنی است در حاشیه همایش گسترش سواد آبی،کارگاه‌های آموزشی تخصصی با محوریت کتاب انسان و محیط زیست برای صد نفر از معلمان و کارشناسان آموزش و پرورش استان اردبیل برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 − چهار =