کد خبر : 199475
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
-

«سونامی دموکراسی» ناکام ماند

«سونامی دموکراسی» ناکام ماند

به گزارش قائم آنلاین، روزنامه اعتماد نوشت: «زین‌الدین زیدان با اجرای تاکتیکی فوق‌العاده ریسکی، رکورد شکست‌ناپذیری‌اش در نوکمپ را به پنج بازی رساند. تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید چهارشنبه شب به مصاف هم رفتند و در جریان این مسابقه حساس که برنده آن صدرنشین لالیگا می‌شد، هیچ توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد. لئو مسی

به گزارش قائم آنلاین، روزنامه اعتماد نوشت: «زین‌الدین زیدان با اجرای تاکتیکی فوق‌العاده ریسکی، رکورد شکست‌ناپذیری‌اش در نوکمپ را به پنج بازی رساند. تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید چهارشنبه شب به مصاف هم رفتند و در جریان این مسابقه حساس که برنده آن صدرنشین لالیگا می‌شد، هیچ توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد. لئو مسی از جریان بازی محو شده بود و مهم‌ترین نقش بازی بر عهده هافبک‌های دو تیم بود. با این که رئال مادرید کار را برای بارسلونا سخت کرده بود، بارسلونا موفق شد در شرایطی که هفت بازیکن تیم حریف را در اکثر دقایق بازی در زمین خودی می‌دید، گلی دریافت نکند. این دیدار کمی بینندگان را سورپرایز کرد و اغلب توقع تماشای چنین بازی گره‌خورده‌ای را نداشتند. این دیدار شطرنج و نبرد تاکتیکی ارنستو والورده و زیدان بود که در نهایت هیچ‌کدام موفق به پیروزی نشدند. رئال احتمالا از نتیجه‌ای که در خانه حریف کسب کرده، راضی است اما نکته مهم اینجاست که بارسلونا هنوز صدرنشین لالیگاست. در ادامه نگاهی به اتفاقات مختلف این دیدار و حواشی بعد از آن خواهیم داشت.

بعد از ۶۲۳۵ روز

ال‌کلاسیکو معمولا دیداری پرگل و هیجان‌انگیز است که هر دو تیم برای پیروزی می‌جنگند. اما در این مسابقه هیچ توپی وارد دروازه‌ها نشد تا بعد از ۶۲۳۵ روز دیدار این دو تیم با تساوی بدون گل به پایان برسد. آخرین بار در ۲۲ نوامبر ۲۰۰۲ (۱۷ سال و ۲۷ روز پیش) بازی دو تیم با تساوی ۰-۰ خاتمه یافته بود. این نهمین تساوی بدون گل دو تیم بود. لئو مسی برای بیست‌وپنجمین بار موفق نشد دروازه رئال مادرید را در ۴۲ باری که مقابل این تیم قرار گرفته باز کند تا رئال مادرید سرسخت‌ترین رقیب مسی لقب بگیرد. اسپانیول (۱۹ بازی بدون گل از ۳۳ بازی)، آتلتیکو مادرید (۱۸ بازی بدون گل از ۳۹ بازی)، والنسیا (۱۷ بازی بدون گل از ۳۳ بازی) و سویا، اتلتیک بیلبائو و ویارئال (۱۴ بازی بدون گل از به ترتیب ۳۸، ۳۵ و ۲۵ بازی) دیگر تیم‌های رکورددار بسته نگه داشتن دروازه در تمامی رقابت‌ها مقابل مسی هستند. مسی مجموعا در ۴۰۰ بازی دوران حرفه‌ای‌اش موفق به گلزنی نشده است. او در ۲۵۷ بازی یک گل، در ۱۳۲ بازی ۲ گل و در ۵۳ بازی ۳+ گل به ثمر رسانده است.

راموس رکورددار شد

سرخیو راموس برای چهل و سومین بار با پیراهن رئال مقابل بارسا صف‌آرایی می‌کرد و تبدیل به باسابقه‌ترین بازیکن تاریخ ال‌کلاسیکو شد. بعد از او ژاوی، مسی، مانولو سانچیس و فرانسیسکو خنتو با ۴۲ بازی در رده دوم قرار دارند. تنها لئو مسی است که می‌تواند رکورد راموس را تهدید کند. البته راموس یک رکورد دیگر هم در ال‌کلاسیکو دارد که بعید است کسی حتی به آن نزدیک شود. او در دیدار چهارشنبه‌شب هجدهمین کارت زردش را در تاریخ ال‌کلاسیکو دریافت کرد تا رکوردش را بهبود ببخشد. پس از او فرناندو هیه‌رو با ۱۲ کارت زرد در رده دوم است.

سونامی دموکراسی ناکام ماند

در حالی که کمپین «سونامی دموکراسی» از سوی هواداران بارسا به‌شدت سروصدا کرده بود و همگان منتظر بودند تا بازی به دلیل کارهای این گروه با اختلال مواجه شود، دو تیم رئال و بارسا برای تامین امنیت‌شان به هتل صوفیا رفتند که تنها ۵۰۰ متر تا نیوکمپ فاصله دارد؛ چرا که گروه سونامی دموکراسی اعلام کرده بودند خیابان‌های منتهی به نوکمپ را خواهند بست؛ اتفاقی که رخ نداد. یکی از درخواست‌های این گروه از هوادارانش این بود که با انداختن توپ‌های رنگی داخل زمین در جریان بازی اعتراض‌شان را به گوش جهانیان برسانند. رئال مادرید تهدید کرده بود در صورتی که کسی داخل زمین بیاید، زمین مسابقه را ترک می‌کند. در دقیقه ۶۰ مسابقه توپ‌های رنگی بسیاری از سوی هواداران روانه زمین شد که باعث شد بازی برای دقایقی متوقف شود. نکته عجیب اینجاست این اتفاق نتوانست تمرکزها را از روی شیوه بازی رئال بردارد و در شبکه‌های اجتماعی بیش از این که از سونامی دموکراسی صحبت شود، از سونامی سفید مادرید صحبت می‌شد. روزنامه آس چاپ مادرید، بعد از دیدار این دو تیم با تیتر «سونامی سفید، بدون گل بدون VAR» به تمجید از شاگردان زیدان پرداخت.

هرناندز هرناندز، نقش یک بازی

در نیمه اول مسابقه دو صحنه بسیار مشکوک روی رافائل واران در محوطه جریمه بارسا رخ داد که داور در هیچ‌یک از این دو مورد اعتقادی به پنالتی نداشت. این موضوع عامل عصبانیت شدید هواداران، مدیران و بازیکنان رئال مادرید شد. رئال در بیانیه‌ای رسمی نوشت: ‌«در دقیقه ۱۷ و روی یک کرنر، رافا واران درون محوطه جریمه بارسلونا با ضربه استوک لنگله روی عضله ران راست خود (خطای کف پا) مواجه شد که نه داور و نه VAR آن را ندیدند. دو دقیقه بعد و در کرنر دیگری، کشیده‌شدن پیراهن واران توسط راکیتیچ باعث شد این مدافع در محوطه جریمه حریف سرنگون شود. با این حال یک بار دیگر در این صحنه، داور و کمک‌داور ویدئویی تصمیم به اعلام پنالتی نگرفتند.» رئال مادرید از فدراسیون فوتبال اسپانیا خواسته تا مکالمات بین داور و کمک‌داور ویدئویی در دقیقه ۱۷ بازی را منتشر کند تا معلوم شود چه حرف‌هایی رد و بدل شده که داور حتی سمت بازبینی صحنه هم نرفت.

۲۱ مجروح در اعتراض‌های پس از بازی

بعد از پایان بازی، هواداران بارسلونا در خیابان‌های اطراف نوکمپ تجمعاتی ترتیب دادند و شروع به سر دادن شعارهای جدایی‌طلبانه در حمایت از رهبران دربندشان کردند. این اعتراض‌ها که با بستن خیابان همراه بود، باعث شد پلیس کاتالونیا به خشونت متوسل شود و ۲۱ نفر از معترضان را مضروب کند. در جریان درگیری معترضان و پلیس، پای یک تصویربردار با گلوله ساچمه‌ای هدف قرار گرفته شد که بعد از درمان سرپایی، بدون مشکل به خانه‌اش رفت.

آنسو فاتی، جوان‌ترین ال‌کلاسیکوباز

مهاجم جوان بارسا بعد از این که چندین رکورد مهم از جمله رکورد جوان‌ترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان را شکسته، چهارشنبه شب تبدیل به جوان‌ترین بازیکنی شد که در قرن ۲۱ در ال‌کلاسیکو به میدان رفته است. او نقش چندانی در بازی نداشت و موفق نشد کار مهمی برای تیمش انجام بدهد.

تمجید بهترین بازیکن زمین از زیدان

کاسمیرو پس از پایان مسابقه از سوی لالیگا به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. او که نقشی کلیدی در پرس سنگین مادریدی‌ها در زمین بارسا داشت، به رسانه‌ها گفت: «در چند بازی اخیرمان نشان داده‌ایم که در حال پیشرفت هستیم و عملکردمان سطح بالایی دارد. مربی فوق‌العاده کار کرده و به ما اعتماد به نفس می‌دهد. تیم‌های کمی توانایی این را دارند که به نوکمپ بیایند و چنین عملکردی ارایه کنند. باید به همه تبریک گفت. قدرت‌مان را حفظ می‌کنیم، چون به دنبال عناوین قهرمانی هستیم.»

هافبک برزیلی در این دیدار توانست آمار ۸۵% پاس صحیح، ۲ شوت در چارچوب، ۷ پیروزی در دوئل و ۲ تکل موفق را به نام خود ثبت کند. همچنین با کارت زردی که دریافت کرد از همراهی رئال مادرید در بازی با اتلتیک بیلبائو محروم شد.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + هفت =