کد خبر : 199425
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
-

شورای شهر رامسر مصوباتش را شفاف‌سازی کند

شورای شهر رامسر مصوباتش را شفاف‌سازی کند

به گزارش قائم آنلاین، نقش پیاده‌روها در سراسر دنیا در راستای گسترش حقوق شهروندی و زیباسازی شهری بسیار مورد توجه است اما در شهرهای شمالی بخصوص در رامسر این مهم در سال‌های اخیر کمتر دیده شده و این ضعف مشهود به گفته کارشناسان عاملی در به خطر انداختن سلامتی جسمی و حتی روحی مردم شده

به گزارش قائم آنلاین، نقش پیاده‌روها در سراسر دنیا در راستای گسترش حقوق شهروندی و زیباسازی شهری بسیار مورد توجه است اما در شهرهای شمالی بخصوص در رامسر این مهم در سال‌های اخیر کمتر دیده شده و این ضعف مشهود به گفته کارشناسان عاملی در به خطر انداختن سلامتی جسمی و حتی روحی مردم شده است.

از سوی دیگر بخش قابل توجهی از تصادفات در شهرستان رامسر مرتبط با عابران پیاده است که عدم وجود پیاده رو عاملی مهم در این حوادث است.

با خلاصه کردن مقدمه، به پروژه پیاده‌روسازی در شهر رامسر خواهیم پرداخت که به تازگی درحال اجرا در نقاط مختلف است.

نگاهی به عملکرد کحالی شهردار رامسر که پیش از این سابقه شهرداری در شهرهای مختلف گیلان را داشته، پیاده‌روسازی نخستین اقدام وی عنوان شده است، موضوعی که در ایام انتخاب وی از سوی شورا به آن پرداخته بود و پیش بینی نیز می شد که کحالی این پروژه را در رامسر نیز اجرایی کند.

کحالی در ابتدای امر به بازسازی پیاده‌روهای داخل شهر روی آورد، اقدامی که مورد انتقاد فعالان اجتماعی قرار گرفت و پیشنهاد شد که به جای بازسازی به احداث پیاده‌رو در حاشیه شهر اقدام کند.

انتقادی که مورد قبول کحالی قرار گرفت و وی همزمان با بازسازی پیاده‌روهای داخل شهر، پیاده‌روسازی در حاشیه شهر را نیز از بلوار مهندس راهب آغاز کرد.

کحالی در اندک مدت حضورش در راس شهرداری رامسر نشان داد که سعی دارد انتقادپذیر باشد بطوری که انتقادات فعالان اجتماعی را شنیده و تلاش دارد تا حد ممکن به آن جامه عمل بپوشاند و از سوی دیگر اگرچه کحالی خود در فضای مجازی حضور ندارد اما صدای فضای مجازی آنقدر بلند است که می‌تواند هر شیوه نادرستی را اصلاح کند که مرجع خبری رامسر بطور مفصل در آینده نزدیک به آن خواهد پرداخت.

اما نگاه به وضعیت پیاده‌روسازی و بازسازی پیاده‌رو در شهر رامسر که عاملی مهم در سرزنده کردن شهر است نشان می‌دهد این اقدام بصورت اصولی درحال احداث است که به بصورت خلاصه تعدادی از این اصول را معرفی خواهیم کرد.

اگرچه هنوز بطور رسمی اطلاعاتی از ابعاد پیاده‌روها منتشر نشده است اما توجه به فضای سبز درون پیاده‌رو و ایجاد نشیمن‌گاه بسیار حائز اهمیت است که این‌مهم در بازسازی پیاده‌روها و پیاده‌روسازی شهر رامسر مورد توجه قرار گرفته است

همچنین زهکشی مناسب هدایت آب‌های سطحی نیز همزمان با این پیاده‌روسازی‌ها درحال انجام است.

اما دو نکته مهم در پیاده‌روسازی ایمنی برای همه اقشار و استفاده از مصالح و سطح باکیفیت است.

برخی فعالان اجتماعی بر شفاف‌سازی محل خرید سنگ فرش‌ها تاکید دارند که تاکنون از سوی شهرداری اعلام نشده اما آنچه اهمیت دارد طبق گفته برخی کارشناسان این مصالح از جمله باکیفیت‌ترین محسوب می‌شوند که عمر بالایی خواهد داشت.

نکته دیگر امنیت همه اقشار بخصوص نابینایان و معلولان است که در این پروژه دیده شده است، موضوعی که سالهاست در رامسر مغفول مانده و کمتر مسئولی به آن توجه داشت.

پیاده‌رو به عنوان فضایی عمومی باید در دسترس طیف گسترده‌ای از مردم باشد از جمله افراد با محدودیت های حرکتی و این به معنای طراحی فضاهایی است که به افراد روی ویلچیر، با عصا، زنان باردار، افراد سالمند، و سایر افراد با نیازهای حرکتی خاص بتوانند خدمات بگیرد که در پروژه پیاده روسازی توجه شده است

ویژگی آخری که به آن می‌پردازیم دید در شب پیاده‌رو است که اگرچه در این پروژه با استفاده از رنگ سعی شده این مهم محقق شود اما نیاز است شهرداری در روشنایی پیاده‌روها نیز اقدامی اساسی انجام دهد.

نکته آخر اینکه اولویت‌بندی پروژه‌ها باید در دستور کار شهردار قرار بگیرد که اولین و مهم‌ترین اولویت برای شهر رامسر ساماندهی آب‌های سطحی در مناطقی چون کوی تعاونی و چهارراه شهدای منا و باز کردن گره‌های ترافیکی شامل کمربندی قائمیه و پل صفارود است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × یک =